• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Υπολογίζουν οι οδηγοί σήμερα τη σήμανση;

Γιατί κανείς δεν υπολογίζει τις ταμπέλες;

Διαβάστηκε από 3971 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/9/2017

Ποιος υπολογίζει σήμερα τα σήματα στους δρόμους; Ποιο σήμα είναι ο «κριτής» για το ποιος φταίει σε ένα τρακάρισμα; Τι γίνεται με τα όρια ταχύτητας και με τα αυτοκόλλητα πάνω στις ταμπέλες; Εσείς τι λέτε;

 
Υπάρχει σήμανση στους ελληνικούς δρόμους. Την έχετε προσέξει; Την έχετε υπακούσει ή την έχετε έστω ακολουθήσει συμβουλευτικά; Η σήμανση των δρόμων αποτελεί το βασικό εργαλείο του ΚΟΚ και κατ επέκταση είναι το μέσο επιβολής του. Συγχρόνως η σήμανση είναι αυτό που χωρίζει τους κανόνες από την αναρχία στους δρόμους, και τελικά είναι η προσπάθεια του κράτους να παρέχει ασφάλεια στη χρήση των δρόμων. Εσείς πόσα από αυτά βλέπετε στη σήμανση;

Εντάξει, το STOP είναι βασιλιάς. Εννιά στις δέκα το εργαλείο που καθορίζει ποιος έχει δίκιο ή άδικο σε μία σύγκρουση. Αν και σε μεγάλο ποσοστό είναι κρυμμένο πίσω από δέντρα, κολώνες, άλλες πινακίδες ή απλά καλυμμένο με κλειδαράδες, θύρες γηπέδων ή τη νέα μόδα που έχει καταστρέψει τις ελληνικές πόλεις, το tagging, τις υπογραφές με σπρέι επίδοξων καλλιτεχνών του γκραφίτι. 

Από κει και πέρα άλλη πινακίδα που να έλκει σεβασμό στους δρόμους μάλλον δεν έχουμε. Το απαγορευτικό είναι πλέον προειδοποίηση ότι οι περισσότεροι έρχονται από την άλλη, ή «μη φωνάξεις αν σε βρίσουν οι απέναντι». 

Τα όρια ταχύτητας είναι μόνο μια υπενθύμιση πως μπορεί οι δρόμοι να άλλαξαν, τα αυτοκίνητα το ίδιο, αλλά τα όρια έμειναν ίδια. Τοποθετήθηκαν με παλιές ή καθόλου μελέτες, κάποιες φορές και με δόλο σε σημεία που στήνονται ωραία μπλόκα, ενώ συχνά ως αποτρεπτικά ή προειδοποιητικά για κάποιον άσχετο κίνδυνο. 

Και βλέπεις σε βασικές αρτηρίες όρια 30 χλμ/ώρα πριν τις στροφές, αντί για κανονική προειδοποίηση, λες και υπάρχει περίπτωση κανείς να μην τα αγνοήσει. Προφανώς δεν έχει πάει με 30 στο συγκεκριμένο σημείο ούτε καν αυτός που τοποθέτησε την πινακίδα.
Και έτσι η σήμανση χάνει τη σοβαρότητά της και την σημαντικότητά της, εμείς την αγνοούμε και κάνουμε ότι μας έρθει στο κεφάλι. Από τους κανόνες περνούμε συχνά πυκνά τη γραμμή προς την αναρχία στους δρόμους και αδιαφορούμε τελείως. Είναι όμως κατάσταση αυτή;

Εσείς πόση σημασία δίνετε στη σήμανση; Πως αποφασίζετε πως θα κινηθείτε και τελικά πως διασφαλίζετε πως δεν ξεφεύγετε από τον ΚΟΚ και δεν γίνεστε επικίνδυνοι; Τι λέτε;  

 
  • apk

    Θα συμφωνήσω και εγώ με τον πολυγραφότατο φίλτατο κο Στάθη σε σχέση με το σφάλμα να ισχύει η προτεραιότητα για τους εισερχόμενους σε κυκλικό κόμβο για ένα ακόμα πρόσθετο λόγο. Εις πλείστες όσες περιπτώσεις παρατηρούμε ότι οι κινούμενοι επί του κυκλικού κόμβου συμπεριφέρονται ωσάν να είχαν αυτοί την προτεραιότητα συχνά λόγω κεκτημένης ταχύτητος. Εξάλλου με βάση τους κανόνες της λογικής αλλά και τα διδάγματα της κοινής πείρας δεδομένου ότι ένας κυκλικός κόμβος δεν αποτελεί διασταύρωση ο κινούμενος εντός αυτού ωθείται στο να κινείται συνεχώς μέχρι την έξοδό του. Τέλος πάντων. Κατά τα λοιπά πως είναι δυνατόν να υπολογίζει κανείς όρια ταχύτητας και δη σε επαρχιακούς δρόμους τα οποία ετέθησαν προ αμνημονεύτων ετών και μάλιστα ακόμα και όταν ετέθησαν ήταν εκτός εποχής. Αλλά πολλάκις αυτό γίνεται δια εισπρακτικούς λόγους. Θυμάμαι ότι στην έξοδο της Αττικής οδού προς Ραφήνα ο ανισόπεδος κόμβος έχει όριο ταχύτητας 80 χλμ. Οταν εξέρχεσαι από τον κόμβο αυτόν με κατεύθυνση προς Ραφήνα ο δρόμος είναι σαν την Αττική οδό (προέκταση της περιφερειακής Υμηττού) και λίγο παρακάτω είχε όριο ταχύτητος 120 χλμ. Μια φορά λοιπόν εγώ εξερχόμενος του κόμβου και εισελθών στον δρόμο αναπτύσσω ταχήτητα 120 χλμ. Μετά από λίγο στη γέφυρα της εξόδου προς Παλλήνη με σταματά μπλόκο της τροχαίας. Κύριε τρέχατε με 120 χλμ. Ε και, απαντώ, αυτό δεν είναι το όριο εδώ αφού μάλιστα λίγο παρακάτω υπάρχει και σχετική πινακίδα; Όχι κύριέ μου, μου λέει το όργανον της τάξεως, εδώ ισχύει ακόμα το όριο των 80 χλμ παρακάτω αρχίζει το όριο των 120 χλμ. Μα καλά, ερωτώ, μπορείτε να μου πείτε τι διαφορά έχει εδώ ο δρόμος που ισχύει το όριο των 80 με διακόσια τριακόσια μέτρα παρακάτω που ισχύει το όριο των 120. Ουδεμία μου λέει αλλά ξέρετε το όριο είναι εδώ 80 και το παραβιάσατε. Εν συνεχεία αφού μου κόβει το κοστούμι (670 ευρώ τότε αλλά άμα το πλήρωνες άμεσα έπεφτε στα 30) μου λέει. Να προσέχετε διότι συχνά εδώ την στήνουμε για να γράφουμε. Τα συμπεράσματα δικά σας.

      6
  • GreekBoy

    Προσωπικά προτιμώ δρόμους με STOP γιατί είναι σαφής η προτεραιότητα. Σε δρόμους με φανάρια, αν συμβεί τίποτα άντε να αποδείξεις ποιός είχε κόκκινο!

