Στα μοντέλα της Hyundai με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT στη λειτουργία eco ο κινητήρας μπορεί να σβήσει εν κινήσει χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε νεκρά. Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζεται το «καραβάκι» πο
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στα μοντέλα της Hyundai με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT στη λειτουργία eco ο κινητήρας μπορεί να σβήσει εν κινήσει χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε νεκρά. Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζεται το «καραβάκι» που σου δείχνει ότι πας με... τα πανιά!

Νεκρά στην κατηφόρα: Λάθος! Coasting στην κατηφόρα: Σωστό!

15.858 Επισκέψεις στο άρθρο

Κάποιοι βάζουν «νεκρά» στην κατηφόρα και αφήνουν το αυτοκίνητο να τσουλήσει γιατί νομίζουν ότι έτσι θα κάψουν λιγότερη βενζίνη. Αρχικά, διαβάστε γιατί είναι λάθος αυτό, και έπειτα μάθετε πως τα καινούρια αυτοκίνητα καταφέρνουν να κυλούν με νεκρά χωρίς να καίνε (τεχνολογία coasting).

Και όμως καις περισσότερο όταν βάζεις «νεκρά» στην κατηφόρα!

«Μα βάζοντας νεκρά, το αυτοκίνητο δεν καίει γιατί δουλεύει σε ρελαντί, άσε που έχει και περισσότερη φόρα. Έτσι κερδίζω βενζίνη». Αυτήν τη σκέψη την κάνουν κάποιοι οδηγοί όταν βρίσκονται σε μια μεγάλη κατηφόρα στον αυτοκινητόδρομο (π.χ. ταξιδεύοντας προς Τρίπολη) ή βλέποντας από μακριά το φανάρι να είναι κόκκινο, όμως ενώ νομίζουν ότι θα εξοικονομήσουν καύσιμο, εν τέλει καίνε περισσότερο και επιπλέον ταλαιπωρούν περισσότερο τα φρένα που σημαίνει πιο γρήγορη αλλαγή σε τακάκια, άρα έξτρα έξοδα.

Και εξηγούμε: Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε «νεκρά», τότε καίει από 0,5 έως 1,0 λτ./100 χλμ.. Όταν όμως κινείται στην κατηφόρα χωρίς να πατάς γκάζι, τότε μπαίνει σε λειτουργία cut-off, ή πιο απλά δεν ψεκάζεται καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Έτσι, καις λιγότερο ή καθόλου (έως 0,5 λτ./100 χλμ.). Αν το αυτοκίνητό σας έχει υπολογιστή ταξιδίου που δείχνει την στιγμιαία κατανάλωση, μπορείτε να επιβεβαιώσετε το παραπάνω και μόνοι σας. Το αντίστοιχο ισχύει και μέσα στην πόλη, αν δηλαδή βγάζετε την ταχύτητα από μακριά πριν φτάσετε το φανάρι. Το σωστό είναι αν απεμπλέξετε λίγο πριν φτάσουν οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί.

Έπειτα, είναι το θέμα της καταπόνησης των φρένων. Με ταχύτητα στο κιβώτιο το αυτοκίνητο «φρενάρει» από τον κινητήρα συνεπώς αφενός μειώνεται η φθορά στα τακάκια, αφετέρου δεν αυτά υπερθερμαίνονται και άρα δεν θα σε «αφήσουν» σε περίπτωση ανάγκης.


Όταν οδηγείτε χωρίς σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, το αυτοκίνητο δεν επωφελείται από το φρενάρισμα του κινητήρα με αποτέλεσμα  όλο το βάρος να επωμίζεται στο σύστημα πέδησης. Αυτό οδηγεί σε γρηγορότερη φθορά στα δισκόφρενα και στα τακάκια.

Όταν οδηγείτε χωρίς σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, το αυτοκίνητο δεν επωφελείται από το φρενάρισμα του κινητήρα με αποτέλεσμα όλο το βάρος να επωμίζεται στο σύστημα πέδησης. Αυτό οδηγεί σε γρηγορότερη φθορά στα δισκόφρενα και στα τακάκια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO TRAFIC
moto