Μοντέρνα σχεδίαση για τη νέα γενιά του Opel Corsa, στα σχεδιαστικά πρότυπα της Opel.

Η νέα γενιά του Punto θα βασίζεται στην πλατφόρμα του 500X, ενώ σχεδιαστικά θα πάρει στοιχεία από το Tipo.

Νέα Fiat Punto & Opel Corsa

20.102 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2018)

Δύο αδέλφια εξ αγχιστείας χωρίζουν τους δρόμους τους. Ο λόγος για τα Fiat Punto και Opel Corsa, τα οποία στη νέα τους γενιά το 2018 θα πατήσουν σε διαφορετική το καθένα πλατφόρμα. Το πρώτο σε αυτήν του Fiat 500X, το δεύτερο στο Peugeot 208. Ας τα δούμε αναλυτικά.

What is new
Opel Corsa
- Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα
- Μοντέρνα σχεδίαση
- Κινητήρες 1,2 λτ. (βενζίνης), 1,5 λτ. (diesel)
- Παρουσίαση στα τέλη του 2018

Fiat Punto
- Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα
- Στα σχεδιαστικά μοτίβα του Tipo
- Έρχεται στα τέλη του 2018

Για όσους ίσως δεν το γνωρίζουν, να πούμε πως τα Fiat Punto και Opel Corsa βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα της GM (SCCS Platform) που έκανε ντεμπούτο το 2005. Βέβαια, στην περίπτωση του Corsa, πριν τρία χρόνια, το 2014, έγινε μία εκτεταμένη ανανέωση η οποία ουσιαστικά μπορεί να θεωρηθεί ως νέα γενιά (5η), αντίθετα με το Fiat Punto το οποίο συνεχίζει χωρίς ουσιαστικές αλλαγές από το 2005 μέχρι και σήμερα, όντας έτσι το αειθαλές μοντέλο της κατηγορίας. 
 
Πλέον, η πορεία των δύο εξ αγχιστείας αυτών αδελφών μοντέλων πρόκειται να αλλάξει και οι νέες τους γενιές οι οποίες θα παρουσιαστούν αμφότερες το 2018 θα βασίζονται σε διαφορετική πλατφόρμα. Συγκεκριμένα, το γερμανικό μικρό μετά το συνεταιρισμό της Opel με το PSA Group θα επωφεληθεί στην 6η του γενιά από μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα Common Modular Platform, γνωστή και ως ΕΜP1, η οποία είναι σχεδιασμένη για αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, ενώ το ιταλικό μοντέλο θα συνεχίσει την πορεία του πάνω στην πλατφόρμα του Fiat 500X. Φυσικά, τα δύο οχήματα, εκτός από τις νέες πλατφόρμες, θα δεχθούν και άλλα στοιχεία από τα ράφια των ομίλων τους, βλ. κινητήρια σύνολα ή φιλοσοφία όσον αφορά τη σχεδίαση ή τα οδικά και οδηγικά τους χαρακτηριστικά.
 
Corsa με γαλλικές επιρροές 
Όσον αφορά στην εξωτερική του σχεδίαση, το νέο Corsa αναμένεται να αντλεί έμπνευση από τον μεγαλύτερο αδελφό, Opel Astra, αλλά και από το άρτι αφιχθέν Crossland X, όπως φαίνεται άλλωστε και στις αποκλειστικές, ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός μέρος νέος είναι ο προφυλακτήρας και οι LED προβολείς, που σε συνδυασμό με τις σαγηνευτικές καμπύλες αποπνέουν ένα δυναμικό χαρακτήρα. Στο πλάι η νέα γενιά του μικρού μοντέλου της Opel θυμίζει εν πολλοίς το Astra, με την έντονη νεύρωση που διατρέχει το αμάξωμα να καταλήγει στο πίσω μέρος, στο οποίο την προσοχή τραβούν τα πλήρως ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.
 
Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο Corsa θα έχει μοντέρνα σχεδίαση, βασισμένη στα πρότυπα της γερμανικής μάρκας, έχοντας λάβει ως δάνειο πολλά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, αλλά και τη σχεδιαστική φιλοσοφία των Γάλλων. Τα όργανα μάλιστα αναμένεται να είναι τοποθετημένα χαμηλά όπως στο Crossland X, αλλά και στα περισσότερα μοντέλα της Peugeot, δίνοντας σε οδηγό και συνοδηγό μια έντονη αίσθηση ευρυχωρίας. Πέραν αυτού, η οθόνη του συστήματος infotainment θα είναι τοποθετημένη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, σε αντίθεση με την απερχόμενη γενιά, ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών σημειώνεται πως δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα Opel OnStar και από το νέο μοντέλο.
 
Συνεχίζοντας με τα μηχανικά σύνολα που θα απαρτίζουν τη γκάμα του νέου Corsa πληροφορίες από το στρατόπεδο της Opel αναφέρουν πως οι κινητήρες με turbo ή χωρίς θα είναι τα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοτέρ του PSA Group. Δεδομένη θεωρείται μάλιστα η εισαγωγή του τρικύλινδρου turbo PureTech βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λτ. στη βάση της γκάμας, καθώς επίσης και του νέου downsized τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα BlueHDi 130 S&S χωρητικότητας 1,5 λτ., που συναντήσαμε πρώτη φορά στο ανανεωμένο 308, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η παραμονή του αξιοπρεπούς ατμοσφαιρικού 1.400άρη της Opel με απόδοση 90 ίππων.
 
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως ο διάδοχος του Opel Corsa δεν θα παρουσιαστεί νωρίτερα από τα τέλη του 2018, κάτι που σημαίνει πως μέχρι τότε ενδέχεται να προκύψουν και νέες πληροφορίες για το δημοφιλές μικρό μοντέλο της Opel. Ακόμη, σημειώνουμε, πως σύμφωνα με κύκλους γύρω από το γαλλογερμανικό στρατόπεδο η παραγωγή του νέου Opel Corsa θα συνεχίσει να πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Opel στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
 
Punto όπως λέμε Tipo
Το τρέχον Fiat Punto είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα του segment B. Ουσιαστικά, παρουσιάστηκε το 2005 και έκτοτε αν και έχει αλλάξει κατά διαστήματα όνομα (βλ. Punto Evo) ή έχει δεχθεί στιλιστικές επεμβάσεις, έχει παραμείνει ίδιο. Λογικό, λοιπόν, που ενώ στο παρελθόν αποτέλεσε ένα από τα best seller μοντέλα της ιταλικής εταιρείας, τώρα το βάρος έχει πέσει στο Panda και στην οικογένεια 500. Ωστόσο, με το νέο έτος τα πράγματα μάλλον θα αλλάξουν. Τα στοιχεία από το εξωτερικό λένε πως η νέα γενιά βρίσκεται προ των πυλών, ενώ οι δοκιμές με «μουλάρια», δηλαδή καμουφλαρισμένα οχήματα, έχουν περάσει στην τελευταία φάση.
 
Πιο αναλυτικά τώρα, η νέα, τέταρτη γενιά του Fiat Punto θα παρουσιαστεί προς τα τέλη του 2018 και οι αποκλειστικές μας πληροφορίες λένε πως θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα του Fiat 500X. Όσον αφορά στην εξωτερική του σχεδίαση θα επηρεαστεί από το Fiat Tipo το οποίο κάνει μια καλή κούρσα σε πωλήσεις, ενώ αναφορικά με τις διαστάσεις του, το μήκος θα είναι ελάχιστα πάνω από τα 4 μέτρα. Επιπλέον, ανταγωνιστικό του στοιχείο θα είναι οι πολλοί καλοί εσωτερικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (το πορτ-μπαγκάζ θα είναι στα 300 λίτρα), ενώ το βασικό όπλο της φαρέτρας του θα είναι η ανταγωνιστική τιμή. Έχει ακουστεί για τιμή εκκίνησης ακόμη και κάτω από τα 10.000 ευρώ, που αν συμβεί πραγματικά θα βάλει τον ανταγωνισμό σε σκέψεις. Φυσικά, το νούμερο αυτό δεν το αποκλείουμε αφού το μικρομεσαίο της ιταλικής φίρμας, το Tipo, ξεκινάει στη χώρα μας από τα 11.990 ευρώ.
 
Τέλος, όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, προς το παρόν τηρείται σιγή ιχθύος. Diesel επιλογή εικάζουμε πως δεν θα υπάρχει γιατί αυτό θα ανεβάσει πολύ το κόστος μιας και το μοντέλο θα πρέπει να ομολογκαριστεί με τα νέα αυστηρά πρότυπα Euro6 και άρα οι επιλογές στη γκάμα του θα είναι βενζίνη, LPG και CNG (στη θέση του diesel).

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center