Εσύ προτιμάς δόσεις ή να τα «σκάσεις ντούκου» να τελειώνεις;

«Ντούκου» ή δόσεις;

6.123 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2019)

Πήρες την απόφαση να αγοράσεις αυτοκίνητο, τσέκαρες τα οικονομικά σου, διάβασες το Auto Τρίτη, έκανες και test-drive, καταλήγοντας στο μοντέλο που θες. Ωραία. Πως θα το πληρώσεις; Μετρητά ή με χρηματοδότηση; Τι σε συμφέρει;

Η πλειονότητα των αγοραστών έχει να σκεφτεί ένα βασικό θέμα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου: Το οικονομικό. Κάποιοι – ελάχιστοι- δεν ασχολούνται καν, οι περισσότεροι όμως πρέπει να βγάλουν χαρτιά και μολύβια για να δουν μέχρι που τους παίρνει.

Για καλό της αγοράς η ιστορία με τις χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες είναι πλέον λιγότερο πονεμένη από την εποχή που ακολούθησε την ανεξέλεγκτη χορήγηση «διακοπό» και λοιπών δανείων. Για μεγάλο διάστημα η αγορά αυτοκινήτου από ιδιώτες γινόταν ουσιαστικά τοις μετρητοίς. Ντούκου. Βέβαια η περίπτωση αυτή αφορούσε και τις εποχές της ευμάρειας.

Εδώ τα πράγματα είναι απλά: Εκταμιεύεις τις οικονομίες σου και παίρνεις το αυτοκίνητο 100% δικό σου, χωρίς παρακρατήσεις κυριότητας κτλ. Τέλος. Το θετικό σε αυτή την περίπτωση είναι πως αφενός ξενοιάζεις, αφετέρου είναι η δυνατότητα για κάποια μεγάλη έκπτωση σε χρήμα ή σε είδος με την προσφορά κάποιων έξτρα χωρίς χρέωση.

Το σίγουρο είναι πάντως πως με την πληρωμή σε μετρητά έχεις πάει μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη σου. Δεν κινδυνεύεις να παρασυρθείς και να βάλεις γύρω από το λαιμό σου τη θηλιά των δόσεων για 3,4,5 χρόνια. Να στάξεις αίμα και στο τέλος να διαπιστώσεις πως επένδυσες σε κάτι που πιθανόν η εμπορική του αξία να είναι μικρότερη από τους τόκους που πλήρωσες.
 
Από την άλλη η χρηματοδότηση μπορεί να σε επιβαρύνει με τόκους, αλλά δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσεις το αυτοκίνητο που πραγματικά θέλεις και δεν είναι μια λύση ανάγκης. Και μην νομίζετε πως σας κάνουν χάρη οι έμποροι. Αυτοί πάλι σε μετρητά θα πληρωθούν, αλλά από την τράπεζα. Οπότε η διεκδίκηση έκπτωσης ή δώρων δεν είναι κάτι που απαγορεύεται.  Θα δείτε άλλωστε πως και οι ίδιες οι αντιπροσωπείες θα σας προτείνουν την χρηματοδότηση (αν έχετε τις προϋποθέσεις) γιατί όλο και κάποιο «δωράκι» θα έχουν από την τράπεζα. Σε κάθε περίπτωση, το επιτόκιο είναι η βασικότερη παράμετρος, αφού καθορίζει τη συνολική επιβάρυνση σε τόκους. Επίσης, εξακριβώστε πως στο επιτόκιο που σας λένε, συμπεριλαμβάνεται ο φόρος 0,6% του Νόμου 128/75.

Από εκεί και πέρα μικρή προκαταβολή και πολλές δόσεις σημαίνει μεγάλη επιβάρυνση σε τόκους. Σκέψου ακόμα πως στην  εξόφληση το αυτοκίνητο θα είναι ήδη παλιό  και με μικρή μεταπωλητική αξία. Μια καλή προκαταβολή με λίγες δόσεις που αντέχεις είναι ιδανικότερη περίπτωση. Όπως φυσικά και η παροχή δυνατότητας για προεξόφληση. Η καλύτερη περίπτωση είναι φυσικά η άτοκη χρηματοδότηση. Εκεί και μετρητά να έχεις αξίζει να δώσεις το 50% (που συνήθως απαιτείται) και το υπόλοιπο να εξοφλήσεις άτοκα κρατώντας το υπόλοιπο κεφάλαιο στο λογαριασμό σου.

`Αρα τελικά, μετά από όλα αυτά εσείς τι θα κάνετε; Αγοράζετε ντούκου ή με χρηματοδότηση ακόμη και αν έχετε το «μαρούλι»; Είναι η άτοκη χρηματοδότηση η ιδανική περίπτωση; Εσείς τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto