Το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και ένας τοίχος «καρφώνεται» στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα της τάξης των 50 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και ένας τοίχος «καρφώνεται» στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα της τάξης των 50 χλμ/ώρα.

Ζώνες παραμόρφωσης. Η απογείωση της παθητικής ασφάλειας!

28.364 Επισκέψεις στο άρθρο

Βλέποντας crash tests σύγχρονων και παλαιότερων οχημάτων, ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι τα μεν πρώτα «τσαλακώνονται» σε μεγάλο βαθμό, ενώ τα δεύτερα μεταφέρουν τις κρουστικές δυνάμεις στους επιβάτες. Υπεύθυνες γιΆ αυτό το φαινόμενο είναι οι λεγόμενες «ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης». 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Πρόκειται για περιοχές στο εμπρός και το πίσω τμήμα των αυτοκινήτων, οι οποίες κατασκευάζονται από ειδικά εύκαμπτα υλικά και παραμορφώνονται ελεγχόμενα προκειμένου να «κατευθύνουν» την καταπόνηση σε μεγαλύτερη επιφάνεια. Έτσι, μπορεί να βλέπετε ότι το όχημα έχει καταστραφεί ολοσχερώς στο σημείο της σύγκρουσης, αλλά κάτι τέτοιο σημαίνει ότι αφενός οι πιέσεις «εκτονώθηκαν» σε όλη την επιφάνεια του αυτοκινήτου και αφετέρου η επιβράδυνση που δέχονται οι επιβάτες είναι μικρότερη μιας και αυξήθηκε η χρονική διάρκεια της σύγκρουσης. 

Μην ξεχνάμε, λοιπόν, ότι ο στόχος των μηχανικών είναι να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις δυνάμεις που περνούν στην καμπίνα (ή κλωβό ασφαλείας) και οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης έχουν συμβάλλει απόλυτα σε αυτή την προσπάθεια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

SPRING SEAT
NISSAN