O συνεργάτης μας είναι όντως τόσο ψηλός; Ή η Mercedes είναι τόσο χαμηλή; Η AMG δεν ξεπερνά πολύ τα 1,10 μέτρα σε ύψος.

To πρωτότυπο Project One φέρει τεχνολογία από τη Formula 1. To παραγωγής μοντέλο κοστίζει 2,7 εκ. ευρώ και έχει ήδη ξεπουλήσει.

Σε mood διακοπών: Ο Λιούις Χάμιλτον λίγο μετά το τέλος της περασμένης σεζόν και την κατάκτηση του τέταρτου τίτλου του.

Ίδια χρώματα, ίδιος κινητήρας, ίδιο θέμα: δύο Mercedes με γραμμή εκκίνησης από την F1 γεμίζουν την πίστα του αεροδρομίου.

Αεροδυναμική: το χαρακτηριστικό πτερύγιο στο πίσω μέρος είναι κάτι που συνδέει τα δύο μοναδικά οχήματα της Mercedes.

Ταιριάζει: ο Χάμιλτον στο εσωτερικό του Project One. Ψηλότεροι οδηγοί θα έχουν προβλήματα με την περιορισμένη διάθεση χώρου.

Ξαπλωτή θέση οδήγησης και τιμόνι κατευθείαν από τη Formula 1: αυτό είναι το εντελώς ασυμβίβαστο εσωτερικό του υπεραυτοκινήτου της Mercedes.

Αβίαστα χαμόγελα – όπως θα έχουν οι 275 τυχεροί αγοραστές.

Γνωριμία: Mercedes-AMG Project One

3.079 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο Lewis Hamilton μας ξεναγεί σε 2 μαγικά μοντέλα της Mercedes. Το Mercedes-AMG Project One και το μονοθέσιο της Formula 1 της εταιρείας.

Bάλτε λίγο με το μυαλό σας: έστω ότι είχατε τρεις ευχές, προσφορά μιας πολύ καλής νεράιδας από το σύμπαν του αυτοκινήτου. Τι θα επιθυμούσατε; Να πιάσετε τα 300 με μια Ferrari; Να κάνετε το γύρο της Aφρικής με ένα Land Rover; Μήπως να ακολουθήσετε την κλασσική Route 66 με ένα αμερικάνικο κάμπριο; Οι δικές μου θα μπορούσαν να είναι: να έχω το Project One της Mercedes-AMG, ένα μονοθέσιο της Formula 1 αλλά και τον Λιούις Χάμιλτον – όλα στο ίδιο σημείο, την ίδια στιγμή. Μαζί με μένα. Ή, για να το θέσουμε αλλιώς: μια συνάντηση με το πιο κολασμένο αυτοκίνητο της εποχής μας, το ταχύτερο αγωνιστικό και τον πιθανότατα καλύτερο οδηγό της γενιάς μας. 

Η καλή είδηση είναι ότι ορισμένες ευχές μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, όπως οι δικές μου στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η Mercedes έδειξε στο Λος Aντζελες, το προς το παρών, μοναδικό κομμάτι του Project One των άνω των 1.000 ίππων, ενώ την ίδια στιγμή ο Λιούις Χάμιλτον έκανε διακοπές στο LΑ μαζί με τα δύο σκυλιά του – εμείς φυσικά βρεθήκαμε ταυτόχρονα στις ΗΠΑ για επαγγελματικό ταξίδι. 

Και κάπως έτσι κανονίστηκε να βρεθούμε στο μικρό αεροδρόμιο του Ινιόκερν, στην Καλιφόρνια, δύο ώρες απόσταση από το Χόλιγουντ. Κι επειδή οι σταρ είναι αυτοί που είναι, στέκομαι ολομόναχος στην πίστα του αεροδρομίου. «Ο κύριος Χάμιλτον θα καθυστερήσει.» Είναι όμως και πολύ νωρίς το πρωί για να είμαστε ειλικρινείς. 

Στα θετικά: έχω πολύ χρόνο να ασχοληθώ άνετα με το Project One. Aυτό το όνειρο, να φέρουν την κορυφαία αγωνιστική τεχνολογία από τις πίστες στο δρόμο και σε κλίμακα 1:1, την είχαν πολλοί. Μόνο που κανείς δεν το κυνήγησε τόσο διεξοδικά όσο ο θυγατρική της Mercedes, η AMG. Yπό το φως του αναδυόμενου ηλίου γίνεται άμεσα εμφανής η συγγένεια με το τρέχον αγωνιστικό της Formula 1. Kαι αυτό αφορά και το τεχνικό σκέλος και όχι μόνο την εμφάνιση με τα τονισμένα πτερύγια στο πίσω μέρος. 

Παρ΄όλο που το Project One διαθέτει 1.054 ίππους, πίσω από την πλάτη του οδηγού εργάζεται ένας κινητήρας μόλις 1,6 λίτρων. Ο μικρός κυβισμός σπάει σε έξι κυλίνδρους και υποστηρίζεται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες - έναν στο τούρμπο, έναν στον V6, δύο στον εμπρός άξονα. 

Αυτά επαρκούν για επιδόσεις οι οποίες δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από ένα κανονικό όχημα Formula 1. H AMG βέβαια δεν απασχολείται καν με ζητήματα όπως το «0-100». Δίνει στοιχεία για το 0-200 χλμ./ώρα το οποίο εκτελείται από το Project One σε χρόνο κάτω από 6 δλ.. Και η τελική βρίσκεται κάπου πάνω από τα 350 χλμ./ώρα. Προς το παρόν βέβαια αυτά όλα είναι στη θεωρία. Διότι –η κακή είδηση εδώ- το Hypercar είναι ακόμη ένα πρωτότυπο, γι`αυτό και διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοτέρ στο «σκάφος» του. 

Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι σίγουρα καλύτερο από το μονοθέσιο της Formula 1 που έχουμε εδώ, με το όνομα «W08 EQ Power+», από το οποίο λείπει ο κινητήρας ολόκληρος. Δεν πειράζει όμως. Εξάλλου για να ξυπνήσει κανείς τον εξακύλινδρο κινητήρα και να τον φέρει στη ζωή χρειάζεται τουλάχιστον τέσσερις μηχανικούς και ακόμα περισσότερο χρόνο φυσικά. Οπότε ας τσουλήσουμε τα αυτοκίνητα στις θέσεις τους για τις φωτογραφίες. Ακόμα κι έτσι σπάνια έρχεται κανείς σε τόσο κοντινή απόσταση με αυτό το αγωνιστικό, ειδικά αν είναι ένα αυθεντικό κομμάτι. Με το σπρώξιμο με τα χέρια καταλαβαίνει κανείς πώς γίνεται και είναι τόσο γρήγορα τα αυτοκίνητα της Formula 1. Είναι ξεκάθαρα λόγω βάρους. Το τωρινό μοντέλο ζυγίζει 728 κιλά. Σχεδόν τα μισά από ένα κλασσικό μικρομεσαίο. Κι αυτό είναι τιμή με τον κινητήρα μέσα. Διότι το δικό μας μονοθέσιο εδώ πράγματικά το νιώθεις σαν ένα παιχνίδι. Με μια απλή κίνηση έχεις σπρώξει την πρωταθλήτρια Mercedes της περασμένης σεζόν προς όποια κατεύθυνση θέλεις. 

Την ίδια ώρα, καταλαβαίνει κανείς γιατί η Formula 1 είναι από τις τελευταίες αληθινές περιπέτειες της εποχής μας. Η θέση οδήγησης είναι ασύγκριτα χαμηλή, ορατότητα απλώς δεν υπάρχει ενώ γύρω γύρω από το κόκπιτ τα τοιχώματα έχουν πάχος μερικά μόλις χιλιοστά. Και μΆαυτό το όχημα πρέπει κάποιος να γυρίζει σε μια πίστα με πάνω από 300 χλμ./ώρα; Μπα, με όλο το σεβασμό και την ευγένεια, θα αρνηθώ. 

Κάποιος όμως, ο οποίος το κάνει αυτό ευχάριστα και επιτυχημένα, μόλις πάτησε το πόδι του στο αεροδρόμιο. Με κέφι και πολύ καλή διάθεση περιεργάζεται οπτικά τα δύο αυτοκίνητα, το Project One και το αγωνιστικό τα οποία μοιάζουν πολύ περισσότερο και βρίσκονται πολύ πιο κοντά από ότι έχουν ποτέ βρεθεί τα είδη τους μέχρι τώρα. Κανείς βέβαια δεν ξέρει τα δύο αυτοκίνητα πιο καλά από τον Χάμιλτον: το ένα είναι το «υπηρεσιακό» του ενώ στην εξέλιξη του Project One συμμετείχε από την αρχή κιόλας. 

«Πολλοί το είχαν σκεφτεί αλλά η Mercedes είναι η πρώτη που φέρνει στο δρόμο την αληθινή τεχνολογία της Formula 1. Σε ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορεί να παίρνει αληθινή ταξινόμηση», μας λέει ο Βρετανός. Και παίρνει τη θέση του στο Project One. Πρόκειται για θέση οδήγησης παραπλήσια με το αγωνιστικό όχημα ενώ το τιμόνι με τα πολλαπλά μπουτόν και τους διακόπτες μοιάζει να έχει έρθει κατευθείαν από τον αγωνιστικό συγγενή του, όπως και τα υλικά εξάλλου. Αληθινό ανθρακόνημα, αλκαντάρα, όλα συνδυασμένα με προσοχή ήδη από το στάδιο του πρωτότυπου– μοιάζει περισσότερο με κανονική δουλειά Mercedes και λιγότερο με ένα όχημα μικρής παραγωγής φτιαγμένο στο χέρι. Όποιος έχει βρεθεί σε Ferrari Enzo με τα θηριώδη κενά στους αρμούς και τις ξεκολλημένες επενδύσεις της, ξέρει για τι πράγμα μιλάμε και μπορεί να το εκτιμήσει. 

Ο Χάμιλτον εξαφανίζεται αμέσως μετά τη σύντομη επίσκεψή του. Μήπως έχει μείνει κάποια ευχή ανεκπλήρωτη; Μα ναι, να κάνουμε κάποια στιγμή μερικούς γύρους με το Project One. Αυτή θα είναι μια απόλαυση για πολύ λίγους, αφού τα 275 αντίτυπα έχουν ήδη πουληθεί. Ο Ντίτερ Τσέτσε, αφεντικό της Daimler, το θέτει κάπως έτσι: «Πρόκειται να κάνουμε χαρούμενους πολύ λίγους και να στεναχωρήσουμε πολύ περισσότερους». 
Μήπως να δούμε αν έχει μείνει καμιά ευχή διαθέσιμη; Ε, κυρία νεράιδα μας; 

Λιούις Χάμιλτον 
O Λιούις Χάμιλτον γεννήθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1985 στο Στίβενεϊτζ, στην Αγγλία. Από το 2007 οδηγεί στο πρωτάθλημα της Formula 1 και το 2008 έγινε ο νεαρότερος πρωταθλητής. Τρεις ακόμα τίτλους κέρδισε το 2014, το 2015 και το 2017. 

Mercedes
test center