• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Όπου βρεις, όπου επιτρέπεται, ή όπου θέλεις; Εσύ που παρκάρεις;

Όπου βρεις, όπου επιτρέπεται, ή όπου θέλεις; Εσύ που παρκάρεις;

Παρκάρισμα στα... όρθια

Διαβάστηκε από 6179 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/4/2017

To πάρκινγκ είναι πονεμένη ιστορία για όλους. Για τους μισούς επειδή ψάχνουν όλη μέρα κάθε μέρα και για τους άλλους μισούς γιατί πρέπει να αντιμετωπίσουν την άναρχη στάθμευση που τους δυσκολεύει τη ζωή. Εσύ που παρκάρεις;

 
Το πρόβλημα φυσικά έχει να κάνει με το ότι οι θέσεις πάρκινγκ στις πόλεις είναι περιορισμένες. Και επίσης δεν αυξάνονται. Τουλάχιστον οι δωρεάν. Αντίθετα πολλά αυτοκίνητα κατεβαίνουν καθημερινά στο κέντρο ελλείψει... μέσων μαζικής μεταφοράς. Και μετά επιδίδονται στον αγώνα εξεύρεσης θέσης στάθμευσης. Όταν όμως οι θέσεις τελειώνουν, αρχίζουν οι αυτοσχεδιασμοί. Παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο, στις στροφές, διπλό και τριπλό παρκάρισμα (του ενός λεπτού), μπροστά σε κάδους σκουπιδιών (και μες στη μέση του δρόμου φυσικά).

Και όπου χωράει ο καθένας μπαίνει. Τα μικρότερα κενά τα γεμίζουν τα smart και τα λιγοστά I.Q. με το αποτέλεσμα να είναι η συνηθισμένη εικόνα των άναρχων ελληνικών πόλεων με τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά το ένα πάνω στο άλλο. Φταίνε όμως τα αυτοκίνητα, ή οι οδηγοί; Το σίγουρο είναι πως ένα αυτοκίνητο θα παρκάρει εκεί που θα το βάλεις εσύ. Αρα η μηχανή από μόνη της δε φταίει. Μένει μόνο η συνείδηση του οδηγού να ψάξει να βρει μια θέση να παρκάρει όπου επιτρέπεται.

Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, θα πρέπει να ψάξει μια θέση που τέλος πάντων δεν ενοχλεί. Δεν έχει κλείσει κανέναν, δεν εμποδίζει τη διάβαση των πεζών και δεν κόβει την ορατότητα των άλλων οδηγών. Αν ήταν έτσι βέβαια θα ήταν νόμιμη η θέση, οπότε αρχίζει κανείς να «κόβει» από αυτά τα ιδανικά και να παρκάρει όπου βρει.

Και καταλήγουμε στη γνωστή εικόνα. Υπάρχει άραγε κανείς ανάμεσά μας που αν δε βρει «σωστή» θέση πάρκινγκ θα προσπαθήσει να παρκάρει πιο μακριά από εκεί που πάει; Τι θα κάνει πρώτα; Θα ανοίξει την ακτίνα αναζήτησης αναγκάζοντας τον εαυτό του να περπατήσει και λίγο; Ή θα κόψει πρώτα από τα «ιδανικά» και θα παρκάρει όπου βρει, αρκεί να είναι δίπλα;

Υπάρχει άραγε κανείς που δε θα βρει θέση και θα γυρίσει σπίτι του να πάρει τη συγκοινωνία; Μάλλον όχι. Όμως η επιλογή θέσης παρκαρίσματος, ακόμη και αν δεν το δει κανείς σαν επίδειξη κοινωνικής (ή αντικοινωνικής) συμπεριφοράς, έχει να κάνει σαφώς και με την προστασία του αυτοκινήτου του.

Το πάρκαρες σε μια στροφή, το πιθανότερο είναι κάποιος να το γδάρει στρίβοντας. Πάνω στο πεζοδρόμιο; Κάποιος πεζός θα σκοντάψει πάνω του; Πολύ κοντά στον δίπλα όταν διπλοπάρκαρες; Θα σε χτυπήσει με την πόρτα του. Και πάει λέγοντας.

Το ζουμί είναι πως η επιλογή της θέσης πάρκινγκ εκτός από το σεβασμό του οδηγού προς τους άλλους δείχνει και το σεβασμό του προς το αυτοκίνητό του. Μπορεί αυτό να μην απασχολεί τους γύρω του, απασχολεί όμως τον ίδιο. Και σε αυτό το επίπεδο θα περίμενε κανείς να υπάρχει μια αυτοσυγκράτηση για να προστατέψει την περιουσία του.

