Mε το Gladiator Rubicon δίπλα στο ποτάμι. Η συγκεκριμένη απόχρωση έχει το ευφάνταστο όνομα «Firecracker Red», το κόκκινο «του πυροτεχνήματος».

Στην Αμερική η τιμή είναι 43.500 ευρώ, συν φόρους.

To Gladiator είναι 79 εκατοστά πιο μακρύ από την χωρίς καρότσα παραλλαγή.

Ανεση για τις λιγότερο «άνετες» στιγμές: οθόνη αφής, διάφορα βοηθήματα, χειρολαβές και ένας αδιαβροχοποιημένος διακόπτης start/stop. Πραγματική τρέλα!

To παρμπρίζ είναι ανακλινόμενο, η οροφή αφαιρείται, οι πόρτες βγαίνουν: περισσότερο κάμπριο δεν γίνεται.

Χωρίς όρια: σπάνια μπορείς να βιώσεις το περιβάλλον από ένα τόσο ανοικτό αυτοκινήτο. Τουλάχιστον με την οροφή κατεβασμένη.

Οδηγούμε το νέο Jeep Gladiator

3.029 Επισκέψεις στο άρθρο (10/6/2019)

Πατρίδα του όλη η γη! Kίνηση με ιδιαίτερο χαρακτήρα: το Jeep Gladiator είναι ένα διπλοκάμπινο, ανοικτό ημιφορτηγό και ταυτόχρονα κάμπριο. Κανείς δεν το χρειάζεται αλλά είναι διαολεμένα διασκεδαστικό. Στην Ευρώπη θα έρθει από το 2020 και πραγματικά ανυπομονούμε.

Οι αμερικανοί και η γνώση τους πάνω στην ευρωπαϊκή ιστορία είναι μια μεγάλη συζήτηση. Το νέο «άρμα» που δημιούργησαν, πήρε από τους ειδικούς της Jeep το όνομα «Gladiator». Γεγονός σχετικά ανακριβές, αφού οι μονομάχοι στην αρχαία Ρώμη κινούνταν μόνιμα πεζοί. 

Στο Jeep Gladiator ισχύει το ακριβώς αντίθετο: με το όχημα αυτό δε θα χρειαστεί να περπατήσεις ποτέ ξανά. Και ούτε να δυσκολευτείς και να «μονομαχήσεις» ξανά με κάτι. Προς τα εκεί που το Gladiator θέλει να κινηθεί, θα βρεθεί ο δρόμος. Ακόμα κι όταν δεν υπάρχει. 

Κι αυτό αναδεικνύει την επιβίβαση ως τη δυσκολότερη ενέργεια που πρέπει να γίνει. Όποιος θέλει να παίξει το Μονομάχο, θα πρέπει να ανέβει ψηλά. Όσο πιο χαλαρά μπορώ, σκαρφαλώνω πάνω από το φαρδύ μαρσπιέ και σέρνω το σώμα μου μέσα από την πόρτα και μέχρι τη θέση του οδηγού. Τα 28 εκατοστά της από το έδαφος βλέπετε είναι κάτι που απαιτεί σεβασμό. Κι ευτυχώς που υπάρχει και μια σταθερή χειρολαβή πάνω στην πρώτη κολώνα του πλαισίου. 

Μετά κάθεσαι πίσω από το κάθετο παρμπρίζ, χαζεύεις εμπρός από το μακρύ καπό προς το λιβάδι εμπρός σου – και το χαμόγελό σου συναγωνίζεται σε λάμψη τον ήλιο της Καλιφόρνιας. Ο κινητήρας δεν έχει πάρει μπρος ακόμη, ωστόσο ήδη έχεις αποσυνδεθεί από την καθημερινότητα.

Με ελάχιστες κινήσεις μαζεύουμε την οροφή και βάζουμε αντηλιακό! Το υλικό μοιάζει σαν το εξωτερικό τμήμα από αντίσκηνο και εξαφανίζεται κάπου πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Μπορείς βέβαια να αφαιρέσεις και τις πόρτες. Τα σχετικά κλειδιά torx για το ξεβίδωμα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του Gladiator. Ωστόσο, στις ΗΠΑ εντοπίζονται 16 είδη από κροταλίες – όλα δηλητηριώδη. Προτιμότερο λοιπόν, οι πόρτες να μείνουν στη θέση τους, ως κάποια έξτρα προστασία. 

