Είναι ξεκάθαρο, το UX πάει κόντρα στο ρεύμα

Στο δρόμο το Lexus UΧ είναι ευκίνητο. Σχεδιαστικά, τα φώτα στο πίσω μέρος και η μάσκα μπροστά κλέβουν την παράσταση.

Στο πίσω κάθισμα επιβάτες έως 1,80 θα καθίσουν άνετα.

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι πολύ καλή, όχι όμως η εργονομία. Χαμηλή και εξαιρετική η θέση οδήγησης, λίγο στενά όλα, λόγω φαρδιάς κονσόλας.

Οδηγούμε το νέο Lexus UX

7.483 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2018)

Διαφορετικό από τα υπόλοιπα: Η Lexus ανανέωσε το μικρομεσαίο της SUV. Το νέο UX ξεφεύγει από τον κανόνα και βασίζεται στο δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα.

Τα αυτοκίνητα τη σήμερον ημέρα δεν έχουν σωστά, κανονικά ονόματα. Ονομάζονται GLA, Q3 ή XC40. Γιατί λοιπόν να μην κάνει το ίδιο και η Lexus; Το UX είναι το νέο μικρομεσαίο SUV της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο έκανε την παγκόσμια πρώτη του στο σαλόνι της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Τα αρχικά του σημαίνουν Urban-X (το Χ υποδηλώνει τον όρο crossover), υποδηλώνοντας ακριβώς την κατηγορία στην οποία ανήκει, καθώς και το ύφος του.

Φυσικά, το πρώτο πράγμα με το οποίο μας εντυπωσίασε είναι η εμφάνιση. Μπροστά «φωνάζει» η μεγάλη επιβλητική μάσκα που συναντάμε σε όλα τα Lexus, σε όλο το αμάξωμα ο συνδυασμός ακμών και γωνιών τονίζει τη διαφορετικότητά του, ενώ ως συμπλήρωμα έρχονται τα πίσω φώτα που αποτελούνται από 120 μεμονωμένα LED. Συμφωνούμε πως κάποιοι θα βρουν τη σχεδίασή του υπερβολική, όμως μήπως -και- έτσι ήθελαν οι Ιάπωνες να ξεχωρίσουν; 

Μπαίνοντας στο εσωτερικό η σχεδίαση δεν είναι τόσο φουτουριστική όσο αναμένεις βλέποντας το έξω ή έχοντας στο νου μια νέα Mercedes. Ναι η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, ναι το ίδιο και η συναρμογή (σ.σ. οι δερμάτινες επενδύσεις ακολουθούν την παραδοσιακή τεχνική ραφής sashiko, που χρησιμοποιείται για στολές τζούντο), εξαιρετική επίσης είναι η θέση οδήγησης, όμως οι σχεδιαστικές γραμμές του ταμπλό δεν έρχονται από το μέλλον, και θα δυσκολευτείς πολύ με την εργονομία του συστήματος πολυμέσων.

Είναι μάλλον ξεκάθαρο λοιπόν, πως το Lexus UX θέλει να διαφοροποιηθεί από τους συνήθεις υπόπτους… Τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε χαρακτήρα. Δεν θα το χαρακτηρίσεις ως ένα ογκώδες SUV, αλλά ως ένα crossover, το οποίο με μόλις 10,3 μέτρα κύκλου στροφής είναι πολύ ευέλικτο στην πόλη, σβέλτο, και πολύ άνετο, ειδικά μάλιστα με την ενεργή ανάρτησή του. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε test car με και χωρίς αυτή και την προτείνουμε ανεπιφύλακτα γιατί αντιδρά πολύ έξυπνα.

Κάτω από το καπό του τέλος, θα βρείτε δύο κινητήρια σύνολα. Βάση αποτελεί το UX 200 που φορά ένα 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 171 ίππων με CVT (δεν είναι τόσο ευχάριστο στην πράξη όσο ένα διπλού συμπλέκτη), ενώ η έκδοση UX 250 h φορά τον ίδιο κινητήρα, αλλά με δύο ηλεκτροκινητήρες η συνδυαστική ισχύς είναι 178 άλογα. Αυτή η έκδοση βέβαια είναι 4κίνητη (μέχρι τα 70 χλμ./ώρα και, εφόσον υπάρχει λόγος, στον πίσω άξονα μπορεί να καταλήξει και το 80% της συνολικής ροπής), ενώ φυσικά έχει περιορισμένη κατανάλωση στα 4,1 λτ./100 χλμ.. Αυτό, μάλλον είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα που το κανει να διαφέρει από τον κανόνα…

Η άποψή μας
Το νέο Lexus UX είναι άνετο και ευκίνητο μέσα στην πόλη. Η χαμηλή θέση οδήγησης και οι χώροι του δεν σου δίνουν την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε κάποιο ογκώδες SUV, αλλά σε ένα επιβατικό. Το αν θα καταφέρει να κλέψει με την τεχνολογία και την εμφάνιση μερίδιο από την σκληρή κατηγορία που παίζει, θα φανεί στο χρόνο.

ELASTIKA 2024
OPEL