• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αξίζει να τα σκάσεις για παραπάνω άλογα ή μήπως το αυτόματο κιβώτιο είναι καλύτερη επιλογή;

Παραπάνω λεφτά για άλογα, ή αυτόματο;

Διαβάστηκε από 4775 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/11/2017

Εσύ τι προτιμάς, να δώσεις παραπάνω λεφτά για άλογα, ή για αυτόματο κιβώτιο; Μήπως να το ξανασκεφτείς;

 
Πως θα ξεφύγεις από τη βασική έκδοση; Θα τα ρίξεις σε εξοπλισμό; Σε κιβώτιο; Ή απλά σε περισσότερα άλογα;
 
Θα έχεις προσέξει φυσικά ότι λίγα αυτοκίνητα σήμερα, μέχρι τη μικρομεσαία κατηγορία, προσφέρουν πάνω από ένα μοτέρ. Πάρε το νέο Polo για παράδειγμα. 1000 κυβικά χωρίς τούρμπο, 1000 κυβικά με τούρμπο, και 1000 κυβικά με “περισσότερο” τούρμπο. Το μοτέρ ίδιο, οι αποδόσεις όμως διαφέρουν. Από τα 75 άλογα ως τα 115, η διαφορά είναι αισθητή στο δρόμο, και ας μην είναι αισθητή κάτω από το καπό.
 
Και το Polo δεν είναι το μόνο. Τα περισσότερα μικρά “δουλεύουν” με ένα μοτέρ σε διαφορετικές αποδόσεις. Μόνο που η διαφορά κοστίζει. Κοστίζει όσο μία κλίμακα εξοπλισμού. Να πας από το βασικό στο πιο πλούσιο; Ή να πάρεις τα λεφτά σου σε “άλογα”;
 
Και μετά έρχεται και το άλλο συστατικό. Το αυτόματο κιβώτιο. Ένα μικρό με αυτόματο δεν είναι πια για «ξεχασμένους οδηγούς». Με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη σε τόσες μάρκες, το αυτόματο δίνει καλύτερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη άνεση. Είναι συχνά μάλιστα τόσο καλύτερες οι επιδόσεις, που είναι καλύτερες ακόμη κι αν τις συγκρίνεις με το δυνατότερο μοτέρ στο ίδιο μοντέλο, αλλά με χειροκίνητο.
 
Τι κάνεις λοιπόν; Τι να τα κάνεις τα παραπάνω άλογα αν δεν σου δίνουν καλύτερες επιδόσεις; Απλά για να λες; Τι να τον κάνεις τον εξτρά εξοπλισμό αν «σέρνεσαι»; Απλά για να είσαι άνετα και να παίζεις με τα γκάτζετ; Είναι λοιπόν το αυτόματο η καλύτερη επιλογή αφού δίνει και επιδόσεις και άνεση;
 
Ή όχι; Πολλοί ακόμη και σήμερα το φοβούνται το αυτόματο. Μήπως είναι ζημιάρικο. Μήπως καίει (στην πράξη) παραπάνω. Μήπως με κοροϊδεύουν οι φίλοι μου ότι δεν ξέρω να οδηγώ. Μήπως ξεχάσω να οδηγώ με ταχύτητες. Ο καθένας με τα κολλήματά του.
 
Και μετά είναι ο εξοπλισμός. Μια μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη με ένα κάρο λειτουργίες είναι “μούρλια” στην καμπίνα. Βάλε και το δερμάτινο τιμόνι. Βάλε και τις ζάντες, τις διχρωμίες και τη «μούρη» και με τα λεφτά που θα πάρεις άλογα ή κιβώτιο, το κάνεις κουκλί.
 
Εσύ όμως τι προτιμάς; Να ρίξεις 1.200 ευρώ σε αυτόματο κιβώτιο; Ή σε άλογα; Ακόμη κι αν τα άλογα δίνουν χειρότερες επιδόσεις από το αυτόματο; Μήπως απλά αντιπαθείς το αυτόματο; Και ο εξοπλισμός; Πόσο δεν σε νοιάζει αν πάρεις την μικρή ασπρόμαυρη οθόνη που παίζει μόνο ράδιο και CD; Τι λες λοιπόν; Τι προτιμάς;

 
  • Παν

    Αξίζει να σκάσω παραπάνω λεφτά για ό,τι από τα δύο κάνει το αυτοκίνητό μου πιο δυνατό και πιο γρήγορο στο δρόμο. Όποιο κι αν είναι αυτό. Είτε περισσότερα άλογα, είτε το αυτόματο κιβώτιο που θα αναδείξει τα λιγότερα και θα τα βγάλει όλα στο δρόμο.

      11
  • Πετρος Ν.

    Αυτοματο και ξερο ψωμι. Πρωτοπηρα ενα αυτοματο αυτοκινητο το 1991 και απο τοτε δεν ξαναοδηγησα αυτοκινητο με χειροκινητο κιβωτιο. Δεν θυσιαζω την ανεση, την ηρεμια και την ασφαλεια μου για λιγα λεφτα. Ουτε με νοιαζει να πουλησω μουρη... Με νοιαζει η ηρεμια, ανεση και η ασφαλεια μου.

      8
  • Κώστας Κ

    Οδηγάω σύγχρονο αυτόματο KIA Ceed sport wagon, ατμοσφαιρικό 1600 και Renault Captur 1.2 Turbo. Διαφορετική φιλοσοφία μεταξύ τους τα δυο κιβώτια. Του ΚΙΑ είναι πιο κλασικό και καθώς το αμάξωμα είναι βαρύ απαιτεί συχνά οδήγηση manual. Του Captur είναι πιο σπορ και δεν βρίσκω λόγο να το δουλέψω manual εκτός ίσως σε βουνισιους στενους δρόμους με κλειστες στροφές. Σε οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες αν ο κινητήρας είναι κοντά στις 2000 στροφές απλά πατάς όσο γκάζι χρειάζεσαι και έχεις την επιταγχυση που θέλεις. Χρειάζεται μικρή εξοικείωση γιατί αν από στάση πατήσεις πολύ γκάζι ανεβάζει στροφές στο θεό γεμίζοντας στο φουλ την πρώτη πριν κάνει την αλλαγή. Αυτά δεν υπάρχουν στο ΚΙΑ. Σ αυτό όσο γκάζι και να πατήσεις η αλλαγή θα γίνει ναι μεν ψηλά αλλά σε καμία περίπτωση κοντά στα κόκκινα. Γενικά στο κορεατικό κινητήρας και κιβώτιο έχουν πιο οικογενειακό χαρακτήρα. Τα πράγματα αλλάζουν βέβαια σε manual όπου οι αλλαγές γίνονται στο τιμόνι του Ceed και είναι απόλαυση. Συνεπώς για μένα τα σημερινά αυτόματα κιβώτια είναι must ειδικά για όσους κινούνται 70-30 σε πόλη- επαρχιακό δυκτιο. Το turbo είναι μια άλλη ιστορία. Σε διαφορετικές συνθήκες (φορολογιση -τιμή βενζίνης ) θα προτιμούσα δυνατό ατμοσφαιρικό. Όμως αν το δίλλημα είναι μεταξύ 1200 turbo και ασθενικού 1600 προτιμώ το turbo καθώς έχει ροπή και μάλιστα χαμηλά. Υπάρχει βέβαια ένα μικρό σκαλοπάτι μέχρι να πλησιάσεις κοντά στις 2000 στροφές, το οποίο όμως γίνεται αντιληπτό σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα όταν κινείσαι στην πόλη με μικρές ταχύτητες χωρις σχεδόν γκάζι. Εκεί αν θελήσεις να επιταχύνεις θα κάνει ένα δισταγμό και μετά το απότομο τίναγμα του turbo. Σε manual το αντιμετωπίζεις με κατέβασμα.

