Ποιος αποφασίζει για τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

5.456 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2018)

Ποιός αποφασίζει στη χώρα μας και με τι κριτήριο για τις πολιτικές που χρειάζονται στο αυτοκίνητο;

Όταν η αυτοκίνηση βρίσκεται μια ανάσα από τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της, όταν το περιβάλλον πιέζεται περισσότερο από ποτέ, όταν είναι η ώρα να παρθούν αποφάσεις για το μέλλον του αυτοκινήτου, στην Ελλάδα, ποιός και πως αποφασίζει;
 
Από το 1980 ως σήμερα οι αποφάσεις και οι πολιτικές που πάρθηκαν για την αγορά αυτοκινήτου έχουν δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων που έκαναν την Ελλάδα, για ακόμη μία φορά, ιδιαίτερη περίπτωση. Από την υπερφορολόγηση που είδε όλη τη δεκαετία του 80 την Ελλάδα να μένει με σαράβαλα, την απελευθέρωση και μετά κατακρεούργηση των δίλιτρων πριν 10 χρόνια, την εμμονή με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης που καθιστά το αυτοκίνητο ακριβό, και την κρίση που έκλεισε κάθε χρημοατοδότηση που θα βοηθούσε την ανανέωση του στόλου, η πολιτική που έχει ακολουθηθεί από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, είναι λάθος.
 
Λάθος γιατί κανείς που αποφάσιζε για την αγορά αυτοκινήτου δεν είχε ιδέα τι συμβαίνει. Και σήμερα αυτό είναι περισσότερο πρόβλημα από ποτέ. Γιατί σήμερα οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν, πρέπει να είναι οι σωστές.
 
Πως θα γίνει όμως αυτό; Μιλάμε για αποφάσεις που πρέπει να παρθούν σε τρεις άξονες: ηλεκτρικά ή αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων, αυτόνομα αυτοκίνητα, και υποδομές για ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.
 
Βλέποντας τι κάνουν εκτός Ελλάδας, στον πρώτο άξονα, πρέπει να παρθούν αποφάσεις για το ποιά αυτοκίνητα θα είναι ο στόχος να αντικαταστήσουν το σημερινό στόλο μέχρι το 2030. Στην Ευρώπη φαίνεται πως ο στόχος είναι τα 75 γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο και έτσι εκτός από τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να πριμοδοτηθούν και τα υβριδικά, κυρίως αυτά με ηλεκτρική αυτονομία τουλάχιστον 20 χλμ. Αυτό σημαίνει φοροελαφρύνσεις και κίνητρα (απόσυρσης), και απαγορεύσεις (ντίζελ Euro3/4/5 και σταδιακά 6).
 
Για τα αυτόνομα αυτοκίνητα απαιτούνται νομοθετικά πλαίσια υψηλής τεχνογνωσίας, μελέτες και αποφάσεις που θα προωθήσουν τη χρήση τους χωρίς να θέτουν ζωές σε κίνδυνο. Επίσης απαιτείται όραμα επενδύσεων και κίνητρα για νέες εταιρείες που θα ξεκινήσουν να ετοιμάζουν υποδομές. Που θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά; Πως θα διαμορφωθεί το ηλεκτρικό δίκτυο; Πως θα επικοινωνούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα με τον δρόμο, τα σήματα, τα φανάρια, το ένα με το άλλο; Μιλάμε για πολύ υψηλή τεχνολογία, με πολλές κοινωνικές και ηθικές πτυχές.
 
Ποιός θα θέσει τους στόχους για το τι στόλο αυτοκινήτων θέλουμε μέχρι το 2030; Ποιός θα χαράξει τις πολιτικές για το πως θα το πετύχουμε; Ποιό πολιτικό προσωπικό μπορεί να νομοθετήσει για τις νέες τεχνολογίες και τις ριζικές αλλαγές που έρχονται στο αυτοκίνητο; Πως μπορούμε να αφήσουμε πίσω τα λάθη 30 ετών και να ξεκινήσουμε από την αρχή; Τί λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto