Το νέο, εξηλεκτρισμένο Nissan Qashqai απαντά στο premium ύφος του ανανεωμένου Peugeot 3008 με τα δύο μοντέρνα οικογενειακά SUV να είναι ούτως ή άλλως top επιλογές στην κατηγορία τους.
Αυτή η μονομαχία είναι ιδιαίτερη. Από τη μια είναι το Nissan Qashqai, το οποίο ήταν ο προπομπός της κατηγορίας των C-SUV και το οποίο στη νέα του γενιά ήρθε με premium προσανατολισμό. Από την άλλη, είναι το Peugeot 3008, το οποίο με τη σειρά του έφερε την premium αύρα στα mainstream μοντέλα, και στην ανανεωμένη του έκδοση ήρθε να τονίσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν από την αρχή να ξεχωρίζει. Όπως και να έχει με 25.490 ευρώ, το Nissan Qashqai είναι πιο προσιτό, ωστόσο από τη βασική του έκδοση, παρόλο που έχει μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, λείπουν στοιχεία όπως μια οθόνη αφής ή ζάντες αλουμινίου που συναντάς στη μεσαία του έκδοση (Premium από 27.790 ευρώ) και η οποία είναι η -παρά κάτι- αντίστοιχη με την αρχική του γαλλικού μοντέλου (Active Plus). Παράλληλα έχει εγγύηση τρία ετών. Με 5 χρόνια εγγύηση έρχεται το Peugeot 3008, το οποίο όμως είναι λίγο ακριβότερο (από 32.300 €), χωρίς ήπια υβριδική τεχνολογία όπως το Qashqai, αλλά με πλήρη εξοπλισμό σε συστήματα άνεσης και ασφάλειας.
Σχεδίαση: Ελκυστικό το Qashqai, το 3008 όμως είναι ψαρωτικό
Το Peugeot 3008 έχει μήκος 4.447 χλστ. και εκφράζει ένα σύγχρονο SUV (219 χλστ. απόσταση από το έδαφος) με premium χαρακτήρα και εντυπωσιακό design. Το τελευταίο τονίστηκε στην ανανεωμένη του έκδοση με τον επιβλητικό προφυλαχτήρα και τα στιλάτα φώτα. Από την άλλη, το 3ης γενιάς Nissan Qashqai (4.425 χλστ.) σχεδιαστικά δείχνει να έχει ακολουθήσει το δρόμο της εξέλιξης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, δείχνοντας όμως ελκυστικό και πολύ μοντέρνο, χάρη στα φουτουριστικά φώτα του και στη V-Motion μάσκα.
Η καμπίνα του νέου Nissan Qashqai δείχνει αμέσως τις premium βλέψεις του μοντέλου υψηλή ποιότητα κατασκευής, προσεγμένα υλικά και πολύ καλή συναρμολόγηση.
Η νέα γενιά του Qashqai έκανε πολλά βήματα μπροστά και μπορεί να σταθεί χωρίς κόμπλεξ απέναντι ακόμα και σε πολύ ακριβότερες, premium προτάσεις, έχοντας πολύ προσεγμένα υλικά, άριστη συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα. Λείπει όμως η οθόνη αφής στη βασική έκδοση σε αντίθεση με το Peugeot 3008 που είναι στάνταρ και μάλιστα 10 ιντσών πλέον. Το γαλλικό μοντέλο είναι πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικά και άνετα συγκαταλέγεται στα premium μοντέλα στον τομέα της αίσθησης πολυτέλειας που δίνει χάρη στην ποιότητα της κατασκευής του αλλά και στον διάκοσμο όπως διαμορφώνεται από το i-cockpit πιλοτήριο του και τον προαιρετικό 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων που δίνει έναν τεχνολογικό αέρα υπεροχής. Χωροταξικά, το 3008 εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο πλάτος του για να προσφέρει 520 λτ. χώρου αποσκευών (504 λτ. στο Qashqai) και κατάτι φαρδύτερο πίσω κάθισμα, στην ουσία όμως και τα 2 μοντέλα της αντιπαράθεσης θα φιλοξενήσουν 5 ενήλικα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους χωρίς την παραμικρή παραχώρηση.
Εντυπωσιακό desing και premium προδιαγραφές για την καμπίνα του ανανεωμένου Peugeot 3008. Στάνταρ η έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών.
O 1,2 PureTech στην πράξη αποδεικνύεται ο πιο οικονομικός εκ των τεσσάρων κινητήρων, με μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ..
