Η τοποθέτηση του συμπιεστή πολύ κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής, αυξάνει την ενέργεια που μεταφέρεται στη φτερωτή από τα καυσαέρια. Αυτός είναι και ο λόγος που το σύστημα υπερπλήρωσης της Mercedes-AMG GT τοποθετήθηκε εντός του V.

Σημαντικό όφελος είναι το μειωμένο βάρους της κάθε φτερωτής. Κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε μείωση της αδράνειας και κατ΄ επέκταση σε απουσία υστέρησης απόκρισης.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ιδέα του Jim Clarke είναι οι νέοι ηλεκτρικοί συμπιεστές, οι οποίοι κέρδισαν κατευθείαν την εμπιστοσύνη των αυτοκινητοβιομηχανιών βελτιώνοντας δραματικά την απόκριση του κινητήρα.

Τι εμπόδια υπάρχουν;

30.725 Επισκέψεις στο άρθρο

Όσο καινοτόμα και έξυπνη να είναι μία νέα ιδέα, αν δεν είναι πιο συμφέρουσα από αυτήν που ήδη υπάρχει, δεν πρόκειται να περάσει το «κατώφλι» της γραμμής παραγωγής. Ίσως αυτό να είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους κινητήρες με ένα σύστημα υπερπλήρωσης σε κάθε κύλινδρο. Για παράδειγμα, το κόστος τοποθέτησης τεσσάρων turbo και οχτώ πεταλούδων γκαζιού σε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα θα εκτόξευαν το κόστος παραγωγής.

Επίσης, η πολυπλοκότητα αυτού του συστήματος ενδεχομένως να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία, ενώ εμπόδια μπορεί να δημιουργηθούν λόγω της αύξησης του όγκου και των υψηλών θερμοκρασιών που θα αναπτύσσονται. H ιδέα του πρώην μηχανικού της Ford θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά κύριο λόγο σε κινητήρες λίγων κυλίνδρων και χαμηλού κυβισμού, με κύριο στόχο την εξάλειψη του turbo lag και τη βελτίωση της ισχύος όταν τα καυσαέρια δεν έχουν την απαιτούμενη κινητική ενέργεια. Σε αυτή την περίπτωση όμως, το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι οι νέοι ηλεκτρικοί συμπιεστές, που κέρδισαν κατευθείαν την εμπιστοσύνη των αυτοκινητοβιομηχανιών βελτιώνοντας δραματικά την απόκριση του κινητήρα. Το αν θα εφαρμοστεί η συγκεκριμένη τεχνολογία ή αν στο μέλλον θα τη θυμόμαστε απλά ως μία ενδιαφέρουσα ιδέα, θα φανεί στην πράξη!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

PEUGEOT NEW EVANS
4green