Tο πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο, το Leaf, μπαίνει στη δεύτερη γενιά του.

Οι Ιάπωνες δείχνουν τα δόντια τους

11.571 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2017)

Τι κάνει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να είναι σήμερα στα καλύτερά της;

Φαίνεται πως τα χρόνια της ουδετερότητας, της μετριοπάθειας και της εσωστρέφειας πέρασαν για τους Ιάπωνες κατασκευαστές. Αν η φετινή έκθεση του Τόκυο έχει να μας πει κάτι, τότε είναι ξεκάθαρο, πως μετά από ανάπαυλα 20 ετών η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται. Πως;
 
Ο αντιπρόεδρος της Nissan, Αλφόνσο Αλμπαίσα, παραπονιόταν ότι οι εκθέσεις του Τόκυο της δεκαετίας του 90 ήταν πολύ πιο μεγάλες, φανταχτερές και ενδιαφέρουσες από ότι τα περασμένα χρόνια. Με εξαίρεση τη φετινή.
 
Βλέπεις ο Αλμπαίσα, όπως πολλοί άλλοι, θυμάται καλά την εποχή που έμεινε γνωστή ως η  “ιαπωνική έκρηξη” ή και “φούσκα” για άλλους, όταν οι εγχώριοι κατασκευαστές δεν προλάβαιναν να λανσάρουν αυτοκίνητα που ήταν το ένα καλύτερο από το άλλο. Έτσι βλέπαμε τους Ιάπωνες να ξεπερνούν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές σε κατηγορίες που ήταν παραδοσιακά απάτητες, όπως τα μικρά και τα μικρομεσαία, βλέπαμε του Ιάπωνες να μονοπωλούν τα SUV, λανσάροντας μοντέλα όταν οι Ευρωπαίοι ακόμη δεν γνώριζαν καν την κατηγορία. Και βλέπαμε και την κόντρα στα σπορ μοντέλα, με όλες τις μάρκες να συμμετέχουν, από την Toyota με τη Supra, τη Nissan με τα 200SX και 300ZX, την Mazda με τα RX7 αλλά και το V6 MX-3, την Subaru με τα WRX και τη Mitsubishi με τα Evo αλλά και τα GTO και Eclipse, και φυσικά το NSX της Honda.
 
Αλήθεια είναι πως η κρίση της ιαπωνικής οικονομίας στα τέλη της δεκαετίας του 90 έδωσε τέλος σε όλα αυτά και έβαλε την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας σε μία άλλη τροχιά, πιο έντονα τεχνολογική αλλά και πιο συμβατική σχεδιαστικά και εμπορικά.
 
Η φετινή έκθεση του Τόκυο δείχνει όμως πως αυτή η φάση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τελειώσει, και πως μπαίνουμε σε μία νέα χρυσή εποχή. Τα δείγματα είναι πολλά. Από τη μία η Nissan με το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο, το Leaf, να μπαίνει στη δεύτερη γενιά του, με ένα σπορ και ένα SUV να ετοιμάζονται. Χωρίς να ξεχνάμε το Qashqai και την αλλαγή που έφερε στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και τον ανταγωνισμό του, όπως το Toyota C-HR που έβαλε τη σχεδίαση στην ατζέντα της Toyota και πάλι.
 
Και μετά η Honda, με νέο NSX, ένα απίστευτο Civic Type-R και μια γκάμα να ετοιμάζεται στα πλαίσια των μοντέλων EV που μας έδειξε. Χωρίς να ξεχνάμε πως περιμένουμε νέο S2000, αλλά και Toyota Supra, ενώ και η Mitsubishi επανέρχεται με το Evo, την ίδια στιγμή που Toyota F86, Subaru BRZ και Mazda MX-5 βρίσκονται στην κορυφή της καριέρας τους. Και όσο για τη Mazda, με δύο πρωτότυπα, ένα για το επόμενο Wankel σπορ μοντέλο της και ένα για το νέο Mazda3, χώρια τα νέα μοτέρ βενζίνης που λειτουργούν σαν ντίζελ, περιμένουμε με αδημονία.
 
Δεν είναι όλα αυτά δείγματα της ολικής επαναφοράς της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο προσκήνιο; Δεν φαίνεται πως οι Ιάπωνες κατασκευαστές ετοιμάζονται να πάρουν τα σκήπτρα και να οδηγούν τις εξελίξεις πάλι, όπως δύο δεκαετίες πριν; Εσείς είστε έτοιμοι για το επόμενο γιαπωνέζικο αυτοκίνητό σας;

AUTOFIT PASXA
vw