Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Ford Focus στην Ελλάδα θα γίνει στο τέλος του Οκτώβρη, χωρίς ακόμη η αντιπροσωπεία να ανακοινώνει τιμές, παρά μόνο πως η τιμή θα είναι κοντά σε αυτές του υπάρχοντος μοντέ
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Ford Focus στην Ελλάδα θα γίνει στο τέλος του Οκτώβρη, χωρίς ακόμη η αντιπροσωπεία να ανακοινώνει τιμές, παρά μόνο πως η τιμή θα είναι κοντά σε αυτές του υπάρχοντος μοντέλου.

Ανανεωμένο Ford Focus

23.315 Επισκέψεις στο άρθρο (6/10/2014)

To Focus είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Ford στη σύγχρονη, ευρωπαϊκή τουλάχιστον, ιστορία της. Από αυτό το μικρομεσαίο μοντέλο ουσιαστικά ξεκίνησε η σχεδιαστική, αλλά και οδηγική αναγέννηση της φίρμας του μπλε οβάλ. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, που από το λανσάρισμά του το 1998, το Focus έχει σημειώσει πάνω από 12.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως, από τις οποίες τα 6,9 εκατ. αφορούν στην Ευρώπη. Η Ford υπολογίζει πως μόνο πέρσι πουλήθηκαν 1,1 εκατ. Focus τρίτης γενιάς σε όλο τον κόσμο.

Μετά από 3 χρόνια εμπορικής καριέρας η απάντηση της Ford στην αντεπίθεση του ανταγωνισμού ήταν αναμενόμενη. Η ανανεωμένη 3η γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford στοχεύει κατ¶ ευθείαν στο VW Golf7 με όπλα την φρεσκαρισμένη αισθητική, την βελτιωμένη εσωτερική εργονομία και λειτουργικότητα, αλλά και νέους κινητήρες που αυξάνουν την οικονομία κίνησης.

Τέλος Οκτωβρίου στην Ελλάδα
Το νέο μοντέλο, που παρουσιάστηκε επίσημα στην Μάλαγα της Ισπανίας, θα διατεθεί και πάλι σε πάνω από 140 χώρες παγκοσμίως με ρυθμό παραγωγής ένα Focus ανά 30 δλ. σε κάθε ένα από τα 8 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Το λανσάρισμά του στην Ελλάδα θα γίνει στο τέλος του Οκτώβρη, χωρίς ακόμη η αντιπροσωπεία να ανακοινώνει τιμές, παρά μόνο πως η τιμή θα είναι κοντά σε αυτές του υπάρχοντος μοντέλου, αλλά με σαφώς μεγαλύτερη αξία προϊόντος και καλύτερο εξοπλισμό. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με 1,5 λτ. EcoBoost με 150 και 182 ίππους, 1,5 TDCi με 95 και 120 ίππους, καθώς και 1,0 EcoBoost με 125 ίππους. Από το 2015 θα διατεθεί η άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση 1,0 EcoBoost με εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ., αλλά και 1,0 EcoBoost με 125 άλογα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift.

Σχεδίαση: Απέκτησε προσωπικότητα
Σε διορθωτικές κινήσεις προχώρησε το σχεδιαστικό τμήμα της Ford, θέλοντας να αμβλύνει τις όποιες αρνητικές εντυπώσεις είχε προκαλέσει η κάπως απρόσωπη σχεδίαση του Focus III. Έτσι, το ανανεωμένο Focus έρχεται με ένα αρκετά αλλαγμένο εμπρόσθιο τμήμα, το οποίο εκφράζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «One Ford» της Ford, που έχουμε δει στο ανανεωμένο Fiesta και στο νέο Mondeo. Διακρίνεται η νέα γρίλια με χρώμιο, τα μακρόστενα και πιο δυναμικά φώτα, το τονισμένο καπό, αλλά και ο αλλαγμένος προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης. Στο πλάι του αμαξώματος δεν υπάρχουν αλλαγές και ξεχωρίζουν μόνο οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, ενώ πίσω προστίθενται πινελιές χρωμίου, ενώ αλλάζει ελαφρώς η σχεδίαση των φωτιστικών και της πόρτας του χώρου αποσκευών. Το τελικό αποτέλεσμα έδωσε στο Focus μια σαφώς πιο δυναμική και ξεχωριστή εικόνα. Το ανανεωμένο Ford Focus θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο σε 5θυρη, στέισον και σεντάν έκδοση.

Κινητήρες-Κιβώτια: Με νέους κινητήρες για οικονομία
Η Ford λανσάρει νέους Euro6 κινητήρες βενζίνης και diesel στην γκάμα του Focus, στοχεύοντας στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Αρχικά, θα δούμε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το νέο αλουμινένιο 4κύλινδρο 1,5 λτ. EcoBoost βενζινοκινητήρα, που αντικαθιστά τον 1,6 EcoBoost και έρχεται με 150 και 182 ίππους και 240 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει όλη την υψηλή τεχνολογία γύρω από την ψύξη, την τροφοδοσία και την ταχύτητα έλευσης της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας του 1,0 EcoBoost για να αποδίδει όπως ο 1,6, αλλά με κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και CO2 127 γρ./χλμ.

Στη γκάμα προστίθεται επίσης ο αλουμινένιος 1,5 TDCi πετρελαιοκινητήρας με 95 και 120 ίππους με 270 Nm ροπής, αλλά μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. κατανάλωση (CO2: 98 γρ./χλμ.). Βελτιώσεις υπάρχουν και στο 2λιτρο TDCi πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων, ο οποίος θα έχει 15% χαμηλότερη κατανάλωση (μέση κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. στο χειροκίνητο 5θυρο μοντέλο) σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των 140 ίππων.

Φυσικά παραμένει στη γκάμα ο 1,0 EcoBoost με 100 και 125 ίππους, ο οποίος από το 2015 θα έχει και έκδοση με μόνο 99 γρ. CO2 ανά χλμ., κάνοντας το Focus το πρώτο μη υβριδικό βενζινοκίνητο μικρομεσαίο χωρίς τέλη. Στη γκάμα παραμένουν επίσης ο 1,6 TDCi με 95 και 115 ίππους, καθώς και 1,6 Τi-VCT κινητήρας βενζίνης με 85, 105 και 125 ίππους. Τέλος, στα κιβώτια, θα υπάρχουν 5τάχυτες και 6τάχυτες επιλογές, αλλά και ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που θα λανσαριστεί αργότερα μέσα στο 2015.

Εσωτερικό-Χώροι: Κέρδισε σε ποιότητα και λειτουργικότητα
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus, οι αλλαγές στόχευσαν στη βελτίωση της ποιότητας και της σχετικά βεβαρημένης εργονομίας του προ ανανέωσης μοντέλου. Αλλωστε, αρκετά ήταν τα παράπονα για την πληθώρα κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. H Ford προχώρησε στην τοποθέτηση στο πάνω μέρος της κονσόλας μιας νέας, μεγάλης (8 ίντσών) οθόνης αφής για τη δεύτερη γενιά του Συστήματος Πολυμέσων SYNC της εταιρείας. To νέο Focus είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη με το SYNC2, το οποίο εκτός από τη νέα οθόνη, προσφέρει εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών, για το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, τον κλιματισμό και την συνδεσιμότητα με smartphones. Για παράδειγμα δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις τη διεύθυνση στο σύστημα πλοήγησης, αλλά απλά να την πεις.

Στην βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν πλέον νέοι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται μια νέα θήκη, με συρόμενο κάλυμμα, για μικροαντικείμενα. Για λόγους χώρου, μικρότερο σε διαστάσεις είναι και το χειρόφρενο, ενώ μπροστά από τον οδηγό έρχεται ένα νέο τριάκτινο τιμόνι, με μικρότερη στεφάνη από πριν και πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Οι τελευταίες πινελιές ανανέωσης, αφορούν στις νέες επενδύσεις του σαλονιού σε black satin, με διακριτικές λεπτομέρειες χρωμίου.

Οι χώροι παραμένουν ως είχαν, κάτι που μεταφράζεται όχι σε κορυφαία, αλλά σε απλά ικανοποιητική ευρυχωρία για τους επιβάτες. Με μίνι ρεζέρβα ο χώρος αποσκευών, πάντως, με 316λτ. (363 λτ. με κιτ επισκευής και 277 λτ. με κανονική ρεζέρβα), συνεχίζει να υστερεί έναντι του ανταγωνισμού. Το στέισον βάγκον έχει χώρο αποσκευών στα 476 λτ. (φτάνει μέχρι τα 1.502 με την αναδίπλωση των καθισμάτων). Το πορτμπαγκάζ του σεντάν είναι 421 λτ. πάντα με μίνι ρεζέρβα.

Τεχνολογία: Μπροστά από την εποχή του
Το ανανεωμένο Ford Focus είναι αναμφίβολα μια τεχνολογική εξτραβαγκάντζα για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, προσφέροντας στον στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του τα πιο σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

Για πρώτη φορά προσφέρεται αυτόματο, hands free παρκάρισμα με όπισθεν κάθετα παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα. Επίσης πλέον προσφέρει και αυτόματο ξεπαρκάρισμα, αλλά και Cross Traffic Alert (προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων από πίσω τους). Υπάρχει επίσης η νέα γενιά του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop, το οποίο λειτουργεί πλέον σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, αντί 30 χλμ./ώρα στο τωρινό μοντέλο. Το σύστημα φρενάρει μόνο του αν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε επικείμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα.

Στην περίπτωση κινούμενων αντικειμένων, το Active Braking λειτουργεί παρόμοια με το Active City Stop, αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης μεταξύ 8 και 180 χλμ./ώρα. Αναβαθμισμένα είναι και τα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Adaptive Cruise Control, το Adaptive Front Lighting System (ρυθμιζόμενοι προβολείς), το Σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, το ενεργό Σύστημα ελέγχου ακούσιας αλλαγής λωρίδας και το Σύστημα ανάγνωσης πινακίδων. Πλέον στη γκάμα υπάρχει και το σύστημα Ford MyΚey, που γνωρίζουμε από το Fiesta. Ιδιαίτερα έξυπνο και χρήσιμο είναι το Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει, ενώ όταν η πόρτα κλείσει δεν είναι πλέον ορατό!

Οδηγώντας: Παραμένει οδηγοκεντρικό
Στην πράξη τώρα, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και η συνολική εικόνα δικαιώνει απόλυτα τις επιλογές των ανθρώπων της Ford. To ανανεωμένο Focus είναι καλύτερα φινιρισμένο χωρίς ατέλειες στη συναρμογή. Η απαλλαγή από τα πολλά κουμπιά σαφώς και επιδρά αγχολυτικά στον οδηγό και το SYNC2, όταν εξοικειωθείς με τις λειτουργίες του (δεν είναι δα και επιστήμη), πραγματικά λύνει τα χέρια. Η θέση οδήγησης παραμένει οδηγοκεντρική (θα πάντως θέλαμε λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένο το κάθισμα και ένα κλικ πιο μπροστά τον επιλογέα) με το τιμόνι μέσα στα χέρια. Το μόνο που μένει είναι να πατήσουμε το κουμπί εκκίνησης του νέου 1,5 λτ. EcoBoost στην έκδοση των 182 ίππων. Ε, λοιπόν το μοτέρ είναι ουσιαστικά αψεγάδιαστο! Με καλύτερη απόκριση και πιο τονισμένο τράβηγμα από τον 1,6, δείχνει ρωμαλέοo σε όλη την κλίμακα των στροφών παράγοντας μάλιστα και ευχάριστο ήχο. Η ποιότητα λειτουργίας είναι εξαιρετική και η απουσία κραδασμών χαρακτηριστική. Το δε κιβώτιο κουμπώνει γλυκά και πειστικά κάθε μια από τις 6 σχέσεις τους.

Από εκεί και πέρα, τώρα, δεν χρειάζεται πολύ για να διαπιστώσεις πως το ηλεκτρικό τιμόνι (κατά απαίτηση πολλών πελατών) είναι πιο ελαφρύ και χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια στο στρίψιμο. Ωστόσο με 2,6 στροφές παραμένει γρήγορο και δεν έχει χάσει το σωστό ζύγισμα, την ακρίβεια και την κοψιά του παραμένοντας το πιο ευχάριστο και συμμετοχικό στην κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και την συμπεριφορά με τη διαφορά πως έχει βελτιωθεί η ποιότητα κύλισης, που πλέον χτυπάει στα ίσια αυτή του VW Golf. Οι επεμβάσεις στην ηχομόνωση, αλλά και στην ανάρτηση, έχουν πιάσει τόπο και ο θόρυβος στην καμπίνα έχει πέσει σε minimum για Focus επίπεδα, ενώ η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πιο αποτελεσματική.

Οι τεχνικοί της Ford έχουν αυξήσει την ακαμψία στα εμπρός ράμφη και έχουν αναβαθμίσει την γεωμετρία της ανάρτησης με επεμβάσεις στα σαϊλεντμπλόκ και στη ρύθμιση των αμορτισέρ/ελατηρίων. Έτσι το ανανεωμένο Focus συνεχίζει να είναι το πιο ευχάριστο mainstream μικρομεσαίο οικογενειακό. Δείχνει πολύ υπάκουο μπροστά και παρά μια μικρή τάση να βουτάει πριν στρίψεις το τιμόνι έχει θεαματικό turn in, που συνοδεύεται από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προς όφελος της τοποθέτησης και της ομαλής έκβασης των όποιων αντιδράσεων. Έτσι το πάτημα είναι αρχοντικό στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις, αλλά ξεχωρίζει και η ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες.

Αρωγός στην απολαυστική οδηγική παρουσία του Focus είναι και το αναβαθμισμένο ESP, που λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford. Αυτό παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control κατάλληλα προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης. Στα συν η θετική λειτουργία του συστήματος πέδησης, αλλά και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.


To ανανεωμένο Focus συνεχίζει να είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά mainstream μικρομεσαίο οικογενειακό χάρη και στο αναβαθμισμένο ESP, που λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford.

To ανανεωμένο Focus συνεχίζει να είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά mainstream μικρομεσαίο οικογενειακό χάρη και στο αναβαθμισμένο ESP, που λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

NEO TRAFIC
moto