Το νέο Nissan Qashqai φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία λειτουργεί υποστηρικτικά του 1,3 λτ. turbo κινητήρα σε χαμηλές στροφές και όταν χρειάζεται έξτρα δύναμη. Η απόδοση είναι 140 άλογα με 240 Nm ροπής στις 1.650 σ.α.λ.. Αυτά στην πράξη αποτυπώνονται με καλύτερη απόκριση και πιο έντονη σπιρτάδα στις χαμηλές στροφές, αν και τα δυο μοντέλα σε γενικές γραμμές κινούνται με άνεση και επαρκείς επιδόσεις. Πάντως, το 3008 αποδεικνύεται πιο οικονομικό. Ο 3κύλινδρος, turbo 1.200άρης PureTech κινητήρας του των 130 ίππων και των 230 Nm ροπής έχει πραγματική μέση κατανάλωση μόλις 6,8 λτ./100 χλμ., όντας ιδιαίτερα ελαστικός και πολιτισμένος, με την τρικύλινδρη φύση του να γίνεται αισθητή μόνο στις υψηλές στροφές. Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν 6τάχητα χειροκίνητα κιβώτια με ακριβείς και πειστικούς σε αίσθηση επιλογείς.
Ο κινητήρας του Qashqai χάρη στην ηλεκτρική βοήθεια από το 12βολτο σύστημα έχει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και συγκρατημένη κατανάλωση.
Το Qashqai διακρίνεται για τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και την κορυφαία ποιότητα κύλισης, που θυμίζει πολύ ακριβότερα γερμανικά μοντέλα.
Το Qashqai ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική ηχομόνωση που προσφέρει, τις αναρτήσεις που λειτουργούν χωρίς κραδασμούς ή θορύβους και τις προοδευτικές αντιδράσεις του. Μπορεί να μην έχει allegra απόκριση στις εντολές του οδηγού και το τιμόνι να μην είναι το πιο «κοφτερό» της κατηγορίας, το Qashqai όμως ξεχωρίζει για το στιβαρό πάτημα και το κορυφαίο κράτημα, κάτι που κατέδειξε και το ρεκόρ για την κατηγορία (77 χλμ./ώρα) που πέτυχε στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου.
Το Peugeot 3008 προσφέρει δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, αλλά κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες δεν στρογγυλεύονται απόλυτα από την πίσω ανάρτηση.
Στο κομμάτι της ευχαρίστησης το Peugeot 3008 είναι ελαφρώς αποτελεσματικότεροo, χάρη και στην πιο σφιχτή του ανάρτηση. Σε γενικές γραμμές το 3008 στοχεύει περισσότερο στο δυναμισμό για αυτό και κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δε θα καλυφθούν απόλυτα από την πίσω ανάρτηση. Επιπλέον, παρά την κορυφαία απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.), το 3008 προσφέρει εξαιρετική οδηγική αίσθηση, κάτι που τονίζεται από την αίσθηση του τιμονιού. Το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας με προγράμματα για χιόνι, λάσπη κλτ, του δίνει ένα προβάδισμα στις δύσκολες συνθήκες. Έχει και πιο δυνατά φρένα, χωρίς αυτά του Qashqai να υπολείπονται.
Nissan Qashqai 1,3T mHEV 140 PS + Εμφάνιση, κινητήρας-τράβηγμα από χαμηλά, ευρυχωρία-ποιότητα-χαμηλός θόρυβος καμπίνας, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, συγκρατημένη κατανάλωση - Χωρίς οθόνη αφής και ζάντες αλουμινίου στη βασική έκδοση, λίγοι χώροι στην κεντρική κονσόλα
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS + Design, ποιότητα κατασκευής και αίσθηση πολυτέλειας, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, κινητήρας – κατανάλωση, φρένα, απόσταση από το έδαφος - «Αλμυρή» τιμή, ορατότητα προς τα πίσω
Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με δύο top προτάσεις της κατηγορίας, με premium βλέψεις και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Το Peugeot 3008 είναι πιο εντυπωσιακό, πιο οδηγοκεντρικό και πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Η τιμή του όμως είναι «τσιμπημένη» παρά την πληρότητα εξοπλισμού και την 5ετή εγγύηση. Από την άλλη, το Nissan Qashqai ξεχωρίζει για την premium κύλιση και την ήπια υβριδική τεχνολογία και καλύπτει τον μέσο οικογενειάρχη που έχει την άνεση σε πρώτο πλάνο.