Πάνω στις ειδικά κατασκευασμένες κούκλες βρίσκονται αισθητήρες που καταμετρούν τις δυνάμεις που δέχεται το κάθε σημείο και υπολογίζεται η συνολική βαθμολογία.

Πάνω στις ειδικά κατασκευασμένες κούκλες βρίσκονται αισθητήρες που καταμετρούν τις δυνάμεις που δέχεται το κάθε σημείο και υπολογίζεται η συνολική βαθμολογία.

Πώς γίνονται τα crash tests;

28.339 Επισκέψεις στο άρθρο

Προκειμένου να αξιολογηθεί κάθε μοντέλο σχετικά με την παθητική ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες έχει θεσπιστεί ο Euro NCAP. Πρόκειται για έναν ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό, ο οποίος εξετάζει κάθε αυτοκίνητο μέσα από συγκεκριμένες δοκιμασίες και το αξιολογεί με αναλυτική βαθμολογία και τα γνωστά σε όλους μας αστέρια ασφαλείας. Ποιες είναι, όμως, οι δοκιμασίες μέσα από τις οποίες θα περάσει ένα αυτοκίνητο για να κατακτήσει τα «πολύτιμα» αστέρια; Ας ξεκινήσουμε με την μετωπική σύγκρουση όπου το αυτοκίνητο κινείται με ακριβώς 50 χλμ./ώρα και συγκρούεται σε άκαμπτο τοίχο με όλη την επιφάνεια του πλάτους του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Η δεύτερη δοκιμασία περιλαμβάνει και πάλι μετωπική σύγκρουση, αυτή τη φορά όμως ο τοίχος είναι παραμορφώσιμος, η ταχύτητα αυξάνεται στα 64 χλμ./ώρα και η επαφή γίνεται μόνο με το 40% του πλάτους του οχήματος. Ακολουθεί η πλευρική σύγκρουση, στην οποία ο ανθρώπινος οργανισμός είναι πιο επιρρεπής, αφού του ασκούνται πλευρικά g. Στην πρώτη δοκιμασία, το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και ένας τοίχος «καρφώνεται» στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα της τάξης των 50 χλμ/ώρα.

Τέλος, η διαδικασία του crash test ολοκληρώνεται με πλευρική σύγκρουση οχήματος και άκαμπτης κολώνας, της οποίας οι διαστάσεις δημιουργούν παρόμοιες συνθήκες με κολώνες φωτισμού που συναντάμε σε αυτοκινητοδρόμους. Η πρόσκρουση γίνεται με 32 χλμ./ώρα αλλά, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η μικρή επιφάνεια πρόσκρουσης πολλαπλασιάζει την πίεση που ασκείται στο όχημα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto