• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τα εγκαίνια της νέας γέφυρας Μάκαρη, στη θέση Χαράκι της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου.

Ρόδος: Αεροδρόμιο-πόλη ασφαλέστερα και πιο γρήγορα!

1.189 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/6/2021

Ένα νέο οδικό άξονα για το νησί της Ρόδου, ο οποίος θα συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη του «σμαραγδένιου» νησιού και θα αναβαθμίσει ολόκληρο το οδικό δίκτυο, προανήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

«Βάζουμε μπρος για τη νέα οδική σύνδεση του αεροδρομίου με την πόλη της Ρόδου» ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τα εγκαίνια της νέας γέφυρας Μάκαρη, στη θέση Χαράκι της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου.
 
Ο νέος οδικός άξονας προβλέπεται να ξεκινά στον Ισόπεδο Κόμβο του Νοσοκομείου και να ολοκληρώνεται περίπου μισό χιλιόμετρο μετά τον Ισόπεδο Κόμβο Κρεμαστής. Η νέα χάραξη, η λεγόμενη Μεσογειακή Χάραξη, έχει συνολικό μήκος περίπου 9 χλμ. και στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου προβλέπεται η κατασκευή πέντε ισόπεδων κόμβων καθώς και παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16 χλμ. για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου.
 
Η νέα οδός θα συνδέεται:

· Με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού σε τρεις ισόπεδους κόμβους, στις θέσεις Νέο Νοσοκομείο, Κανδήλι και Ιαλυσός
· Με την πόλη της Ρόδου μέσω του κόμβου του Νέου Νοσοκομείου, με προέκταση της οδού Γεωργίου Σεφέρη
· Και στο τέλος του οδικού άξονα με τον ισόπεδο κόμβο Παστίδας της οδού Ακτές ‐Αεροδρόμιο.
 
Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι ο νέος δρόμος θα έχει τις πιο υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας ανέφερε ενδεικτικά ότι: «Στο τμήμα Αεροδρόμιο –Φαληράκι, από 1+1 λωρίδες που έχει η υφιστάμενη διατομή, θα πάμε στις 2+2 λωρίδες με στηθαίο ασφαλείας στο μέσον. Προβλέπεται, επίσης, η διαπλάτυνση των υφιστάμενων άνω και κάτω διαβάσεων σε ολόκληρο το τμήμα όπου η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη οδό».
 
Ανέφερε επίσης ότι αυτή τη στιγμή είναι ολοκληρωμένες και σε φάση έγκρισης οι μελέτες του υποτμήματος από τον ισόπεδο κόμβο Κανδηλίου έως Αεροδρόμιο, μήκους περίπου 7 χλμ. Έτσι, είναι δυνατή η άμεση δημοπράτηση ενός αυτοτελούς τμήματος του έργου απολύτως λειτουργικού και εξαιρετικά σημαντικού. Σημείωσε μάλιστα, ότι έχει ήδη εκδοθεί η σχετική απόφαση δέσμευσης της ζώνης διέλευσης των έργων, με ισχύ έως τον Μάιο του 2022.
 
Όπως αναφέρεται αυτό που μένει για την ολοκλήρωση του έργου είναι o ανασχεδιασμός του τμήματος μετά τον Ισόπεδο Κόμβο Κανδηλίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μελέτες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της Περιμετρικής Ρόδου, προκειμένου να υπάρξει λειτουργικότερη σύνδεση με τον αστικό ιστό. Η προτεραιοποίηση αυτή έχει επιβληθεί και από τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους του έργου.
 
Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 40 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί από το Τομεακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.