      4
  • Στάθης

    Πέρα από τα σήματα υπάρχουν και κάποια άλλα προβλήματα στον ΚΟΚ και την οδική σήμανση. Π.χ. παλίότερα, όταν έμπαινες σε κυκλικό κόμβο, δεν ίσχυε η προτεραιότητα του εισερχομένου, δηλαδή από δεξιά, αλλά προτεραιότητα είχε ο κινούμενος μέσα στον κυκλικό κόμβο. Αυτό είχε ένα καλό, ότι βοηθούσε και στην αποσυμφόρηση του κόμβου, καθώς βοηθούσε την κίνηση των εντός κόμβου, όπου έφευγαν πιό εύκολα, σφού όσοι ήταν να μπουν, περίμεναν τους εντός να περάσουν πρώτα. Με την αλλαγή που έγινε στη συνέχεια και αντιστράφηκε η προτεραιότητα, ώστε να υπάρχει ένας ενιαίος κανόνας και παντού να ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά, δημιουργήθηκαν δύο σημαντικά προβλήματα. Το ένα είναι ότι όσοι μέχρι εκείνη τη στιγμή ήξεραν ότι προτεραιότητα έχουν οι εντός κόμβου, ξεχνούσαν ότι αυτό άλλαξε και πολλές φορές μπέρδευαν την προτεραιότητα, ιδιαίτερα αν ήσαν αφηρημένοι, όπου δεν σταματούσαν στις εισόδους του κόμβου για να μπουν οι εκ δεξιών εισερχόμενοι (το λάθος αυτό το κάνουν ακόμα οι παλιότεροι οδηγοί, που δυσκολεύονται να αντιληφθούν την αλλαγή). Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι καθώς όλοι σταματούσαν, για να μπουν οι εισερχόμενοι, οι πλατείες απέκτησαν μεγάλο μπλοκάρισμα. Πέρα όμως από αυτό, δημιουργήθηκε ένα επιπλέον πρόβλημα στους κυκλικούς κόμβους, όταν σε κάποιους από αυτούς, τοποθετήθηκαν σήματα stop είτε στις διασταυρώσεις από την πλευρά των κινουμένων εντός κόμβου, είτε από την πλευρά των εισερχομένων στον κόμβο. Αυτό δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο το πρόβλημα. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο κάθε οδηγός, οδηγεί σε ένα βαθμό, μηχανικά και κάνει κινήσεις σχεδόν αυτόματα, χωρίς να σκέφτεται. Έτσι όταν μπαίνει, ή βγαίνει από ένα κυκλικό κόμβο, μπορεί πολύ εύκολα να παραπλανηθεί και να κάνει λάθος. Μπορεί ας πούμε ξέροντας ότι σε όλες τις πλατείες έχει προτεραιότητα αυτός που μπαίνει υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αγνοήσει το stop που ενδεχομένως υπάρχει μπροστά του, είτε επειδή μπορεί να μην το δει, αν είναι λίγο κρυμμένο, είτε επειδή μπορεί να μην κυττάξει καν, για να το δει, επειδή είναι βέβαιος ότι, αφού μπαίνει στην πλατεία έχει προτεραιότητα. Αυτά λοιπόν θα έπρεπε να τα γνωρίζουν οι αρμόδιοι και να τα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους όταν βάζουν σήματα, εκεί που ισχύουν γενικοί κανόνες, όπου με τα σήματα τους ανατρέπουν. Το ακραίο μάλιστα, το έχω δει σε κάποιες πλατείες, όπου στις διασταυρώσεις έχουν βάλει stop και από τιςς δύο πλευρές.

      3
  • Στάθης

    Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον apk για τα καλά του λόγια και να προσθέσω και κάτι άλλο. Όταν υπάρχει stop σε μια διασταύρωση, θα έπρεπε να υπάρχει και το αντίστοιχο σήμα, ο γνωστός ρόμβος, στους κάθετους δρόμους, ότι οι κινούμενοι σε αυτούς, έχουν προτεραιότητα. Αυτό διότι σε κάποιες διασταυρώσεις, όπου ο εκ δεξιών ερχόμενος έχει stop, αυτό δεν το βλέπει ο κινούμενος στο δρόμο, με προτεραιότητα και κόβει ταχύτητα, για να περάσει ο εκ δεξιών ερχόμενος, νομίζοντας ότι δεν υπάρχει σήμανση και έτσι έχει προτεραιότητα ο εκ δεξιών. Αυτό όμως δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία, που δεν θα υπήρχαν αν όλοι ήξεραν ποιός έχει προτεραιότητα σε κάθε διασταύρωση, με αντίστοιχα σήματα σε όλες τις πλευρές.