Ένα σύντομο πάτημα στον (αδιαβροχοποιημένο) διακόπτη της εκκίνησης είναι αρκετό για να «ξυπνήσουν» τα 285 άλογα από τον V6 βενζινοκινητήρα των 3,6 λίτρων. Το γουργουρητό είναι βέβαια κλασικό. 

Στο εσωτερικό υπάρχει το οχτάρι αυτόματο κιβώτιο ενώ, όποιος θέλει να… παλέψει με το Μονομάχο, μπορεί να διαλέξει το χειροκίνητο εξάρι. Για το 2020, η Jeep έχει ήδη ανακοινώσει κι έναν 3λιτρο ντίζελ με 260 ίππους. 

Γιατί όμως αυτό το όχημα είναι ένα «άρμα»; ΚατΆαρχάς, διότι θα αποτελέσει μια πρώτης τάξεως αφορμή για λογομαχίες σχετικά με το αν ο κόσμος χρειάζεται αληθινά ένα ανοικτό φορτηγό με διπλή καμπίνα και ανοιγόμενη οροφή. Τέλος πάντων. Το να το οδηγείς είναι τόσο θεαματικό όσο το Circus Maximus. Και η σκηνή του τσίρκου είναι τα λιβάδια και τα βουνά. Το δε πέρασμα μέσα από οργωμένα χωράφια είναι η δική του εκστρατεία. 

Με γωνία προσέγγισης στις 43,5 μοίρες και διαφυγής στις 26 μοίρες, το Jeep δεν θα σταματήσει απέναντι σε οποιαδήποτε ανωμαλία. Η προστασία του σασί από κάτω, με τέσσερα πάνελ και ειδικές σωληνώσεις, αποτελεί ασπίδα για το κιβώτιο των κοντών σχέσεων και τις δεξαμενές καυσίμου και λαδιού. 

Γενικά το Jeep Gladiator θα μπορούσε να θεωρηθεί το «σανδάλι» ανάμεσα στα αυτοκίνητα: ανοιχτό από παντού, αεράτο, άνετο και σίγουρα απαραίτητο για το καλοκαίρι. Εμπρός από το επίσης ανακλινόμενο παρμπρίζ (τέσσερις βίδες υπόθεση είναι), ανοίγεται όλος ο κόσμος στα πόδια σας. Και πίσω βρίσκεται ό,τι χρειάζεται κανείς για να τον κατακτήσει. Η σχεδόν ενάμιση μέτρου καρότσα χωράει άνετα μια μεγάλη γεννήτρια, δύο μηχανάκια για motocross ή –αν προτιμάτε- έως και επτά Ράσελ Κρόου. 

Σε λατινικούς αριθμούς η φόρτωση ανέρχεται σε DCCXXV κιλά (ή 725 κιλά σε δικά μας νούμερα). Επιπλέον, μπορούν να αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα και να μεγαλώσει κι άλλο ο χώρος φόρτωσης. Εξοπλισμός όπως σανίδια του σερφ ή ποδήλατα, στερεώνονται σε συγκεκριμένες θέσεις. Η Mopar, η υποδιεύθυνση των αξεσουάρ και του tuning της Jeep, έχει πολλές έξυπνες ιδέες στον τομέα αυτό. 

Η καρότσα είναι λοιπόν σκεπαζόμενη, φωτιζόμενη και εξοπλισμένη με μια πρίζα για 115 Volt ρεύμα (400 Watt) – ιδανικό για φόρτιση π.χ. ηλεκτρικών ποδηλάτων. Τώρα, το αν έχοντας αυτό το αυτοκίνητο, θα θελήσει κανείς να κινηθεί με το ποδήλατο, είναι ένα εντελώς άλλο ερώτημα. 

