Τα μεσαία αιμορραγούν, αφού όχι μόνο χάνουν αγοραστές προς τα μικρομεσαία SUV, αλλά και από τα SUV της μεσαίας κατηγορίας.

Ποια κατηγορία κινδυνεύει περισσότερο από τα SUV;

7.134 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2019)

Ποια αυτοκίνητα σταματήσαμε να αγοράζουμε για χάρη των SUV; Ποιες κατηγορίες είδαν τις μεγαλύτερες απώλειες; Και ποιες κατηγορίες είναι πλέον παραδομένες στα SUV;

Μπορεί η Ελλάδα να είναι τελευταία στην Ευρώπη στην αγορά SUV αναλογικά με τις άλλες κατηγορίες, όμως αυτό δεν σημαίνει πως τα SUV δεν έχουν κάνει τη «ζημιά» τους.

Έτσι μια ματιά στις πωλήσεις του 2018, δείχνει πως μία κατηγορία είναι ήδη στα «νύχια» των SUV, ενώ ακόμη μία ετοιμάζεται. Οι μόνες κατηγορίες που δεν κινδυνεύουν είναι τα μίνι, αφού δεν υπάρχουν SUV στο μέγεθος αυτό, και τα μίνι παραμένουν τα δημοφιλέστερα στην Ελλάδα.

Από και πάνω όμως το πράγμα είναι αλλιώς. Το 2018 κλείνει στη μικρομεσαία κατηγορία με τα SUV να αποτελούν το 48% της αγοράς αφήνοντας μόλις το 52% στα συμβατικά χάτσμπακ. Μέσα στην πρώτη 10άδα, πέντε μοντέλα είναι SUV, τα Qashqai, C-HR, Tiguan και X1, ενώ μια ανάσα πιο κάτω η GLA και το 3008 κλείνουν τη 15άδα. Η πίεση από τα SUV στα μικρομεσαία έχει μόνο ανασταλτικό παράγοντα την υψηλότερη τιμή των SUV σε σχέση με τα χάτσμπακ, όμως ο ξεχωριστός τους χαρακτήρας τα κάνει δημοφιλή και σε αγοραστές από τις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Όπως τα μεσαία, που αιμορραγούν, αφού όχι μόνο χάνουν αγοραστές προς τα μικρομεσαία SUV που βρίσκονται στο ίδιο ή πιο συμφέρον εύρος τιμής, αλλά και από τα SUV της μεσαίας κατηγορίας. Εδώ τα SUV βρίσκονται ήδη στο 54% της κατηγορίας. Μπορεί η Octavia να κρατάει τα σκήπτρα της κατηγορίας, όμως στην πρώτη πεντάδα είναι το μόνο σεντάν μοντέλο, με τα άλλα τέσσερα, Kodiaq, XC60, X-Trail και GLC να είναι SUV.

Είναι εμφανές πως τα κλασσικά σεντάν, είναι πλέον εκτός μόδας, με μόνο το Passat να διατηρεί κάποιες πωλήσεις στην έκτη θέση, και τις μικρότερες Mercedes, CLA και C-Class να ακολουθούν. Η μεσαία κατηγορία είναι μάλλον είδος υπό εξαφάνιση, και τα SUV, τόσο τα μεσαία όσο και τα μικρομεσαία φαίνεται να είναι ο λόγος που αποδεκατίστηκε.

Ο επόμενος στόχος; Τα μικρά. Αν και το χαμηλό κόστος κτήσης παραμένει ο πρώτος λόγος αγοράς τους, τα μικρά SUV γίνονται όλο και περισσότερα, με την ψαλίδα να κλείνει στις τιμές.

Εσείς είστε από αυτούς που άφησαν ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο για χάρη ενός SUV; Ή παραμένετε πιστός στα συμβατικά σχήματα των δύο κατηγοριών; Ποιο αυτοκίνητο προτιμήσατε τελικά και γιατί;

VW LEASEPRO
test center