mono-sto-autotriti
Νέο Toyota Prius: Φορτίζει με τον ήλιο, έχει σωστό σχεδιασμό & 223 PS
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέο Toyota Prius: Φορτίζει με τον ήλιο, έχει σωστό σχεδιασμό & 223 PS

15.379 Επισκέψεις στο άρθρο (7/12/2022)

Όπως και οι πρόγονοί του, έτσι και το νέας γενιάς Prius επιχειρεί να κάνει ένα ακόμη βήμα προς το μέλλον. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα μέσα από 5 highlights.

Σε σχέση με πριν είναι «άλλο αμάξι»

Από το πρώτο του λανσάρισμά του το 1997, το Prius έχει καθιερωθεί σαν ένα μοντέλο-πρότυπο της ηλεκτρικής κινητικότητας που θέτει τις τάσεις του μέλλοντος. Η νέα γενιά, η οποία θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με Plug-in υβριδικό σύνολο στην Ευρώπη, κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι. Το Prius είναι τώρα ένα αυτοκίνητο με διπλό DNA: έχει ηλεκτρική αυτονομία για να κινήσει χωρίς να πληρώνεις ευρώ για λίγα χιλιόμετρα και παράλληλα προσφέρει την ευελιξία και την άνεση ενός εξαιρετικά αποδοτικού υβριδικού αυτοκινήτου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Plug-in υβριδικό με 223 άλογα, φορτίζει με τον ήλιο

Το νέας πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα του Prius περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων ισχύος 152 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 163 ίππων που είναι τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τα 223 άλογα, δηλαδή 101 άλογα περισσότερα από τα 122 PS του προηγούμενου Plug-in υβριδικού Prius. Το Plug-in Prius στην Ευρώπη εξοπλίζεται με μπαταρία 13,6 κιλοβατώρων, η οποία τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 69 χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί πως το Prius θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά με ηλιακό πάνελ οροφής, το οποίο προσφέρει 8 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας και έχει την δυνατότητα να φορτίσει πλήρως την μπαταρία, εάν το αυτοκίνητο μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο για αρκετές ημέρες.

Έχει πιο αθλητική σιλουέτα και LED προβολείς που εντυπωσιάζουν

Ο σχεδιασμός του νέου Prius έχει εξελιχτεί και είναι πλέον σαφώς πιο μοντέρνος και σπορτίφ, υιοθετώντας μια λεία και κομψή σιλουέτα. Μιλώντας για τις αναλογίες του, αξίζει να πούμε πως σε σχέση με το προηγούμενο Prius, η νέα γενιά έχει μικρότερο ύψος κατά 50 χιλιοστά και είναι κατά 22 χιλιοστά πιο πλατύ ενώ, παρόλο πως το μήκος είναι κατά 46 χιλιοστά μικρότερο, το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 50 χιλιοστά.

Οι εντυπωσιακά αιχμηροί LED προβολείς στο μπροστινό μέρος και η ενιαία LED φωτιζόμενη μπάρα στο πίσω είναι δύο από τα highlights του ολοκαίνουργιου Prius. Το πιο «αθλητικό» σουλούπι του νέου Prius ολοκληρώνεται με νέες ζάντες αλουμινίου, οι οποίες μπορούν να φτάσουν σε μέγεθος τις 19 ίντσες.

Ευρύχωρη, hi-tech και μίνιμαλ καμπίνα

To νέο Prius εξοπλίζεται με ευρύχωρη καμπίνα που βασίζεται στη φιλοσοφία «Island Architecture». Το εσωτερικό είναι χωρισμένο σε τρεις ζώνες: περιβάλλον, χώρος οδηγού και ταμπλό, με την Toyota να υποστηρίζει πως έχουν χρησιμοποιηθεί κομψά και υψηλής αξίας υλικά. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και μία οθόνης αφής για το σύστημα infotainment συνθέτουν το ταμπλό και είναι τοποθετημένα  σε τέτοια θέση, ώστε να μην εμποδίζουν το οπτικό πεδίο του οδηγού. Από κει και πέρα παραδοσιακά μπουτόν υπάρχουν για τον έλεγχο της θερμοκρασίας ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο φωτισμός του πίνακα οργάνων συνδέεται με ειδοποιήσεις από τη σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense και αλλάζει χρώματα βάση αυτής.

