Όταν παρουσιάστηκε το 1999 η Χ5 έκανε αίσθηση με την οδική συμπεριφορά. Η οδηγική απόλαυση παραμένει σημείο αναφοράς και στην τρίτη γενιά.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Όταν παρουσιάστηκε το 1999 η Χ5 έκανε αίσθηση με την οδική συμπεριφορά. Η οδηγική απόλαυση παραμένει σημείο αναφοράς και στην τρίτη γενιά.

Οδηγούμε: Νέα BMW X5

13.186 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2013)

Η τρίτη γενιά της X5 ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της BMW και μπορεί να υπερηφανεύεται ως ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1999 είχε προκαλέσει αίσθηση με την οδηγική της συμπεριφορά και φυσικά με την macho εμφάνισή της. Σήμερα, 14 χρόνια μετά, ύστερα από 2 γενιές και 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις σε πάνω από 140 χώρες, η τρίτη γενιά της BMW ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή της οδηγικής απόλαυσης συνδυάζοντάς την με αυτό που επιτάσσει η εποχή, δηλαδή την βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ενδεικτικά άλλωστε, για πρώτη φορά στην ιστορία της θα διατίθεται με 2λιτρο diesel κινητήρα και κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς (BMW X5 sDrive25d). 
Ίδιες αναλογίες, ελαφρώς επιθετικότερη εμφάνιση
Όσον αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, η νέα X5 ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της BMW διατηρώντας ωστόσο τις γνώριμες αναλογίες της οι οποίες ορίζονται από τον κοντό μπροστινό πρόβολο, το μακρύ μεταξόνιο και τις κάθετες A-pillars (κολόνες). Δεν «φωνάζει» ότι είναι ριζικά ανανεωμένη -σύμφωνα μάλιστα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της BMW «ήθελαν να μοιάζει στην υπάρχουσα- όμως δείχνει σαφώς πιο επιθετική και δυναμική. Στο σημείο αυτό, ακόμη, να αναφέρουμε πως είναι και αρκετά αεροδυναμική, (ο Cd είναι 0.31, ο χαμηλότερος στην κατηγορία), κάτι που αντιλαμβάνεσαι και εκτιμάς στις πολύ υψηλές ταχύτητες.
ConnectedDrive: Τεχνολογίας το ανάγνωσμα
Μόνο και μόνο να απαριθμήσεις όλα τα τεχνολογικά συστήματα της νέας BMW θέλεις πόση ώρα. Πόσο να τα αναλύσεις… Για αυτό θα σταθούμε επιγραμματικά στα σημαντικότερα. Στο πλαίσιο λοιπόν του BMW ConnectedDrive η νέα X5 έχει adaptive cruise control με δυνατότητα να σταματήσει και εκκινήσει πάλι το όχημα, σύστημα νυκτερινής όρασης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών ή ζώων, φώτα με κατευθυνόμενη δέσμη για μέγιστη ορατότητα τα οποία όμως δεν τυφλώνουν τους υπόλοιπους οδηγούς, έγχρωμο Head Up Display και μια σειρά ακόμη συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και άνεσης που διευκολύνουν τον οδηγό. Μέχρι και σύστημα που σου λέει να αφήσεις γκάζι για να επιτύχεις τη μέγιστη οικονομία αν π.χ. μέσω του GPS γνωρίζει ότι ακολουθεί ένα κατηφορικό κομμάτι διαδρομής…
Εσωτερικό: Πολυτελές και με επιλογές εξατομίκευσης
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας X5, το σκηνικό ίσως να είναι γνώριμο σε εμάς από τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, ωστόσο σε σύγκριση με το παρελθόν έχει αλλάξει ριζικά. Έτσι λοιπόν είναι μοντέρνο, high tech, εργονομικό και κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υλικά που δεν επιδέχονται πολύ κριτικής. Την παράσταση βέβαια κλέβουν η 10,25 ιντσών οθόνη στην κεντρική κονσόλα με την υψηλή ευκρίνειά της, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και ο ambient φωτισμός που ορίζει πιο εμφατικά τους όγκους και τις λεπτομέρειες στο εσωτερικό.
Επίσης, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να διαλέξει μεταξύ δύο «πακέτων» εξατομίκευσης, τα Design Pure Experience και Design Pure Excellence, το πρώτο με πιο δυναμικό, off road προσανατολισμό, το δεύτερο με εντονότερα πολυτελή στοιχεία. Φυσικά, υπάρχει και το γνώριμο M Sportpaket με εμφανή τα σπορ στοιχεία.
Χώροι: «Σαλονάκι» επταθέσιο
Από πλευράς ευρυχωρίας και θέσης οδήγησης ο οδηγός θα βρει αμέσως αυτήν που του ταιριάζει (όλα τα καθίσματα ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα στα μοντέλα που δοκιμάσαμε), ενώ οι πίσω θα καθίσουν άνετα και αναπαυτικά έχοντας πολύ χώρο και προς τις τρεις διαστάσεις (ώμους-γόνατα-κεφάλι). Επιπλέον τα πίσω καθίσματα είναι προαιρετικά θερμαινόμενα και διατίθενται με «πακέτο άνεσης» (ρύθμιση της κλίσης της πλάτης κατά 10ο και του μήκους της βάσης κατά 80 χλστ.). Για πρώτη φορά επίσης το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο σε αναλογία 40-20-40, ενώ πηγαίνοντας πιο πίσω στις αποσκευές, ο χώρος έχει αυξηθεί στα 650 λτ. (+30 λτ. από τη δεύτερη γενιά) ή στα 1.870 λτ. με τις πλάτες «ριγμένες» (+120 λτ.). Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό ανήκει πια η αυτόματη πίσω πόρτα, η οποία ανοίγει είτε από έξω, είτε από τον οδηγό, είτε και από το τηλεχειριστήριο. Όπως και στην υπάρχουσα είναι διαιρούμενη ώστε η φόρτωση των αντικειμένων να είναι ευκολότερη. Τέλος, προαιρετικά, η Χ5 διατίθεται και με μια έξτρα, τρίτη σειρά καθισμάτων όπου όμως θα καθίσουν επιβάτες με ύψος έως 1,5 μέτρα.
Κινητήρες: Πάνω σε απόδοση, κάτω σε κατανάλωση και ρύπους
Αρχικά η νέα X5 θα διατίθεται με τρεις κινητήρες, έναν βενζίνης και δύο diesel, Euro6. Στην κορυφή θα βρίσκεται ο V8 των 450 ίππων και 650 Nm  (+10 PS & 50 Nm) της xDrive50i, ο οποίος είναι 16% πιο οικονομικός, θα ακολουθεί ο 3λιτρος, 6κύλινδρος diesel των 740 Nm (!) της xDrive50d με turbo τριών σταδίων που είναι και αυτός 11% πιο οικονομικός, ενώ ο 3λιτρος των 258 ίππων της xDrive30d θα συμπληρώνει τη γκάμα (επίσης 16% πιο οικονομικός).
Κατά την παρουσίαση του μοντέλου οδηγήσαμε τους δύο diesel αποκομίζοντας πολύ θετικές εντυπώσεις, αρχικά με την θηριώδη ροπή, τον γεμάτο ήχο και τη δύναμη-επιδόσεις του κινητήρα της 50d και στη συνέχεια με την οικονομική φύση του μικρότερου της 30d. H BMW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ. που σίγουρα δεν επιτυγχάνεται, όμως τα πραγματικά 8-8,5 λτ./100 χλμ. είναι εντυπωσιακό νούμερο για ένα όχημα 2,2 τόνων. Θεωρούμε μάλιστα πως αυτός ο κινητήρας είναι η πιο σώφρων επιλογή για το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών της, μέχρι τουλάχιστον να έρθει η sDrive25d, η οποία θα είναι η πρώτη 2κίνητη Χ5 και με εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ. (5,6 λτ./100 η επίσημη μέση κατανάλωση).
Στο δρόμο: Ακλόνητη και μαγικό χαλί ταυτόχρονα
Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς η νέα X5 ίσως είναι το πιο απολαυστικό όχημα στην κατηγορία του. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Πρώτα από όλα στην εξελιγμένη τετρακίνησή της η οποία είναι εξαιρετικά γρήγορη και μοιράζει συνεχώς τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς (ομοίως μπροστά-πίσω). Στη συνέχεια χάρη στα «πακέτα» ανάρτησης που διαθέτει. Θέλεις άνεση; Πάρε το Comfort με την ρυθμιζόμενη πίσω αερανάρτηση. Θέλεις να στρίβεις; Πάρε το Dynamic με επιπλέον τις ενεργές αντιστρεπτικές. Θέλεις και τα δύο; Πάρε το πακέτο Pro. Έπειτα, είναι το τιμόνι. Αμιγώς ηλεκτρικό πια για περισσότερη οικονομία καυσίμου, αλλά με πλούσια αίσθηση ειδικά μάλιστα στην προαιρετική επιλογή «active steering» την οποία και προτιμάμε μιας και αλλάζει ο λόγος αλλά και το βάρος ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Π.χ. παρκάρεις; Ελαφραίνει και είναι εξαιρετικά γρήγορο. Ανεβάζεις ταχύτητα; Σφίγγει και έχει γρήγορη απόκριση.
Με λίγα λόγια, η X5 είναι ένα αυτοκίνητο που θέλεις να βρίσκεσαι στην θέση του οδηγού αφού εμπνέει εμπιστοσύνη, στρίβει με άνεση και καταφέρνει και δείχνει ανάλαφρη παρά το ύψος που κάθεσαι και το συνολικό της βάρος. Τώρα αν πρέπει να βρούμε κάποια μειονεκτήματα; Θα λέγαμε ότι θα θέλαμε λίγο καλύτερη επαναφορά του τιμονιού στην επιλογή Sport+, και πιο μικρό λόγο στην επιλογή Comfort (το βάρος είναι σωστό). Και πάλι όμως η γενική εικόνα είναι τέτοια ώστε να την χαρακτηρίσεις ως το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της κατηγορίας της.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto