Είστε έτοιμοι για αυτοκίνητα που μιλάνε μεταξύ τους; Γιατί δεν αργούν.
Όσα λέν` τα αμάξια μεταξύ τους
3.716 Επισκέψεις στο άρθρο (4/1/2017)
Φαντάζομαι έχετε παρακολουθήσει «Transformers». Αυτοκίνητα που μεταμορφώνονται και μιλάνε μεταξύ τους, αλλά και μαζί τους. Επίσης, ο «Eξολοθρευτής» είναι καλτ αξία. Τεχνητή νοημοσύνη που αναλαμβάνει να δράσει για εμάς. Η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση.
Τι μπορεί να έχουν να πουν τα αυτοκίνητα αν αρχίσουν να μιλάνε μεταξύ τους; Και πόσο μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα τους ή τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε; Και τελικά γιατί μας νοιάζει;
Επειδή όλα ξεκινούν από κάπου, πρώτα η είδηση: Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να νομοθετήσουν ώστε τα αυτοκίνητα σύντομα να μιλάνε μεταξύ τους. Και αν γίνει αυτό στις ΗΠΑ, θα γίνει αμέσως και στην Ευρώπη. Γιατί;
Το V2V, όπως ονομάζεται η επικοινωνία όχημα προς όχημα (vehicle to vehicle), σημαίνει πρώτα και καλύτερα ότι αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών θα πρέπει να αποκτήσουν κοινή γλώσσα. Δηλαδή μία κοινή τεχνολογία στην οποία όλες οι μάρκες θα πρέπει να συμφωνήσουν και να χρησιμοποιήσουν για να εναρμονιστούν με τη νομοθεσία. Αυτή και μόνο η διαδικασία εκτός από επίπονη, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εξελίξει ήδη τις δικές τους τεχνολογίες και θα πρέπει να τις αλλάξουν, θα είναι και ιδιαίτερα ακριβή. Μία τέτοια επένδυση δεν μπορεί να αποσβεστεί μόνο σε μία αγορά. Θα έρθει σίγουρα και στα μέρη μας.
Τι όμως σημαίνει όλο αυτό; Ποιος ο λόγος. Το V2V είναι ένα από τα στάδια στη διαδικασία αυτονόμησης των αυτοκινήτων. Το ένα όχημα θα πρέπει να μιλάει στο άλλο. Τι θα λέει; Πολύ απλά που βρίσκεται, πως κινείται, και πως θα κινηθεί. Συνδυάζοντας αυτές τις πληροφορίες από όλα τα αυτοκίνητα γύρω του, ένα όχημα θα μπορεί να έχει επίγνωση του τι συμβαίνει σε μία ακτίνα αρκετών δεκάδων μέτρων, 360 μοίρες γύρω του. Τα οφέλη για την ασφάλεια είναι φυσικά τεράστια, αφού είναι πλέον βέβαιο ότι μεγάλο μέρος των συγκρούσεων θα αποφευχθεί.
Καλά νέα για όλους, ειδικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες που θα δαπανούν λιγότερα σε καλύψεις, και άρα πιέζουν συνεχώς προς την εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών. Καλά νέα και για εμάς αφού λιγότερες συγκρούσεις μεταφράζονται σε λιγότερους πιθανούς τραυματισμούς ή θανάτους, ενώ από οικονομικής πλευράς, λιγότερες ζημιές, και ίσως χαμηλότερα ασφάλιστρα.
Που είναι ο λάκκος στη φάβα; Όπως είπαμε, μιλάμε για στάδιο της αυτονόμησης. Όταν το αυτοκίνητο ξέρει καλύτερα από τον οδηγό τι κάνουν τα άλλα αυτοκίνητα γύρω του, δεν είναι λογικό και να επεμβαίνει, υπερβαίνοντας τις εντολές του οδηγού, για να κάνει τη σωστή κίνηση;
Εσείς όμως είστε έτοιμοι για το αυτοκίνητο που θα σας αψηφά και θα κάνει τα δικά του; Δε μιλάμε εδώ για κάποια, αλλά πλέον για όλα τα αυτοκίνητα. Δεν μιλάμε για μερικά μοντέλα που θα είναι αυτόνομα ανάμεσα στα δικά μας, αλλά όλα τα αυτοκίνητα σταδιακά να μετατρέπονται σε αυτόνομα. Τι λέτε; Σας ενοχλεί ή μήπως προτιμάτε τα αυτοκίνητα να μιλάνε μεταξύ τους;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Επειδή όλα ξεκινούν από κάπου, πρώτα η είδηση: Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να νομοθετήσουν ώστε τα αυτοκίνητα σύντομα να μιλάνε μεταξύ τους. Και αν γίνει αυτό στις ΗΠΑ, θα γίνει αμέσως και στην Ευρώπη. Γιατί;
Το V2V, όπως ονομάζεται η επικοινωνία όχημα προς όχημα (vehicle to vehicle), σημαίνει πρώτα και καλύτερα ότι αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών θα πρέπει να αποκτήσουν κοινή γλώσσα. Δηλαδή μία κοινή τεχνολογία στην οποία όλες οι μάρκες θα πρέπει να συμφωνήσουν και να χρησιμοποιήσουν για να εναρμονιστούν με τη νομοθεσία. Αυτή και μόνο η διαδικασία εκτός από επίπονη, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εξελίξει ήδη τις δικές τους τεχνολογίες και θα πρέπει να τις αλλάξουν, θα είναι και ιδιαίτερα ακριβή. Μία τέτοια επένδυση δεν μπορεί να αποσβεστεί μόνο σε μία αγορά. Θα έρθει σίγουρα και στα μέρη μας.
Τι όμως σημαίνει όλο αυτό; Ποιος ο λόγος. Το V2V είναι ένα από τα στάδια στη διαδικασία αυτονόμησης των αυτοκινήτων. Το ένα όχημα θα πρέπει να μιλάει στο άλλο. Τι θα λέει; Πολύ απλά που βρίσκεται, πως κινείται, και πως θα κινηθεί. Συνδυάζοντας αυτές τις πληροφορίες από όλα τα αυτοκίνητα γύρω του, ένα όχημα θα μπορεί να έχει επίγνωση του τι συμβαίνει σε μία ακτίνα αρκετών δεκάδων μέτρων, 360 μοίρες γύρω του. Τα οφέλη για την ασφάλεια είναι φυσικά τεράστια, αφού είναι πλέον βέβαιο ότι μεγάλο μέρος των συγκρούσεων θα αποφευχθεί.
Καλά νέα για όλους, ειδικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες που θα δαπανούν λιγότερα σε καλύψεις, και άρα πιέζουν συνεχώς προς την εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών. Καλά νέα και για εμάς αφού λιγότερες συγκρούσεις μεταφράζονται σε λιγότερους πιθανούς τραυματισμούς ή θανάτους, ενώ από οικονομικής πλευράς, λιγότερες ζημιές, και ίσως χαμηλότερα ασφάλιστρα.
Που είναι ο λάκκος στη φάβα; Όπως είπαμε, μιλάμε για στάδιο της αυτονόμησης. Όταν το αυτοκίνητο ξέρει καλύτερα από τον οδηγό τι κάνουν τα άλλα αυτοκίνητα γύρω του, δεν είναι λογικό και να επεμβαίνει, υπερβαίνοντας τις εντολές του οδηγού, για να κάνει τη σωστή κίνηση;
Εσείς όμως είστε έτοιμοι για το αυτοκίνητο που θα σας αψηφά και θα κάνει τα δικά του; Δε μιλάμε εδώ για κάποια, αλλά πλέον για όλα τα αυτοκίνητα. Δεν μιλάμε για μερικά μοντέλα που θα είναι αυτόνομα ανάμεσα στα δικά μας, αλλά όλα τα αυτοκίνητα σταδιακά να μετατρέπονται σε αυτόνομα. Τι λέτε; Σας ενοχλεί ή μήπως προτιμάτε τα αυτοκίνητα να μιλάνε μεταξύ τους;
Αν γίνει αυτό, θα πρέπει να γίνει σε ότι κινείται στο δρόμο, από τα πιό παλιά, μέχρι τα πιό σύγχρονα αυτοκίνητα, τα τρακτέρ, τα μηχανάκια και τα πάντα. Αν δεν γίνει αυτό και η απόφαση αφορά μόνο τα καινούρια, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Όσο αφορά την προσωπική θέση μου αυτό θα είναι καλό, αλλά αν παραμείνει σε φάση ειδοποίησης του οδηγού και όχι αυτόνομης κίνησης του αυτοκινήτου. Αν ας πούμε το σύστημα κάνει λάθος, ή υπακούσει σε κάποια παρεμβολή σήματος και με οδηγεί στο γκρεμό, δεν είναι αποδεκτό, το να μην μπορώ εγώ να αντιμετωπίσω την κατάσταση και να το αφήσω να με σκοτώσει.
Τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, θα ήταν πολύ χρήσιμα σε ανθρώπους, που είτε δεν ξέρουν να οδηγούν, είτε δεν μπορούν. Θα ήταν μια δυνατότητα να έχουν δικό τους αυτοκίνητο, ώστε να μην έχουν ανάγκη άλλους ανθρώπους να τους πηγαίνουν όπου έχουν ανάγκη. Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι απολύτως αυτόνομα, ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα, αφού εξ άλλου δεν θα είναι σε θέση να κάνει τίποτα. Όσον αφορά τα πιθανά ατυχήματα από αστοχίες των αυτοματισμών και των αισθητήρων, στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει η νομοθεσία να προβλέπει την απόλυτη ευθύνη του κατασκευαστή των συστημάτων αυτών, τόσο ποινικά, όσο και αστικά. Έτσι οι κατασκευαστές θα αναγκαστούν είτε να φτιάξουν απόλυτα αξιόπιστα συστήματα (ας πούμε να τοποθετούν διπλούς και τριπλούς αισθητήρες, ώστε αν αστοχήσει κάποιος, να μην αστοχήσει το όλο σύστημα), είτε να εγκαταλείψουν την προσπάθεια, αν εκτιμούν ότι τα συστήματα τους υπάρχει πιθανότητα να αστοχήσουν.
Οχι, δεν μου αρεσει καθολου. Θελω εγω ο ιδιος να ειμαι κυριαρχος του αυτοκινητου μου και να το οδηγω εγω, οχι αυτο εμενα. Γιατι τοτε δεν θα χρειαζονταν να υπαρχουν οδηγοι. Θα μπορουσαν να κυκλοφορουν μονα τους τα αυτοκινητα και να μας εξυπηρετουν. Εκτος ομως απο το ιδεολογικο κομματι, δεν τα εμπιστευομαι καθολου και σε θεμα αξιοπιστιας και ασφαλειας. Μπορει αυτη η τεχνολογια να φανταζει ιδιαιτερα εντυπωσιακη, δεν με πειθει καθολου ομως. Τον τελευταιο καιρο ολοενα και περισσοτερα αυτοκινητα, και ειδικα τα Γερμανικα, διαθετουν μοντελα με τεχνολογιες αυτονομης οδηγησης, αυτοματου παρκαρισματος, ξεπαρκαρισμα απο καποιο στενο κλπ. Μεχρι και αυτοματο προσπερασμα μπορουν να κανουν η να ακολουθουν αυτονομα τη ροη της κυκλοφοριας, μεχρι μια ορισμενη ταχυτητα. Παραδειγματα αποτελουν τα Audi A4, A5, Mercedes E-Class, BMW Series 5 και 7 και ουτω καθεξης. Ομως ποιος με διαβεβαιωνει οτι ανα πασα στιγμη δεν θα χαλασουν η μπλοκαρουν οι αισθητηρες τους και απο εκει που αφηνεις την τυχη σου πανω τους σε αφησουν εκτεθειμενο πχ σε μια διασταυρωση με οτι κινδυνους αυτο συνεπαγεται για τη ζωη η την ακεραιοτητα σου. Στην καλυτερη θα πληρωσεις ενα σκασμο λεφτα για υλικες ζημιες. Και αυτο στην εποχη που ζουμε δεν ειναι και το καλυτερο. Τιποτα δν μπορει να αντικαταστησει τον ιδιο τον ανθρωπο, αρκει φυσικα να εχει το μυαλο του και τα ματια του τεταμενα στο δρομο.
Τα έχουμε ξαναπεί, το θέμα είναι η χρήση της όποιας τεχνολογίας!!! Φαίνεται ξεκάθαρα το που πάει το πράγμα και όποιοι κατάλαβαν, κατάλαβαν.- ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ", όμως επειδή κάποιοι τις υποστηρίζουν ωφείλουμε να σεβόμαστε την γνώμη τους ακόμα και αν διαφωνούμε... ΟΤΙ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΕΙ, ΟΤΙ ΣΠΆΕΙ ΞΑΝΑΚΟΛΑΕΙ, Κ.Τ.Λ. ΕΥΤΥΧΩΣ!!! Σε κάποια θέματα όμως θα αναπολούμε τις τεχνολογίες δίχως ΟΛΑ ΑΥΤΑ.-