Εσείς λοιπόν που παρκάρετε; Με ποιο κριτήριο διαλέγετε θέση για το αυτοκίνητό σας; Σας απασχολεί πόσο ενοχλείτε τους άλλους; Τους πεζούς; Φοβάστε μήπως η θέση που διαλέξετε βάζει το αυτοκίνητό σας σε κίνδυνο να πάθει ζημιά; Τι είναι αυτό που καθορίζει το παρκάρισμά σας;

 
  • Στάθης

    Εγώ δεν παρκάρω ποτέ όπου δεν επιτρέπεται, αλλά επιπλέον προσέχω πολύ, που θα παρκάρω, και ελέγχω όσο είναι δυνατό, αν εκεί που θα παρκάρω ενδεχομένως να κινδυνέψει το αυτοκίνητο μου, από οποιοδήποτε κίνδυνο, όσο μπορώ να προβλέψω, αλλά και δεν θα ενοχλήσει κανέναν. Αν δεν βρω μια θέση, που να με ικανοποιεί, θα ψάξω πιό μακρυά και θα περπατήσω όσο χρειαστεί, για να φθάσω στο σημείο του προορισμού μου. Πέρα όμως από αυτό, θα ήθελα να επισημάνω ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πληρώνουν τόσους φόρους, για τα αυτοκίνητα τους, ώστε απαιτούν να βρίσκουν θέσεις στάθμευσης. Δεν είναι δυνατό να μας παίρνει τόσα χρήματα το κράτος και να μην μας παρέχει νόμιμες θέσεις στάθμευσης, σε κάθε πόλη. Για όσους δεν το ξέρουν θα ήθελα να τους ενημερώσω ότι πριν πολλά χρόνια, τα τέλη κυκλοφορίας, αποτελούνταν από δύο μέρη, τα κυρίως τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη στάθμευσης, που αποτελούσαν το 10% των κυρίως τελών κυκλοφορίας. Κάποια στιγμή όμως, κάπου στη δεκαετία του 1970 τα τέλη στάθμευσης, ενσωματώθηκαν με τα τέλη κυκλοφορίας και έπαψαν να αναφέρονται ως ξεχωριστό ποσό. Κατά τη γνώμη μου, αφού δεν καταργήθηκαν και δεν αφαιρέθηκαν, από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά παρέμειναν ενσωματωμένα, χωρίς να αναφέρονται, αυτό σημαίνει ότι συνεχίζουμε να τα πληρώνουμε χωρίς να φαίνονται, σαν να καταργήθηκαν, πράγμα όμως που δεν έγινε. Άρα το κράτος συνεχίζει να μας τα παίρνει υπογείως, ενώ δεν μας προσφέρει θέσεις στάθμευσης.

      7
  • kostis

    Όταν κατεβαίνω κέντρο πάω με το σαραβαλάκι και δε με νοιάζει ούτε ποιός θα με γρατζουνίσει ούτε ποιον θα γρατζουνίσω. Επιπλέον με το σαραβαλάκι κερδίζω άνεση διότι σπάνια το ρισκάρει κάποιος να παρκάρει κολλητά πάνω μου.

      2
  • Χρήστος S

    Το πρόβλημα της στάθμευσης, λύνεται πάρα πολύ εύκολα, αρκεί να υπάρχει βούληση. Βάζεις μερικά συνεργεία της τροχαίας κάθε μέρα επί ένα χρόνο να ξυλωνουν πινακίδες και να σηκώνουν αμάξια, και θα σου πω εγώ για πότε τους κόβεται το συνήθειο. Όσο για τα τέλη κυκλοφορίας που έχει γίνει καραμέλα, δεν είναι δυνατόν να φτιαχτουν 3 εκατομμύρια θέσεις πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας.....η οπουδήποτε μέσα στην πόλη....να είμαστε και λίγο λογικοι...Εμείς που αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο, εμείς είμαστε και υπεύθυνοι για το που θα το παρκαρουμε....Δλδ αν εγώ θέλω να πάρω 4 αυτοκίνητα για να έχουν όλοι στην οικογένειά μου από ένα, θα απαιτήσω από το κράτος να μου εξασφαλίσει θέσεις parking, επειδή θα πληρώνω τέλη? Να είμαστε και λίγο σοβαροί.....

      1