Η διάταξη βαλβίδων που θα συναντήσουμε στην πλειονότητα των σύγχρονων κινητήρων δεν είναι άλλη από την «DOHC», η οποία προέρχεται από τη φράση Double OverHead Cam και αποτελείται από δύο εκκεντροφόρους.

Η διαφορά βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και η σχέση τους με τον στροφαλοφόρο

133.941 Επισκέψεις στο άρθρο

Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι σε κάθε θάλαμο καύσης υπάρχουν τουλάχιστον δύο βαλβίδες, μία εισαγωγής και μία εξαγωγής. Σήμερα, συνηθίζεται οι περισσότεροι κινητήρες αυτοκίνητων να έχουν δύο βαλβίδες εισαγωγής και δύο εξαγωγής σε κάθε θάλαμο καύσης. Ποιος είναι, όμως, ο ρόλος τους; Οι βαλβίδες εισαγωγής επιτρέπουν την είσοδο του καύσιμου μείγματος στον θάλαμο καύσης, ενώ, αντίθετα, οι βαλβίδες εξαγωγής επιτρέπουν την έξοδο των καυσαερίων από τον θάλαμο στην εξάτμιση. Οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν στη φάση της εισαγωγής και κλείνουν με την έναρξη της συμπίεσης του μείγματος, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν στη φάση της εξαγωγής για την απομάκρυνση των καυσαερίων. Πως προγραμματίζεται κάτι τέτοιο; Όλα ξεκινούν από τον στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τους εκκεντροφόρους άξονες μέσω ενός ιμάντα ή μίας καδένας και τους περιστρέφει (δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου ανά μία περιστροφή του εκκεντροφόρου άξονα). Έτσι, οι κινούμενοι πλέον εκκεντροφόροι επιτρέπουν το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

NEO TRAFIC
skoda