• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Όρια ταχύτητας: Δίνει κανείς σημασία;

Διαβάστηκε από 1935 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/6/2019
 

Πόση σημασία δίνετε στα όρια ταχύτητας; Τα υπακούτε τυφλά; Τα λαμβάνετε ως προτεινόμενη ταχύτητα; Ή μήπως τα έχετε «γραμμένα»; Και τελικά, πόση σημασία έχουν;

Η ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων σε όλη την Ευρώπη. Με αυτό το δεδομένο θα έλεγε κανείς πως το όριο ταχύτητας είναι ο απόλυτος νόμος, η μία και μοναδική πινακίδα που πρέπει να υπακούμε τυφλά. Και στην Ευρώπη αυτό ισχύει. Στην Ελλάδα όμως;

Το ξέρατε ότι το όριο ταχύτητας στο αστικό δίκτυο είναι βασικά 40 χλμ./ώρα; Και όμως, μια ματιά γύρω σας είναι αρκετή για να καταλάβετε πως ακόμη και μέσα στα στενά πολλοί οδηγοί πάνε πιο γρήγορα, εμφανώς αγνοώντας το όριο ή απλά αψηφώντας το.
 

Σε χώρες όπως η Αγγλία, τα όρια στις πόλεις μειώνονται από τα 40 στα 30 χλμ./ώρα, ενώ πλέον η τιμωρία των οδηγών γίνεται από το 1 χλμ./ώρα πάνω από το όριο, ενώ παλιότερα υπήρχε ένα 10% χαλαρότητας.

Όμως το 1 χλμ./ώρα έχει διαφορά ικανή να σκοτώσει. Αρκεί να καταλάβει κανείς πως εκεί που θα σταματούσε ένα αυτοκίνητο με 40χλμ./ώρα, ένα άλλο με 41χλμ/ώρα ακόμη κινείται με 10 χλμ./ώρα. Η διαφορά είναι μεγάλη, ειδικά αν η σύγκρουση είναι με πεζό, οπότε και μπορεί να είναι μοιραία.

Όμως αυτά ακούγονται «ψιλά γράμματα» σε μία χώρα όπου τα όρια ταχύτητας έχουν μάλλον διακοσμητικό χαρακτήρα. Πολλοί θα πουν πως τοποθετούνται χωρίς ιδιαίτερη μελέτη, και συχνά είναι παράλογα χαμηλά. Δεν βοηθάνε και οι φήμες για μειωμένα όρια σε αυτοκινητοδρόμους με στόχο την σύλληψη παραβατών για να κόβονται πρόστιμα. ¶λλη μία φήμη είναι ότι σε αυτοκινητοδρόμους τα όρια μπαίνουν χαμηλά ώστε να μπορούν οι διαφημιστικές πινακίδες να τοποθετούνται πιο κοντά στην άσφαλτο. Και η λίστα με θεωρίες γιατί τα όρια είναι «λάθος» μεγαλώνει.

Αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφάνεια ως προς το πως και ποιος αποφασίζει τα όρια, δεν υπάρχουν στατιστικές για τους δρόμους που τοποθετούνται, δεν υπάρχουν νούμερα που να υποστηρίζουν μια απόφαση. Αλήθεια είναι επίσης πως ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας τυφλά μπορεί να γίνεις πιο επικίνδυνος, ειδικά όταν στη μέση της εθνικής οδού θα βρει κανείς όρια χαμηλά ως και 20 χλμ./ώρα, γιατί απλά αυτή η πινακίδα βρέθηκε εκείνη τη στιγμή για να «συνετίσει» τους οδηγούς ως προς τον κίνδυνο. Το ίδιο ισχύει με πολύ χαμηλά όρια πριν από στροφές, σε δρόμους με όριο 80 που ξαφνικά κατεβαίνει στα 30. Οπότε και αγνοείται.

Τι πρέπει να κάνουμε όμως για να έχουμε όρια που σεβόμαστε χωρίς αντιρρήσεις, όρια που δεν σηκώνουν αμφιβολία, και όρια που τελικά εφαρμόζονται και σώζουν ζωές; Τι λέτε;

Βάλε υγραέριο χωρίς... λεφτά!

Γιατί κολλάει η δαγκάνα;

Πόσο «κρατάνε» τα αμορτισέρ;

Πρώτο επίσημο teaser του νέου Nissan Juke

Η κίνηση στους δρόμους

Tα πιο γρήγορα μικρομεσαία στα 19.000 ευρώ

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Αποκλειστικό: Νέο VW Tiguan

Video: Η νέα S-Class δοκιμάζεται στο Ring

Περισσότερες και πιο ευκολοδήγητες οι νέες Ferrari

Διαγωνισμός για 1.000 νέα αστικά λεωφορεία

Σε ποιά μάρκα συγχωρείς τα πάντα;

Γιατί το τρέχον Captur αξίζει προσοχής;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »