Πόσοι από εσάς δεν κάνατε δουλειές στο αυτοκίνητο, από αλλαγή στους υαλοκαθαριστήρες μέχρι λάδια και μπουζί. Τι άλλαξε σήμερα; Μήπως πέρασε η εποχή που μπορούσαμε να το φτιάξουμε μόνοι μας;
Εσείς κάνετε δουλειά στο αυτοκίνητό σας; Το φτιάχνετε μόνοι σας; Μήπως του κάνετε σέρβις μόνοι σας; Έστω μία λάμπα αν καεί, την αλλάζετε μόνοι σας; Και τελικά πόσο εύκολο είναι σήμερα;
Υπάρχουν δουλειές που κάνετε στο σπίτι αλλά δεν κάνετε πια στο αυτοκίνητο; Για παράδειγμα, μία λάμπα, αν καεί στο σπίτι, θα φέρετε ηλεκτρολόγο; Μία λάμπα, όμως, αν καεί στο αυτοκίνητο, μήπως θα περιμένετε να αλλαχτεί όταν πάτε συνεργείο;
Και εντάξει τη λάμπα την αλλάξατε. Αλλη δουλειά κάνετε στο αυτοκίνητο; Δεν είναι και τόσο πολλά τα χρόνια που αρκετές μικροδουλειές τις κάναμε μόνοι μας. Από λάμπες μέχρι φίλτρα, μπουζί και λάδια, ήταν δουλείες που με πολύ λίγο κόπο τα κάναμε χωρίς να χρειαστεί να πάμε στο συνεργείο.
Κάποιοι πιο τολμηροί είχαν δεδομένο πως θα αλλάξουν τα τακάκια μόνοι τους, ενώ υπήρχαν και κάποιοι που έμπαιναν και σε πιο βαριές εργασίες, όπως να αλλάξουν δίσκο πλατό, ή αμορτισέρ, να κατεβάσουν ψαλίδια και να τα πάνε για σινεμπλόκ και γενικά δουλειές που δεν ήθελαν φοβερή ειδίκευση. Αλλοι πάλι απλά άλλαζαν τους υαλοκαθαριστήρες όποτε χρειαζόταν και έβαζαν απλά νερό στο δοχείο για το παρμπρίζ. Σίγουρα όμως κάτι κάναμε.
Τώρα; Τώρα το πράγμα είναι πιο πολύπλοκο. Θα έλεγε κανείς πως με την κρίση και το οικονομικό στρίμωγμα, τα «οικιακά» συνεργεία θα ξανάπαιρναν μπροστά και πολλές τέτοιες δουλειές θα τις κάναμε μόνοι μας. Γίνονται όμως τέτοιες δουλειές στα καινούργια αυτοκίνητα;
Εντάξει, το να βάλεις νερό στο δοχείο δεν είναι και τίποτε δύσκολο. Όμως πολλοί δεν ξέρουν καν πως ανοίγει το καπό της μηχανής, αφού δεν έχουν και λόγο να το κάνουν. Στα καινούργια αυτοκίνητα που όλα είναι αυτόματα, για να αλλάξεις υαλοκαθαριστήρες πρέπει να διαβάσεις το εγχειρίδιο, να δεις πως μπορείς να τους «παρκάρεις» ώστε να έχεις πρόσβαση, γιατί αλλιώς χώνονται μέσα μέσα να μην χαλάνε την αεροδυναμική.
Για τα μπουζί πρέπει να βγάλεις ένα σωρό πλαστικά καπάκια και θες εργαλείο ιδιαίτερα μακρύ αφού είναι χωμένα, ενώ το φίλτρο λαδιού θέλει εκτός από ειδικό εργαλείο, και ράμπα, καθότι κανείς κατασκευαστής δεν ενδιαφέρεται να το κάνει εύκολα προσβάσιμο. Κάποτε ίσως να ενδιέφερε, σήμερα όμως κανείς ιδιοκτήτης δεν θα παραπονεθεί γι αυτό.
Και τα λάδια; Ακόμη κι αν το πας στο βενζινάδικο να τα αλλάξεις, το πρόβλημα είναι η σφραγίδα στο βιβλιαράκι. Για τις πιο βαριές εργασίες δεν το συζητάμε καν. Ειδικά εργαλεία, κακή πρόσβαση, εμφανώς τα αυτοκίνητα σήμερα είναι φτιαγμένα για συνεργεία, όχι για χομπίστες.
Φταίνε όμως οι κατασκευαστές γι αυτό; Ή μήπως το ότι χάσαμε εμείς το ενδιαφέρον μας να κάνουμε την συντήρηση μόνοι μας; Και πάλι, είναι τα αυτοκίνητα τόσο απλά όπως παλιότερα για να βάλεις «χέρι» ή μήπως έχουν γίνει πολύ πολύπλοκα για να ξέρεις τι κάνεις; Τι λέτε; Εσείς κάνετε καμία δουλειά στο αυτοκίνητο;
Εγώ κάνω σχεδόν τα πάντα μηχανικά στο αυτοκίνητο, όπως π.χ. τη συναρμολόγηση του κινητήρα, ακόμα και κάποιες βελτιώσεις. Όμως με τα ηλεκτρονικά δεν τα πάω καλά. Τα παλιότερα αυτοκίνητα, που δεν είχαν ηλεκτρονικά δεν με δυσκόλευαν καθόλου. Σήμερα με τα ηλεκτρονικά χρειάζεται διαγνωστικό, για να μην ξοδεύεις μια περιουσία σε ανταλλακτικά, που δεν έχουν πρόβλημα, αλλά τα αλλάζεις μέχρι να εντοπίσεις τη βλάβη. Να επισημάνω στους ερασιτέχνες μηχανικούς, ότι για να κάνουν μια σωστή δουλειά, να φροντίσουν να προμηθευτούν το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου τους, από μια καλή εταιρεία, όπως η Haynes: https://haynes.com/en-us/car-manuals Επίσης να προσέχουν πάντα να σφίγγουν όλες τις βίδες, με τη σωστή ροπή και γιαυτό χρειάζεται να προμηθευτούν μια σειρά από δυναμόκλειδα. Δεν απαιτεί δυναμόμετρο μόνο η κυλινδροκεφαλή, αλλά όλες οι βίδες του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα αν δεν έχουμε εμπειρία, διότι το υπερβολικό σφίξιμο, εκτός του ότι φέρνει μια βίδα στα όρια θραύσεως, παραμορφώνει και τα εξαρτήματα, με αποτέλεσμα την όχι σωστή λειτουργία τους. Στη φωτογραφία φαίνεται ένας κινητήρας Mitsubishi 4G54, που συναρμολόγησα, μετά από γενική επισκευή.
Παιδιά το θέμα είναι όταν σου δίνουν 5, 8, 10 χρόνια εγγύηση οι αντιπροσωπειες για να σε κρατούν όμηρο τους, τι χέρι να βάλεις άμα γίνει μαλακεια δεν καθαρίζεις με τπτα.
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ "ΠΙΑΝΟΥΝ" ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ SERVICE ΣTO AYTOKINHTO TOY MONOΣ TOY, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΝΕΟΣΣΟΥΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΔΑΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.
Εγώ κάνω σχεδόν τα πάντα μηχανικά στο αυτοκίνητο, όπως π.χ. τη συναρμολόγηση του κινητήρα, ακόμα και κάποιες βελτιώσεις. Όμως με τα ηλεκτρονικά δεν τα πάω καλά. Τα παλιότερα αυτοκίνητα, που δεν είχαν ηλεκτρονικά δεν με δυσκόλευαν καθόλου. Σήμερα με τα ηλεκτρονικά χρειάζεται διαγνωστικό, για να μην ξοδεύεις μια περιουσία σε ανταλλακτικά, που δεν έχουν πρόβλημα, αλλά τα αλλάζεις μέχρι να εντοπίσεις τη βλάβη. Να επισημάνω στους ερασιτέχνες μηχανικούς, ότι για να κάνουν μια σωστή δουλειά, να φροντίσουν να προμηθευτούν το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου τους, από μια καλή εταιρεία, όπως η Haynes: https://haynes.com/en-us/car-manuals Επίσης να προσέχουν πάντα να σφίγγουν όλες τις βίδες, με τη σωστή ροπή και γιαυτό χρειάζεται να προμηθευτούν μια σειρά από δυναμόκλειδα. Δεν απαιτεί δυναμόμετρο μόνο η κυλινδροκεφαλή, αλλά όλες οι βίδες του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα αν δεν έχουμε εμπειρία, διότι το υπερβολικό σφίξιμο, εκτός του ότι φέρνει μια βίδα στα όρια θραύσεως, παραμορφώνει και τα εξαρτήματα, με αποτέλεσμα την όχι σωστή λειτουργία τους. Στη φωτογραφία φαίνεται ένας κινητήρας Mitsubishi 4G54, που συναρμολόγησα, μετά από γενική επισκευή.
Μόνο η γυναίκα δεν μαθαίνεται και ας είσαι και 10 χρόνια μαζί της. Όλα τα άλλα στην ζωή κουτσά στραβά μαθαίνονται.
Παιδιά το θέμα είναι όταν σου δίνουν 5, 8, 10 χρόνια εγγύηση οι αντιπροσωπειες για να σε κρατούν όμηρο τους, τι χέρι να βάλεις άμα γίνει μαλακεια δεν καθαρίζεις με τπτα.
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ "ΠΙΑΝΟΥΝ" ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ SERVICE ΣTO AYTOKINHTO TOY MONOΣ TOY, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΝΕΟΣΣΟΥΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΔΑΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.