O νέος 1,5 BlueHDI κινητήρας του PSA

54.960 Επισκέψεις στο άρθρο

Αν και οι diesel κινητήρες βάλλονται πανταχόθεν τώρα τελευταία κυρίως για τους ρύπους NOx, εντούτοις, οι Γάλλοι μηχανικοί του γκρουπ PSA μπήκαν στον κόπο να εξελίξουν έναν κινητήρα, για τον οποίο υπόσχονται ότι ικανοποιεί τις προδιαγραφές ρύπων, που ισχύουν σήμερα αλλά και από το 2020.

Τα βλαβερά-καρκινογόνα για τον άνθρωπο οξείδια του αζώτου (NOx) που παράγουν εγγενώς οι κινητήρες πετρελαίου για λόγους που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν, είναι ο βασικός λόγος που οι εν λόγω κινητήρες δεν είναι πια δημοφιλείς όσο ήταν.

Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ρύποι τους, αλλά το ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με οικονομοτεχνικά βιώσιμο τρόπο από την πλευρά των κατασκευαστών και προς όφελος του καταναλωτή, ώστε να έχει νόημα η ύπαρξή τους σε δημοφιλείς χωρητικότητες, δηλαδή σε κινητήρες κάτω των 2.000 κυβικών. Σε όλο αυτό, προσθέστε και τον νέο κύκλο μέτρησης εκπομπών ρύπων κατά WLTP και εύκολα θα καταλάβετε γιατί οι κατασκευαστές «τρέχουν και δεν φτάνουν» για να αναβαθμίσουν τους κινητήρες τους (σ.σ. μάλιστα κάποιοι κινητήρες «κόβονται» ή «φιμώνονται» προκειμένου να πληρούνται οι νόρμες Euro6d-TEMP).

Παρόλα αυτά, κάποιοι δείχνουν δειλά - δειλά να τα καταφέρνουν. Ένα παράδειγμα κινητήρα (σ.σ. μικρού σχετικά κυβισμού) λοιπόν που πληροί τις νόρμες Euro6d-TEMP είναι ο 1,5 diesel κινητήρας που εξελίχθηκε από το γκρουπ PSΑ και θα φορεθεί σε μοντέλα των Peugeot, Citroen, DS και Opel (π.χ. 208, 308, 3008, 5008, C3, C3 Aircross, C4, Astra, Grandland X κτλ.). Ας τον δούμε αναλυτικά.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw