Ποιά μάρκα έχει την καλύτερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

4.263 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2021)

Άλλες μάρκες κάνουν σταδιακή ηλεκτροποίηση της γκάμας, άλλες καταργούν τα παλιά μοντέλα και φτιάχνουν καινούργια, άλλες μάρκες γεννούν νέες μάρκες. Ποιός περνά στα ηλεκτρικά καλύτερα;

Το πως μια μάρκα περνάει από την συμβατική αυτοκίνηση στα ηλεκτρικά θα καθορίσει το μέλλον της. Για κάποιους η ιστορική συνέχεια έχει σημασία, για άλλους η ρίξη με το παρελθόν είναι ευκαιρία να παίξουν στα ίσα με τους άλλους. Ποιά μάρκα πάει καλύτερα προς τα ηλεκτρικά;

Μέχρι στιγμής οι στρατηγικές είναι χοντρικά τρεις. Η σταδιακή ηλεκτροποίηση, η νέα γκάμα ή η νέα μάρκα. Και φυσικά οι συνδυασμοί των τριων. Για τον όμιλο VW, η κάθε μάρκα κάνει περίπου το δικό της. H VW και η Skoda δείχνουν να θέλουν ρίξη με το παρελθόν και έτσι τα «παλιά» μοντέλα, παρά του ότι κάποια έχουν ηλεκτρικές εκδόσεις, όπως το Golf, δείχνουν να δίνουν τη θέση τους στα νέα, ηλεκτρικά. Έτσι η VW σε δέκα χρόνια θα διαθέτει κυρίως μοντέλα από τη νέα γκάμα ID, ενώ η Skoda, αν κρίνει κανείς από το Enyaq πιθανώς κάνει το ίδιο. Θα υπάρχει ηλεκτρική Octavia στο μέλλον; Θα το δούμε.

Για την Audi η «συνέχεια» έχει μεγαλύτερη σημασία, και έτσι τα ηλεκτρικά γεννιούνται και μένουν μέσα στη γκάμα της, παρότι είναι ουσιαστικά νέα αυτοκίνητα, και όχι ηλεκτροποιημένα «παλιά». Η Seat πάλι έχει ολόκληρη νέα μάρκα για τα ηλεκτρικά της, την Cupra, οπότε η μετάβαση για την ίδια θα είναι πιθανώς ένας συνδυασμός.

Οι Γάλλοι στην PSA-Fiat-Chrysler φαίνεται πως προτιμούν την σταδιακή μετάβαση με «μιξ» συμβατικών, υβριδικών και ηλεκτρικών στην ίδια γκάμα και ακόμη ως εκδόσεις στο ίδιο μοντέλο. Κάτι που κάνουν και στη Renault, κρατώντας (τουλάχιστον) τα ονόματα, αλλά και λανσάροντας νέα, μια λογική που ακολουθεί και η «αδελφή» Nissan.

Για BMW και Mercedes φαίνεται πως η γκάμα θα παραμείνει στην ίδια λογική, απλά με τα μοντέλα να αντικαθιστούν τα συμβατικά, και πάλι όμως με τα ίδια διακριτικά χαρακτηριστικά και αποστάσεις μεταξύ τους. 

Πιο ενδιαφέρουσα είναι η στάση της Toyota, που ακόμη δεν έχει ενδώσει στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η Honda φαίνεται από το νέο «e» πως θα πάει σε νέα γκάμα, κάτι που πιθανώς να κάνουν και οι Κορεάτες, με την Kia και τη Hyundai να φεύγουν από τις ηλεκτρικές εκδόσεις, προς τη λογική της ηλεκτρικής γκάμας.

Έχοντας δει τα πρώτα δείγματα όλων των κατασκευαστών, ποιός το κάνει προς το παρόν καλύτερα; Ποιά μάρκα δείχνει να κάνει την καλύτερη μετάβαση, και ποιά μοντέλα έχουν ξεχωρίσει στα μάτια σας;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
test center