• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ξεχωρίζετε κάποιες μάρκες στις οποίες θα δίνατε παραπάνω χρήματα για ένα αυτοκίνητο που παρόμοιό του προσφέρει κάποια άλλη με λιγότερα;

Για ποια μάρκα θα πλήρωνες παραπάνω;

Διαβάστηκε από 9291 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/2/2018

Όταν συγκρίνετε τιμές, πόσο εύκολα δέχεστε το ότι απλά μία μάρκα είναι πιο ακριβή από μία άλλη; Εσείς ποια θα πληρώνατε ακριβότερα;

 
Αφήνοντας εκτός τις premium μάρκες που μας έχουν μάθει να περιμένουμε κάτι διαφορετικό για την υψηλότερη τιμή αγοράς που ζητούν, εσείς δέχεστε έτσι απλά, χωρίς δεύτερη σκέψη το ότι μία μάρκα είναι πιο ακριβή από μία άλλη; Και τελικά ποια μάρκα θα πληρώνατε ακριβότερα για να την αποκτήσετε;

Το ερώτημα κρύβει μία πτυχή που συνήθως περνάει στην υποκειμενικότητα της επιλογής ενός αυτοκινήτου. Στο «μου αρέσει», που αφήνει απ΄έξω τελικά τα κριτήρια σύγκρισης που γίνονται τη στιγμή της αγοράς. Όμως στο δια ταύτα αυτή η διάθεσή μας να δίνουμε κάτι παραπάνω για να πάρουμε αυτό που «μας αρέσει» είναι που τελικά διαμορφώνει και το πώς μπορεί μία μάρκα να είναι ακριβότερη από μία άλλη. Είναι και αυτό θέμα προσφοράς και ζήτησης.

Πως μετριέται; Όταν ένα μοντέλο κάνει έναν ετήσιο κύκλο πωλήσεων και η μέση τιμή πώλησής του είναι υψηλότερη από ενός άλλου, είναι εμφανές πως ο κόσμος, ακόμη και αν είναι λιγότεροι αυτοί που το προτιμούν, είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω για να το αποκτήσει.

Στην Αμερική που μετράνε περισσότερα πράγματα απ` ότι στην Ελλάδα, παρατήρησαν πως για παράδειγμα στη μεσαία κατηγορία οι αγοραστές ρίχνουν περισσότερα λεφτά σε ένα μοντέλο μίας μάρκας απΆότι μίας άλλης, παρότι σε άλλο ερώτημα φαίνεται πως είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για το αυτοκίνητο του δεύτερου κατασκευαστή και όχι του πρώτου.

Που μεταφράζεται στο ότι η εντύπωση που έχουν για το ποια μάρκα αξίζει περισσότερα από τα χρήματά τους είναι τελείως λανθασμένη. Γιατί άλλο λένε και άλλο πληρώνουν. Αν τώρα σταθούμε στο ότι αυτό που μετράει είναι που βάζεις τα λεφτά σου και όχι τα λόγια σου, μάλλον τελικά οι ισορροπίες πρέπει να αλλάξουν.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη ανάγνωση του φαινομένου, το ότι δηλαδή η σύγκριση τιμών σταματάει νωρίς. Μένουν δηλαδή οι περισσότεροι στην αρχική διαφορά, πάνε στον φτηνότερο και τελικά «χτίζοντας» το αυτοκίνητό τους καταλήγουν να πληρώνουν περισσότερα γιατί απλά δεν σύγκριναν πάλι ακριβώς πριν βγάλουν το πορτοφόλι από την τσέπη.

Το πιθανότερο είναι και τα δύο αυτά να συμβαίνουν και στην Ελλάδα. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, δε θα είναι περίεργο και στην ελληνική αγορά να υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο τι λέμε ότι αξίζει περισσότερα χρήματα και στο που δίνουμε τελικά περισσότερα χρήματα. Ειδικά ανάμεσα σε μάρκες του ίδιου προφίλ και κατηγορίας, τέτοιες παρεκτροπές πρέπει να είναι συνήθεις.

Το θέμα είναι, ανάμεσα σε μάρκες που απευθύνονται στους ίδιους πελάτες, έχετε εσείς ήδη μια εικόνα το που αξίζει να ρίξεις περισσότερα λεφτά και που όχι; Όταν τα αυτοκίνητα είναι παρόμοιας ποιότητας, τεχνολογίας, κατηγορίας και λογικής;

Οι κατασκευαστές ξέρουν τι εικόνα έχουμε γι αυτούς και τιμολογούν αναλόγως, όμως στο δια ταύτα, με βάση την αμερικανική έρευνα, οι αγοραστές αποφασίζουν διαφορετικά και πληρώνουν παραπάνω εκεί που οι ίδιοι νομίζουν.

Εσείς τι λέτε; Ξεχωρίζετε κάποιες μάρκες στις οποίες θα δίνατε παραπάνω χρήματα για ένα αυτοκίνητο που παρόμοιό του προσφέρει κάποια άλλη με λιγότερα; Και πως κρίνετε; Τη θεωρείτε καλύτερη; Πιο ειδική; Έχει κάποιο χαρακτηριστικό που την κάνει να αξίζει περισσότερα χρήματα;

Και όταν αγοράζετε; Τα χαλαλίζετε τα παραπάνω σε αυτή τη μάρκα ή τελικά κοιτάτε πως θα μείνουν στην τσέπη σας; Μήπως αντίθετα τελικά πάτε αλλού και δίνετε ακόμη περισσότερα γιατί είδατε αυτό το κάτι που αξίζει σε εκείνο το μοντέλο;

Και μέχρι ποια φάση της επιλογής σας συγκρίνετε πόσα λεφτά δίνετε; Όταν διαλέγετε έκδοση; Εξοπλισμό; Το χρώμα και τα έξοδα «φακέλου»; Προσέχετε μήπως τελικά πληρώσετε παραπάνω για κάτι που ξεκινήσατε να αγοράσετε επειδή αρχικά θεωρήσατε φτηνότερο;

Και τελικά ποια μάρκα αξίζει περισσότερα λεφτά από την άλλη;

Tags: PREMIUM
 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • sa

    ερωτηση για αφελης....το ιδιο κινητο σε χαρακτηριστικα ,αν ειναι κινεζικο μπραντ κανει 250 ευρω, αν κατασκευαζετε στην κινα αλλα ειναι σαμυ,μηλο κτλπ 1000 ευρω...το ιδιο κ για αυτοκινητα, σε μικροτερη κλιμακα..εδω αυτοκινητα ιδιου γκρουπ ρενω-νισσαν εχουν διαφορα τιμης χωρις καν να εχουν διαφορετικα μηχανικα μερη....δειτε επισης τιμες σκοντα-σεατ -vw , το ιδιο...υπαρχει η λογικη μεταπωλησης και στατους, αλλη αξια το σαμυ αλλη το τσιαν-τσου...αλλο να εχεις σκοντα αλλο vw....

      9
  • SirAlex

    Θα έδινα παραπάνω για ένα Γιαπωνέζικο "made in japan". Θα έπαιρνα ότι δηλαδή πλήρωνα, χωρίς να το διπλοπληρώνω σε βάθος ετών με τις συνεχείς επισκέψεις μου σε συνεργεία...

      6
  • Μηχανικος

    Θα τα έδινα μόνο για το Α8. Είναι ότι πιο τεχνολογικά προηγμένο υπάρχει, με ξεκάθαρα την υψηλότερη ποιότητα κατασκευής και πολυτέλεια. Μαζί με όλα αυτά είναι και μακράν η πιο σπορ και αθλητική λιμουζίνα. Συνδυάζει δηλαδή τα πάντα.

      3
  • Vagelis

    Δυστυχώς ο καθένας ζητάει ότι θέλει στην Ελλάδα ή να το θέσω πιο απλά όλοι ζητάνε τα ίδια χωρίς να προσφέρουν αντίστοιχα. παράδειγμα KIA - HYUNDAI σχεδόν ίδια λεφτά για ceed and i30 new όμως η μέρα με την νύχτα σε εξοπλισμό. επίσης made in Japan το πληρώνει χαβιάρι κι είναι εντελώς απλό σε θέματα safety and technology. (εξαίρεση nissan). Γενικά αν υπήρχε πιο αντικειμενική δημοσιογραφία ίσως κάποιοι που δεν ξέρουν για τα αυτοκίνητα να βλέπαν λιγο καλύτερα κι να καταλάβαιναν περισσότερα διότι οι τιμές δεν είναι value for money. Κλασσικό παράδειγμα είναι το after sale (τιμές service). Η γνώμη μου πάντα...

      3
  • loukia

    Σε οποιαδήποτε που είναι χειροποίητη και βγάζει λίγα κομμάτια.- Η ΤΕΧΝΗ, Κ.Τ.Λ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙ, ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ... ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ.-

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα