Το «άντε γεια» της Mercedes στις άλλες premium μάρκες!

5.810 Επισκέψεις στο άρθρο (12/2/2021)

Γιατί ένας μεγάλος κατασκευαστής, ποντάρει σε κόμπακτ ηλεκτρικό; Ενώ περιμέναμε η Mercedes να ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της από πάνω προς τα κάνω, κάνει το αντίθετο. Γιατί;


Το πρώτο ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής της Mercedes-Benz ήταν η EQC, ένα macho SUV το οποίο -κακά τα ψέματα- απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης. Βέβαια μιλάμε για ένα τεχνολογικό απαύγασμα από κάθε άποψη, ωστόσο η γερμανική premium φίρμα δεν άργησε να ρίξει το επόμενο δυνατό χαρτί της στο τραπέζι των ηλεκτρικών. Και αυτό είναι ένα μικρομεσαίο SUV, η EQA. Ή αλλιώς η κατά πολλούς ηλεκτρική version της δημοφιλούς GLA. Το μοντέλο, όπως μαρτυρά και το όνομά του στο τελευταίο του ψηφίο, ανήκει στην οικογένεια αυτοκινήτων της Α-Class. Που σημαίνει πως το αυτοκίνητο όχι μόνο βρίσκεται στις διαστάσεις της GLA, αλλά βασίζεται και στα μηχανικά της.

Και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία αυτή, των  compact premium SUV, κάτι που ξενίζει, αφού θα περίμενε κανείς η Mercedes να ποντάρει αλλού, ή, κάποιος πιο συντηρητικός κατασκευαστής της κατηγορίας αυτής, όπως οι Audi και BMW, να κάνει την πρώτη κίνηση. Παρόλα αυτά το «αστέρι» αιφνιδίασε λανσάροντας κιόλας την EQA στην ελληνική αγορά με τιμές που μετά την κρατική επιδότηση ξεκινούν από 43.600 ευρώ.

Όμως για τη Mercedes η EQA έχει δύο ρόλους. Από τη μία, την βάζει στην αγορά των ηλεκτρικών, και μάλιστα γρήγορα, αφού το μοντέλο της είναι στην καρδιά της best seller κατηγορίας. Από την άλλη, της επιτρέπει να αποφύγει κάθε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο, γερμανικό ή (κυρίως) αμερικανικό ηλεκτρικό μοντέλο υπάρχει σήμερα στην αγορά.

Εξάλλου η κίνηση της Mercedes να μην δημιουργήσει από το μηδέν το πρώτο της μοντέλο, αλλά να εξελίξει μία συμβατική πλατφόρμα, της δίνει τη δυνατότητα να εξελίξει τις βασικές τεχνολογίες της, χωρίς να απέχει από την τάση της εποχής. Και οι τεχνολογίες αυτές είναι δύο: Οι μπαταρίες και το λογισμικό.

Για την EQA, η εμπειρία του διπλού πατώματος της μάρκας από τις πρώτες δύο γενιές A-Class, της επιτρέπει ικανοποιητική αυτονομία 300 χιλιομέτρων στη μικρή μπαταρία που είναι στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Και με ένα άρτιο κατά τα άλλα μοντέλο, που «παίζει» πιο κοντά στα συμβατικά, η Mercedes έχει χρόνο να βρεθεί στην πρώτη γραμμή στο λογισμικό όταν έρθει η ώρα για τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα. Και το λογισμικό στα ηλεκτρικά είναι σημαντικότερο από κάθε άλλο χαρακτηριστικό της τεχνολογίας τους, κάτι που η Tesla έχει καταλάβει και κάνει καλά, ενώ όλοι οι υπόλοιποι δουλεύουν σκληρά για να καλύψουν την απόσταση.

Είναι όμως η EQA το ηλεκτρικό που περιμένατε από την Mercedes; Μήπως πετυχαίνει διάνα με μια λύση εκτός ανταγωνισμού; Και τελικά μήπως είναι πιο εύκολο για την αγορά να κάνει τη μετάβαση όταν μιλάμε για μία μάρκα με μάλλον συντηρητικό κοινό; Τι λέτε;

AUTOFIT PASXA
vw