      4
  • Κώστας Κ

    Στην χώρα που ζω το 70% των αυτοκινήτων είναι αυτόματα. Από τα 4 αυτόματα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια μου, μόνο ένα έβγαλε πρόβλημα και μάλιστα στους πρώτους 6 μήνες. Όποτε επισκευάστηκε με την εγγύηση. Ήταν ένα Golf 1600 του 2009. Γενικά το πιο ζημιάρικα από όλα τα υπόλοιπα, σε σημείο που σε συνάρτηση με προβλήματα άλλων VW να πιστεύω ότι πλέον η εταιρεία αυτή έχει χάσει την αξιοπιστία της και παραμένει ακριβή χωρίς να προσφέρει αυτά που την έφεραν στην κορυφή. Πιστεύω ότι τώρα που το πετρέλαιο αρχίζει να πεθαίνει, οι οδηγοί στην Ελλάδα θα πρέπει να στραφούν σε μικρούς turbo βενζινοκινητήρες με αυτόματα κιβώτια. Μπορείς ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης να κρατήσεις την κατανάλωση χαμηλά και παράλληλα όταν θέλεις επιδόσεις το turbo θα σου δώσει αυτό που θες. Δυστυχώς η φορολογία και η τιμή της βενζίνης δεν επιτρέπει στον έλληνα οικογενειάρχη να έχει το ιδανικό μεσαίο αυτοκίνητο που είναι ατμοσαφαιρικο 2000cc με 160 άλογα. Αντι να υπογιζονται τα τέλη σύμφωνα με την αξία του αυτοκινήτου χρησιμοποιούν τα κυβικά όποτε ένα turbo σε γλυτώνει από τα υψηλά τέλη.

      1
  • Nismonic

    Μακριά από αυτόματα.... Είχα 3 (ένα εξ αυτών διπλού συμπλέκτη) πολλά πρόβλημα και πολύ πολύ ακριβά σέρβις (αν βρεις κάποιον να ξέρει) αν πάθει ζημεια.

      1
  • Nickthe Greek

    Αυτόματο και πάλι αυτόματο!!! Στην καθημερινή οδήγηση είναι πολύ πιό γρήγορο από τις αλλαγές που κάνει ο μέσος οδηγός σε οποιοδήποτε χειροκίνητο κιβώτιο! Και πιό οικονομικό αφού ανεβάζει ταχύτητα όπου χρειάζετε, χωρίς να "βαριέτε" για άλλη μια αλλαγή που σε κάθε άλλη περίπτωση πρέπει να κουνήσεις ένα πόδι και ένα χέρι... Υπάρχουν βέβαια και οι ρομαντικοί που θα πουν ότι χάνεις σε σπορ οδήγηση, ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Τα σύγχρονα αυτόματα έχουν θέση "sport" όπου καρτάνε τις στροφές του κινητήρα πιό ψηλά και κατεβάζουν ταχύτητα πιό άμεσα για γρήγορη οδήγηση, επίσης έχουν την σειριακή επιλογή ταχυτήτων από εσένα (όπου μπορείς να διαλέξεις τις στροφές του κινητήρα, ανάλογα με τον ρυθμό που θέλεις). Αααα και για τους ρομαντικούς της σπορ οδήγησης με χειροκίνητο, όλα πλέον τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι με αυτόματο-σειριακό κιβώτιο από WRC, DTM μέχρι και F1. Τέλος για την πόλη είναι πολύ μεγάλο αβαντάζ, αφού σε κάνει πολύ πιό ήρεμο στην "τρέλα" της καθημερινής κίνησης. Οσο για το κόστος αλλαγής δίσκου/δίσκων στο αυτόματο αλλάζεις κάθε 150.000-220.000 km με κόστος διπλάσιο έως τριπλάσιο του απλού αλλά αν λάβεις υπ'όψη ότι σε απλό αλλάζεις κάθε 70.000-80.000 km τελικά το κόστος είναι ίδιο απλά με λιγότερες επισκέψεις στα συνεργεία. Ετσι για την ιστορία οδηγώ αυτόματο κιβώτιο από το 2004 (και παράλληλα είχα και χειροκίνητα), για οικογένεια και δουλειά κάνουμε 50-60.000 km/ετός στα αυτοκίνητα, έχω οδηγήσει αυτόματα σε Saab, Bmw, Audi (Multitronic & DSG), Seat, VW & Mitshubishi, μόλις πούλησα το τελευταίο μου αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο θα αντικαταστήσω με αυτόματο. Και δεν θα ξαναγορασω ΠΟΤΕ χειροκίνητο κιβώτιο, το θεωρώ εντελώς ξεπερασμένης τεχνολογίας (είναι σαν να μην θέλεις να αγοράσεις smartphone και να επιμένεις στα παλιά κινητά με τα πολλά κουμπάκια), απλά είναι για τους "ρομαντικούς".

      1