Ο χώρος φόρτωσης φτάνει λοιπόν μέχρι τις πλάτες των καθισμάτων, οι οποίες θα πρέπει να συγκρατήσουν κάθε είδους αντικείμενο και γιΆαυτό είναι και ενισχυμένες. Για πιο πολύτιμα αντικείμενα, υπάρχουν πέντε θήκες οι οποίες κλειδώνουν.

Ειδικά για το Galdiator Rubicon υπάρχει μια στάνταρ κάμερα εμπρός, με off-road χαρακτήρα, για πιο εύκολη αναγνώριση εμποδίων. H λέξη-κλειδί είναι «Rubicon»: το ποτάμι κάτω στην κοιλάδα ακόμα κι αν είχε 76 πόντους βάθος, θα ήταν «ok!» για το Gladiator. Αφού εκεί είναι το πεδίο δράσης του, όπου οι άλλοι δεν μπορούν να πάνε. Για παράδειγμα, η ικανότατη Mercedes G-Class περνά υδάτινο κώλυμα «μόλις» 70 πόντων.

Οδηγικά πάντως, στις πρώτες βόλτες δε νιώθεις κάποια διαφορά σε σχέση με το νορμάλ Wrangler: η ίδια σούπερ ψηλή θέση οδήγησης, το σχετικά «σφικτό» εσωτερικό, το εντελώς κάθετο τιμόνι και το ταμπλό – στιβαρό και ανθεκτικό σαν εργαλειοθήκη. Το Gladiator απορροφά λίγο ομαλότερα τις ανωμαλίες και υποδέχεται τις μικρές ανωμαλίες του δρόμου κατάτι πιο ήπια από ότι το Wrangler. Aυτό μπορεί να οφείλεται και στο μεταξόνιο το οποίο είναι αυξημένο κατά 49 πόντους σε μήκος. 

Επί τη ευκαιρία να πούμε ότι, το Gladiator, με μήκος στα 5,54 μέτρα, ανήκει στα «μεσαία» SUV. Αυτοί οι Αμερικανοί! Οι τιμές εκεί ξεκινούν από 34.000 δολάρια ή 30.000 ευρώ περίπου. 

Ας γυρίσουμε όμως στη Ρωμαϊκή «εποχή» αφού και η Jeep ανήκει πια στη Fiat. To Gladiator βέβαια παράγεται στο Τολίδο, στο Οχάιο. Εκεί όπου κατάσκευάζονται Jeep από το 1941. Στις ΗΠΑ βέβαια, ένα στα έξι οχήματα είναι pick-up φορτηγό. Στην Ευρώπη η λογική δεν είναι ίδια. ΠαρΆόλα αυτά το Gladiator θα εισαχθεί από το 2020. Και με τι τιμές; «Δε θα είναι ένα προσιτό μέσο μεταφοράς για τον ερασιτέχνη κηπουρό» μας είπε μια έμπιστη, εσωτερική πηγή. 

Θα μπορούσε πάντως να κάνει και σε μας επιτυχία. Στην Αμερική πάντως, τα πρώτα 4.190 κομμάτια της Start Edition έφυγαν σε μία μόλις ημέρα. 

H… τεχνική του μονομάχου

Το Gladiator παίρνει από το Wrangler το σύστημα τετρακίνησης Command-Trac με κοντές σχέσεις «συρσίματος», στο 2,72 (στάνταρ στις Sport και Overland εκδόσεις). Το σύστημα 4x4 Rock-Trac έχει τα «κοντά» στο 4,0 και μαζί ένα ηλεκτρικά ενεργοποιούμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι στάνταρ στην έκδοση Rubicon. Σε ότι αφορά τις γωνίες: Η προσέγγισης είναι 43,6 μοίρες, η γωνία ράμπας είναι 20,3 και η διαφυγής είναι 26 μοίρες. Η απόσταση από το έδαφος είναι 280 χλστ.. 

Mε το Gladiator μπορείς να κάνεις πράγματα τα οποία σε ένα λούνα παρκ ή σε ένα θεματικό πάρκο θα σου κόστιζαν πολλά λεφτά. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το πώς θα «ανέβεις» στην καμπίνα του. Το Gladiator πάντα θα βρει το δρόμο. Ακόμα κι εκεί που δρόμος δεν υπάρχει. 

Toyota
moto