Ο 1.600άρης diesel του Mokka εντυπωσιάζει με τη δύναμή του, όντας παράλληλα πιο πολιτισμένος και οικονομικός σε κατανάλωση σε σχέση με πριν.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο 1.600άρης diesel του Mokka εντυπωσιάζει με τη δύναμή του, όντας παράλληλα πιο πολιτισμένος και οικονομικός σε κατανάλωση σε σχέση με πριν.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Opel Mokka 1,6 CDTI & Insignia 2,0 CDTI

10.150 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2015)

Με νέας γενιάς diesel κινητήρες ενισχύει η Opel τα Mokka και Insignia, θέλοντας να επιτύχει ακόμη περισσότερη οικονομίας κίνησης, μαζί με πολύ καλή απόδοση και επιδόσεις. Ειδικά στο Mokka, ο νέος 1,6 χαρίζει σαφώς πιο πολλά πλεονεκτήματα, έναντι του 1,7 που αντικαθιστά.

Με μια ματιά- 1,6 diesel με 136 PS στο Mokka- 2,0 diesel με 170 PS στο Insignia- Μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. στο Mokka- Μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. στο Insignia- Στην Ελλάδα μέσα στο μήναΣτη γκάμα των επιλογών του Mokka η μέχρι σήμερα επιλογή diesel κινητήρα αφορούσε στον παλαιότερο 1,7 CDTI των 130 ίππων. Πλέον όμως, η Opel εφοδιάζει το μικρότερό της SUV με το νεότερο 1,6 CDTI πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων, τον οποίο γνωρίζουμε από το Zafira Tourer και το Astra. Το μοτέρ αυτό πληροί τις νεότερες προδιαγραφές ρύπων Euro6, χαρίζοντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις, αλλά και βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας σε σχέση με το προηγούμενο. Στη χώρα μας, το νέο Opel Mokka 1,6 CDTI ξεκινά την εμπορική του πορεία μέσα στο Μάρτιο, σε τιμές που ξεκινούν από τα 19.240 ευρώ, μαζί με το όφελος της απόσυρσης.Σχεδίαση-Εσωτερικό χωρίς αλλαγέςΣτη νέα έκδοση diesel του Mokka δεν συναντούμε αλλαγές στη σχεδίαση ή στο εσωτερικό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του SUV της Opel. Έτσι, το αμάξωμα διατηρεί τις compact διαστάσεις του και παράλληλα, τις εντυπωσιακές και μυώδεις γραμμές του. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι μοντέρνα και ευχάριστη, με την «γεμάτη» κεντρική κονσόλα να κλέβει το βλέμμα. Στο πεδίο της ποιότητας, αφρώδες πλαστικό ντύνει ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό αναβαθμίζοντας την απτή ποιότητα, ενώ αρκετά προσεγμένο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή των πλαστικών. Σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία παραμένουν και οι χώροι για τους επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει απλά ικανοποιητική χωρητικότητα 356 λτ.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Επιλογή αξίας
Ο νεότερος 1,6 CDTI πετρελαιοκινητήρας του Mokka είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με 4 κυλίνδρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η τουρμπίνα του είναι μεταβαλλόμενης γεωμετρίας (VGT) και το σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης. Για να μειωθούν οι κραδασμοί και ο θόρυβος του κινητήρα, οι μηχανικοί της Opel έχουν προβεί σε μια σειρά από ειδικές βελτιώσεις και ρυθμίσεις, ενώ συγκεκριμένες μετρήσεις έχουν γίνει μέσω προσομοιώσεων σε υπολογιστή, ώστε να διασφαλιστούν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου κάθε ενός εξαρτήματός του. Στον τομέα της απόδοσης, η μέγιστη ισχύς του κινητήρα φθάνει τους 136 ίππους, όντας έτσι ένας από τους ισχυρότερους σε αυτά τα κυβικά, με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 320 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι γρηγορότερες από πριν (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., -0,6 δλ.), ενώ η κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 0,5 λτ./100 χλμ. (4,1 λτ./100 χλμ.) και οι εκπομπές ρύπων κατά 11 γρ./χλμ. (109 γρ./χλμ.). Στην πράξη, κατά την πρώτη μας επαφή με το νέο Mokka 1,6 CDTI στην Ιρλανδία, το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε το άπλωμα της ισχύος-ροπής του κινητήρα σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, κάτι που χαρίζει στο νέο Opel Mokka 1,6 CDTI πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης. Παράλληλα, υπάρχει αισθητή διαφορά σε σχέση με πριν στο κομμάτι των θορύβων-κραδασμών, με το νέο μοτέρ να αποδεικνύεται αισθητά πιο «πολιτισμένο» σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά, φέρνοντας στο νου βενζινοκίνητες εκδόσεις. Στο ύψος του στέκεται και το μηχανικό 6άρι κιβώτιο, με έξυπνη κλιμάκωση που βοηθά τις επιδόσεις, χωρίς να… υπονομεύει την κατανάλωση.
Στον δρόμο: Σταθερό, με καλή άνεση
Το Mokka με τον νέο 1,6 diesel έρχεται με επιλογή ανάμεσα σε έκδοση 4Χ2 ή 4Χ4, η δεύτερη με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης. Στο δρόμο, το compact SUV της Opel διατηρεί τα χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε, παρέχοντας σταθερότητα και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Ιδίως η 4κίνητη έκδοση, μεγιστοποιεί τα δεδομένα της ασφάλειας, δίνοντας τη δυνατότητα και για κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές. Στο πεδίο της άνεσης, η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση παρέχοντας καλά επίπεδα, ενώ ελαφρώς βελτιωμένη έδειξε η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου στην όχι αψεγάδιαστη ιρλανδική άσφαλτο. Το τιμόνι παραμένει ακριβές και γρήγορο για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ άκρως αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση έδειξαν τα φρένα.
Opel Insignia 2,0 CDTI 170 PS
Κινητήρας-Κιβώτιο
Ο νέος 2λιτρος diesel του Insignia μπορεί λόγω φορολογίας στη χώρα μας να μην έχει μεγάλο ενδιαφέρον, ωστόσο για το μεσαίο Opel είναι ένας πολύ σημαντικός κινητήρας, αφού καταφέρνει να παρέχει εντυπωσιακά νούμερα ροπής, διατηρώντας επιπλέον σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις απαιτήσεις του σε καύσιμο και τις εκπομπές ρύπων. Φυσικά, πληροί και αυτός το νεότερο πρότυπο ρύπων Euro6. Συνδυάζεται με όλες τις επιλογές αμαξώματος του Insignia (4θυρο, 5θυρο, Sports Tourer), ενώ μπορεί να παραγγελθεί και με σύστημα τετρακίνησης. Με τον νέο αυτό κινητήρα, οι τιμές του Opel Insignia ξεκινούν από τα 20.840 ευρώ για την έκδοση σεντάν. Σημειώστε πάντως, ότι από το Μάιο, το Insignia θα έρθει στην Ελλάδα και με τον σαφώς πιο ενδιαφέρον στη χώρα μας, 1,6 CDTI πετρελαιοκινητήρα του Mokka.
Στον δρόμο: Του πάει πολύ!Ο νέος 2λιτρος diesel της Opel φέρει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) με ηλεκτρικό ενεργοποιητή ελέγχου, που εκμηδενίζει ουσιαστικά το turbo lag. Παράλληλα, διαθέτει νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης, ανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης και νέους αυλούς εισαγωγής, για ακόμη καλύτερα δεδομένα καύσης. Αρκετές είναι και οι δομικές αλλαγές που έχουν γίνει ώστε να μειωθούν οι κραδασμοί που προέρχονται από την κινητήρα, αλλά και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στα χαρακτηριστικά του απόδοσης, ο νέος diesel του Insignia παρέχει 170 ίππους ισχύος διαθέσιμους από τις 3.750 στροφές και κυρίως, 400 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. – αμφότερα αυξημένα νούμερα σε σχέση με τον προηγούμενο δίλιτρο. Καλύτερες είναι και όλες οι επιδόσεις, ενώ πιο χαμηλή από κάθε άλλη φορά είναι η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων. Στην πράξη, ο νέος κινητήρας εντυπωσιάζει με την παρεχόμενη ροπή του, τραβά από πολύ χαμηλά και γενικότερα, αρέσκεται στον να οδηγείται δίχως πρόβλημα στις χαμηλές στροφές, με άμεσα οφέλη στην κατανάλωση. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη συνολικά, χωρίς πάντως να αποφεύγονται κάποιοι μικροί κραδασμοί κυρίως στο ρελαντί.

Ο Σπύρος Χώτος, συντάκτης του περιοδικού, οδηγεί στην Ιρλανδία το νέο Opel Mokka 1,6 CDTI.

Ο Σπύρος Χώτος, συντάκτης του περιοδικού, οδηγεί στην Ιρλανδία το νέο Opel Mokka 1,6 CDTI.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ELASTIKA 2024
moto