• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι εταιρείες προτείνουν αλλαγή λαδιών ακόμα και κάθε 30.000 χλμ..

Ποιος κερδίζει από τις λιγότερο συχνές αλλαγές λαδιών;

Διαβάστηκε από 11737 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/8/2018
 

Γιατί οι εταιρείες δίνουν μάχη για το ποια μάρκα αλλάζει λάδια πιο αραιά; Ποιος κερδίζει τελικά από όλο αυτό;

Σίγουρα αν κάτι θα έφερνε κέρδος στις εταιρείες, αυτό θα ήταν να αλλάζουμε τα λάδια συχνά. Κάθε 10.000 χλμ, ή κάθε πέντε χιλιάδες. Αν γινόταν και κάθε μέρα, θα ήταν ακόμη καλύτερα. Τότε γιατί υπάρχει τέτοια κούρσα για το ποια μάρκα αλλάζει λάδια πιο αραιά;

Πως γίνεται να πρέπει να πείσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους αγοραστές να αλλάζουν λάδια πιο αραιά αντί για πιο συχνά; Πως γίνεται να θέλουν να μειώσουν το κόστος συντήρησης όταν όλοι ξέρουμε ότι από τη συντήρηση «ζουν»; Υπάρχει κάποια θεωρία συνωμοσίας; Τι συμβαίνει;

Πολλοί έχουν αναπτύξει μια θεωρία που θέλει τους κατασκευαστές να διαφημίζουν ή να επιβάλουν αραιές αλλαγές λαδιών με την σκέψη ότι έτσι τα αυτοκίνητα δεν θα κρατήσουν πάνω από κάποια χρόνια, οπότε και οι αγοραστές τους θα αναγκαστούν να αγοράσουν καινούργια.

Αυτή η θεωρία δεν είναι τελείως απίθανη, αφού ζούμε σε μία κοινωνία όπου όλα τα προϊόντα έχουν ημερομηνία λήξης. Τα κινητά τηλέφωνα λανσάρονται πλέον κάθε χρόνο, και το σκεπτικό είναι πως όσο μικρότερος ο κύκλος ζωής, τόσο το καλύτερο για τους κατασκευαστές.

Φυσικά αν αυτό είναι αλήθεια, το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα είναι ότι αν η αλλαγή λαδιού είναι καταστροφικά αραιή, υπάρχει το ρίσκο βλάβης πολύ πριν το τέλος ζωής του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή που οι κύκλοι ζωής συντομεύουν, η διάρκεια των εγγυήσεων αυξάνεται. Είναι πολύ πιθανό λοιπόν οι κατασκευαστές, αν εφάρμοζαν αυτή την «τεχνική» να πλήρωναν οι ίδιοι τα σπασμένα αφού πολλά αυτοκίνητα θα χαλούσαν, και μάλιστα με μεγάλη ζημιά, εντός εγγύησης.

Ακόμη όμως και αν αυτό δεν ήταν πρόβλημα, τότε σίγουρα ένα αυτοκίνητο που θα χαλούσε νωρίς, θα ήταν ένα αυτοκίνητο που κανείς δεν θα ήθελε. Σίγουρα όχι αυτός που το είχε. Αν σου χαλάσει το αυτοκίνητό σου μέσα σε μόλις 3-5 χρόνια, θα πας να αγοράσεις το ίδιο; Ή την ίδια μάρκα; Υπάρχει περίπτωση να ρισκάρουν οι κατασκευαστές την καλή τους φήμη σε θέματα αξιοπιστίας; Θα ήταν καταστροφικό για αυτούς.

¶ρα γιατί λυσσάνε να μην αλλάζουμε τα λάδια νωρίς; Τι κέρδος έχουν; Με το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς να γίνεται μέσω χρονομίσθωσης, οι κατασκευαστές ανταγωνίζονται στο κόστος συντήρησης ώστε να προτιμώνται από τις εταιρείες leasing. Δεν μιλάμε για την Ελλάδα, αλλά για την αγορά συνολικά, και με το κόστος συντήρησης ενσωματωμένο στο κόστος ενοικίασης, λιγότερα έξοδα στη συντήρηση σημαίνει περισσότερο κέρδος για τις εταιρείες.