Έχει τα πάντα το πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense

Το νέο Prius θέτει την ασφάλεια ως προτεραιότητα και γι αυτό παρέχει ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών ανίχνευσης κινδύνων και ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στο πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense (TSS) που μπορεί πλέον να αναβαθμίζεται με over-the-air ενημερώσεις.

Ένας βελτιωμένος αισθητήρας μπροστινής κάμερας έχει πλέον διπλάσια απόσταση ανίχνευσης προς τα εμπρός, επιτρέποντάς στο αυτοκίνητο να ανιχνεύει κοντινά αντικείμενα νωρίτερα, καθώς και να εντοπίζει ένα ευρύτερο φάσμα πιθανών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών και άλλων αντικειμένων στο δρόμο. Αισθητήρες ραντάρ στην μπροστινή πλευρά για να υποστηρίζουν τις λειτουργίες Pre-Collision System, Lane Trace Assist και Front Cross Traffic Alert έχουν επίσης προστεθεί.

Αυτή η αυξημένη εμβέλεια ανίχνευσης ενισχύει το σύστημα Pre-Collision, επομένως στις ειδοποιήσεις περιλαμβάνονται πλέον μοτοσικλέτες και οχήματα που βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα. Το νέο σύστημα Intersection Collision Avoidance Support λειτουργεί παράλληλα και ελέγχει τα οχήματα που περνούν από μια διασταύρωση, καθώς και για την ανίχνευση πεζών που διασχίζουν κάθετα τον δρόμο όταν το όχημα στρίβει.

Οι οδηγοί ειδοποιούνται και υποστηρίζονται για την αποφυγή πιθανών κινδύνων από το νέο Proactive Driving Assist, το οποίο περιλαμβάνει υποστήριξη διεύθυνσης και πέδησης από το Obstacle Anticipation Assist, εάν ανιχνευθεί αντικείμενο που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Το Deceleration Assist επιβραδύνει έξυπνα το όχημα όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, μεταβάλλοντας την επιβράδυνση ανάλογα με το εάν ο δρόμος μπροστά έχει στροφές ή υψηλή κίνηση οχημάτων.

Καινοτόμο από τα γεννοφάσκια του

Το Prius έχει κάνει μεγάλη πρόοδο από κάθε άποψη από όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1997. Το πρώτο Prius ήταν το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο και τράβηξε τα βλέμματα χάρη στο ιδιόμορφο σεντάν στυλ του. Το Prius δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2003 και έφερε μαζί του χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 και το χαρακτηριστικό εμβληματικό του σχήμα. Η υβριδική τεχνολογία εξελισσόταν γρήγορα και το υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς ήταν 15% πιο αποδοτικό και 50% περισσότερη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, που τώρα χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας. Μια βελτιωμένη μπαταρία, με μειωμένο βάρος αλλά αυξημένη απόδοση, επέτρεψε στο Prius να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για πρώτη φορά.

Η ηγετική θέση της Toyota στα υβριδικά ενισχύθηκε περαιτέρω το 2009 μέσω του Prius τρίτης γενιάς, το οποίο έγινε ακόμη πιο οικονομικό σε κατανάλωση κατά 10% και παρήγαγε λιγότερες εκπομπές CO2 κατά 14%, χάρη σε έναν ακόμη χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας. Στην συνέχεια ήρθε η τέταρτη γενιά που χρησιμοποίησε την Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία έκανε το Prius πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του και μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματός του. Το τέταρτης γενιάς Prius έγινε επίσης κατά 60% πιο άκαμπτο σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Το επόμενο κεφάλαιο σε αυτή τη μοναδική ιστορία του μοντέλου θα ξεκινήσει όταν το Plug-in Prius πέμπτης γενιάς θα λανσαριστεί εμπορικά στην Ευρώπη στα μέσα του 2023.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
LINGLONG GREEN MAX ALL SEASON
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel