Σύστημα infotainment σε παλιό αυτοκίνητο; Γιατί όχι;

4.769 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2020)

Αγαπάς το «παλιό» σου αλλά σε… χαλάει το «αρχαίο» ηχοσύστημα; Γουστάρεις τις οθόνες των καινούργιων που συνδέεται εύκολα το κινητό αλλά φοβάσαι ότι ένα τέτοιο σύστημα θα φαίνεται άσχημο; Υπάρχει λύση!


Είδες που η Porsche λανσάρισε νέο ηχοσύστημα για τα κλασσικά της μοντέλα και ζήλεψες; Γουστάρεις το αυτοκίνητό σου αλλά σε «πουλάει» το ηχοσύστημα που είναι αρχαίο; Φοβάσαι πως ένα νέο ηχοσύστημα δείχνει παράταιρο; Και όμως.
 
Αν υπάρχει μία τεχνολογία που ζηλεύουν οι περισσότεροι στα νέα μοντέλα, αυτή είναι η συνδεσιμότητα και οι ψηφιακές ευκολίες που παρέχουν. Είναι εξάλλου σχεδόν σίγουρο πως αν έχεις αυτοκίνητο 10ετίας και το γουστάρεις, ένας από τους λόγους είναι ότι σου αρέσει να έχεις έλεγχο εσύ, και όχι τα ηλεκτρονικά.
 
Όμως όταν έρθει η ώρα στη συνδεσιμότητα, το «εργαλείο» σε πουλάει. Ακόμη χειρότερα αν όταν το πήρες, έδωσες και ένα σκασμό λεφτά για να έχεις ένα εργοστασιακό ηχοσύστημα που όμως έχει μείνει 10 και πλέον χρόνια πίσω.
 
Και έτσι θες τουλάχιστον Bluetooth, χωρίς να τρέχεις 100 καλώδια αριστερά δεξιά στην καμπίνα όπως κάνουν όλα αυτά τα εξωτερικά συστήματα. Λύσεις υπάρχουν πολλές. Αναλόγως σε τι φάση «αρχαιολογίας» είναι το ηχοσύστημα που έχεις. Αν έχει «καρφί» για aux-in τότε το πράγμα είναι απλό, αφού υπάρχουν στην αγορά αντάπτορες που συνδέονται απευθείας με ένα μόνο καλώδιο.
 
Αν δεν έχεις ούτε aux-in, τότε υπάρχει η λύση του FM μεταδότη. Μια μικρή συσκευή που παίρνει ρεύμα από τον αναπτήρα και μεταδίδει το σήμα που λαμβάνει από Bluetooth σε κάποια αχρησιμοποίητη συχνότητα του ραδιοφώνου. Απλά τη βάζεις στη μνήμη, και έτοιμος. Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να προσθέσεις και δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 από USB ή κάρτα μνήμης.
 
Αυτές είναι οι οικονομικές λύσεις, όμως, και έχουν μια ιδέα «πατέντας» μέσα στην καμπίνα. Από κει και πέρα ένα νέο ηχοσύστημα είναι η καλύτερη λύση. Σαφώς, κοστίζει, όμως κάνει τεράστια διαφορά στην εμπειρία που σου προσφέρει το αυτοκίνητο. Υπάρχουν στην αγορά συστήματα ενός ή δύο DIN σε μέγεθος με οθόνες, μεγάλες, αφής, πολύ καλή ανάλυση, ενώ πολλά από αυτά προσφέρονται και με διαφορετικά πλαίσια για να ταιριάζουν με την κονσόλα, ενώ φυσικά προγραμματίζονται και για να χρησιμοποιούν τα κουμπιά στο τιμόνι.
 
Αν τώρα το αμάξι είναι ακόμη πιο παλιό, και θες να κρατήσεις τον κλασσικό χαρακτήρα, υπάρχουν ηχοσυστήματα με ρετρό ντιζάιν ώστε να ταιριάζουν σε αισθητική περισσότερο 90`s ή 80`s.  Για τα ακόμη πιο κλασσικά υπάρχουν και συστήματα με απολύτως λιτή σχεδίαση, δύο περιστροφικά κουμπιά εκατέρωθεν μιας μικρής οθόνης και 4 ή πέντε πλήκτρα από κάτω, που όμως παρέχουν όλες τις ευκολίες συνδεσιμότητας, με ή χωρίς ξεχωριστή οθόνη. Το ρετρό όμως είναι και τσιμπημένο. 
 
Τι λες λοιπόν, γίνεται παλιό αμάξι με νέο ηχοσύστημα; Πόσα χρόνια ζωής θα πάρει πάνω το αμάξι σου αν η καμπίνα σου προσφέρει εμπειρία καινούργιου; Τι λες; 

SPRING SEAT
NISSAN