Και για τους οδηγούς; Τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα αυτής της τακτικής; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν πίσω και ξαναπουλάνε τα αυτοκίνητα αυτά, που σημαίνει πως δεν θα ρίσκαραν να πουλήσουν αυτοκίνητα με ζημιές ή φθορές στους κινητήρες.

Όλα αυτά δείχνουν ότι σε οι κατασκευαστές προτείνουν αραιά διαστήματα αλλαγής λαδιού με εμπιστοσύνη στην τεχνολογία του λαδιού και των κινητήρων. Έχουν την πεποίθηση και τα στοιχεία ότι η τακτική αυτή δεν ζημιώνει τα αυτοκίνητα.

Εσείς όμως το πιστεύετε; Είναι κάτι από αυτά πειστικό για να σας κάνει να αλλάζετε λάδια όποτε προτείνει ο κατασκευαστής, ακόμη και αν αυτό σημαίνει κάθε 30.000 χλμ;. Ή έχετε άλλη θεωρία;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • GeorgeCM

    Το αυτοκίνητο παθαίνει ζημιά μακροπρόθεσμα, οπότε η ζημιά "θα σκάσει" μετά τα 100.000Km. Άρα εκτός εγγύησης. Έπειτα, οι μηχανικές βλάβες του κινητήρα θεωρούνται "φυσιολογικές", π.χ. ρεκτιφιέ στα 150-200.000km σε βενζινοκινητήρα. Και αυτό πλασάρεται ως φυσιολογικό και από τον ειδικό τύπο. Εγώ μπορώ να πω μετά βεβαιότητας ότι αν αλλάζεις τουλάχισταν στα μισά από τα προτεινόμενα από το κατασκευαστή χιλιόμετρα θα συντηρήσεις τον κινητήρα σου για πάρα πολλά χιλιόμετρα. Έχω φίλο starlet με 350.000χλμ και δουλεύει ακόμα ρολόι (αλλάζει λάδια κάθε 5.000χλμ). Ο ίδος τηρώ την αλλαγή στα μισά από τα προτεινόμενα και δεν είχα ποτέ πρόβλημα με όσα αυτοκίνητα είχα στην κατοχή μου. Βέβαια ήταν όλοι Γιαπωνέζοι! Τέλος, αν κρίνω και από το σκάνδαλο με ψέματα των Γερμανών στις προδιαγραφές ρύπων, τότε σίγουρα "θα τους πιστέψω" να αλλάζω λάδια κάθε 50.000χλμ!!! Τέλος, έχετε δει κανένα κατασκευαστή λαδιών να γράφει στο κουτάκι του λαδιού προτεινόμενα χιλιόμετρα, γιατί άραγε;

      24
  • περισσότερα σχόλια

4+1 λάθη που όλοι κάνουμε στο Ναύπλιο

Το απολιθωμένο δάσος της Πελοποννήσου

Ο σπουδαιότερος βιότοπος της Ευρώπης

Δοκιμή: Jeep Wrangler Unlimited

Η κίνηση στους δρόμους

Οι πραγματικές καταναλώσεις 320 μοντέλων

Με 7 SUV στα 15 χιλιάρικα, γιατί να δώσεις παραπάνω;

Πόσα παραπάνω για οθόνη αντί καντράν;

Μεγάλη Έρευνα: Έχετε παιδί; Δείτε τι πρέπει να ξέρετε!

Στο εργοστάσιο της Gazpromneft- Lubricants στη Σιβηρία

Tα 15+5 «διασημότερα» αυτοκίνητα ταινιών

Φρόντισε τα παράθυρα σου!

Κράτα… χαµηλό προφίλ!

Ίσως το πιο όμορφο γεφύρι της Ελλάδας

Πώς να εξοικονομήσετε καύσιμα στο όχημα σας

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

SKODA: Νέο Karoq με κάτω από 20.000€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »