• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πολλαπλοί σύνδεσμοι ή ημιάκαμπτος; Ιδού η απορία!

Πολλαπλοί ή ημιάκαμπτος;

Διαβάστηκε από 9947 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/12/2017

Τελικά αξίζει το κόστος σε χρήμα και χώρο των πολλαπλών συνδέσμων, ή κάνει τη δουλειά του και ο ημιάκαμπτος. Ένα κλασικό δίλημμα που έχει μπει για τα καλά στη μάχη των κατασκευαστών αλλά και των αγοραστών. Εσείς τι λέτε;

 
Η πρώτη γενιά του Ford Focus έφερε επανάσταση στην μικρομεσαία κατηγορία μιας και λάνσαρε την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Μια σοφιστικέ και ακριβή λύση, που μέχρι το 1997 μόνο σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα μπορούσες να συναντήσεις. 
 
Η οδική συμπεριφορά του Focus αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της κατηγορίας και εν πολλοίς αυτό οφειλόταν και στην προηγμένη πίσω ανάρτησή του. Από εκεί και πέρα ήταν λογικό το Focus να αποτελέσει σημείο μελέτης για τους ανταγωνιστές του. Κάποιοι μπήκαν στη διαδικασία να εξελίξουν και αυτοί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κάποιοι όμως δεν «τσίμπησαν» στην ιδέα της εντελώς ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης και επιμένουν ακόμη και σήμερα στην λύση του ημιάκαμπτου άξονα. 

Τι κακό όμως έχει ο ημιάκαμπτος άξονας; Στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που δεν είναι και λίγες στους ελληνικούς δρόμους, έχει την τάση να αναπηδάει. Ως μην ανεξάρτητη ανάρτηση όλος ο πίσω άξονας κάνει μια απότομη κίνηση προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω, ενώ όλη η κίνηση αυτή μεταφέρεται στην καμπίνα και στα μαλακά μόρια των επιβατών. Στην περίπτωση των πολλαπλών συνδέσμων, που είναι πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, ο κάθε τροχός κάνει τη δική του ταλάντωση ξεχωριστά, με λιγότερο βάρος ο καθένας, και έτσι η απόσβεση είναι πιο εύκολη και εφικτή. 
Τα πλεονεκτήματα όμως μιας ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης έχουν προέκταση και στην οδική συμπεριφορά, αφού ελέγχει καλύτερα τη γωνία του τροχού ως προς το έδαφος, και άρα την πρόσφυση, αλλά και τη γωνία ως προς την τροχιά που κινείται το αυτοκίνητο. 
 
Και τότε γιατί δεν επιλέγουν όλοι την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση; Μα φυσικά για λόγους κόστους. Επίσης και για λόγους χωροταξίας, μιας και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων απαιτεί χώρο, που συνήθως εξοικονομείται από τον χώρο αποσκευών. Επίσης σε επίπεδο οδικής συμπεριφορας τα πράγματα δεν απέχουν τόσο πολύ. Ο ημιάκαμπτος άξονας κάνει σχεδόν το ίδιο καλή δουλειά με τις διαφορές να εμφανίζονται στο όριο ή και πέρα από αυτό, εκεί που κανένας οδηγός πρακτικά δεν πάει, ή αλλιώς, κανένα ESP δεν επιτρέπει πλέον στο αυτοκίνητο να κινηθεί. 

Από την άλλη, η VW έχει κάνει το δικό της βήμα. Χάρη στην ευπροσάρμοστη πλατφόρμα MQB τις ταπεινές εκδόσεις από πλευράς ισχύος των μοντέλων της και των θυγατρικών της τις προσφέρει με ημιάκαμπτο άξονα. Αντίθετα τα μοντέλα με πάνω από 150 ίππους τα προσφέρει με πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι ανάλογο κάνει και η Nissan με τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις των μοντέλων της.

Εσείς τι λέτε; Τι αξίζει περισσότερο; Η άνεση και η ακριβής οδική συμπεριφοράς ή ο χώρος αποσκευών και το λογικό κόστος; Πιστεύετε πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές; 
 

 
  • St

    μη τρελαθούμε...για οικονομία το κανουν οι εταιριες και βαζουν ημιάκαμπτους..αφου ..ειπαρχουν τοσα χαιβανια αμεικανακια εκει εξω..και δεν είναι μονο στην αγορα του αυτοκινητου..Μαζντα 323 F 30 χρονια πριν με παραλληλους τραπεζοειδείς πισω βραχίονες και παθητική τετραδειυεθυνση 4 μοιρες...έλεγε ο Καβαθας στους 4τροχους, για το ένα μόνο αρνητικο ..πως σε ταχύτητες πανω από τα 120 χιλιομετρα αν α ωρα..ελαφραινει το τιμονι σε ανωμαλίες της ασφαλτου.....αυτό το αρνητικο ..τι λεμε τωρα.... Αγοράζουμε στα 20 χιλιαρικα ..ότι μας πασαρουν σε καταναλωτες...πρεπει οσοι αγοραζουν αυττοκινητα να αγοραζουν με άλλα κριτήρια...όχι με αυτά σουπερ μαρκετ ..και μοδας

      13
  • t@kis

    Μήπως γίνεται διαφήμηση της ford; Μήπως λέω Σύμφωνα με ειδικούς ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΕΝΑΣ ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΝΕΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Δεν είναι άσπρο ή μαύρο κύριοι! Κάθε αυτοκίνητο και κάθε μοντέλο έχει την δική του συμπεριφορά, που μόνο αν το οδηγήσεις θα καταλάβεις!

      11
  • GreekBoy

    Αν ο ημιάκαμπτος δεν είναι καλός, γιατί τότε πχ το Seat Leon θεωρείται σημείο αναφοράς (μαζί με το Focus) στην οδική συμπεριφορά και ας έχει ημιάκαμπτο; Άρα τελικά είναι όντως θέμα ρυθμίσεων και γενικότερου στησίματος ενός αυτοκινήτου; Ευχαριστώ

      5
  • γιαννης

    Ακριβώς όπως τα γράφεις είναι. Ακόμα και στο Citroen Xsara, του οποίου είμαι κάτοχος, ο ημιάκαμπτος άξονας, ο οποίος είναι από τους πλέον εξελιγμένους, έχει θέμα με τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Βέβαια ίσως φταίει το γεγονός ότι δεν φέρει ελατήρια, αλλά αντιστρεπτικές ράβδους. Από κει και πέρα, η παθητική τετραδιεύθυνση είναι όλα τα λεφτά. Γνώμη μου είναι ότι η ανεξάρτητη ανάρτηση είναι όντως καλύτερη, αν είναι καλά μελετημένη, αλλά αυτό είναι κάτι που ο μέσος οδηγός δεν μπορεί να το "νοιώσει". Μέχρι 100-110 άλογα ο ημιάκαμπτος είναι μά χαρά, για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και πιο σπορ κατασκευές, η ανεξάρτητη ανάρτηση είναι μονόδρομος.

      5