Πολλαπλοί σύνδεσμοι ή ημιάκαμπτος; Ιδού η απορία!

Πολλαπλοί ή ημιάκαμπτος;

24.543 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2018)

Τελικά αξίζει το κόστος σε χρήμα και χώρο των πολλαπλών συνδέσμων, ή κάνει τη δουλειά του και ο ημιάκαμπτος. Ένα κλασικό δίλημμα που έχει μπει για τα καλά στη μάχη των κατασκευαστών αλλά και των αγοραστών. Εσείς τι λέτε;

Η πρώτη γενιά του Ford Focus έφερε επανάσταση στην μικρομεσαία κατηγορία μιας και λάνσαρε την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Μια σοφιστικέ και ακριβή λύση, που μέχρι το 1997 μόνο σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα μπορούσες να συναντήσεις. 
 
Η οδική συμπεριφορά του Focus αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της κατηγορίας και εν πολλοίς αυτό οφειλόταν και στην προηγμένη πίσω ανάρτησή του. Από εκεί και πέρα ήταν λογικό το Focus να αποτελέσει σημείο μελέτης για τους ανταγωνιστές του. Κάποιοι μπήκαν στη διαδικασία να εξελίξουν και αυτοί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κάποιοι όμως δεν «τσίμπησαν» στην ιδέα της εντελώς ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης και επιμένουν ακόμη και σήμερα στην λύση του ημιάκαμπτου άξονα. 

Τι κακό όμως έχει ο ημιάκαμπτος άξονας; Στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που δεν είναι και λίγες στους ελληνικούς δρόμους, έχει την τάση να αναπηδάει. Ως μην ανεξάρτητη ανάρτηση όλος ο πίσω άξονας κάνει μια απότομη κίνηση προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω, ενώ όλη η κίνηση αυτή μεταφέρεται στην καμπίνα και στα μαλακά μόρια των επιβατών. Στην περίπτωση των πολλαπλών συνδέσμων, που είναι πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, ο κάθε τροχός κάνει τη δική του ταλάντωση ξεχωριστά, με λιγότερο βάρος ο καθένας, και έτσι η απόσβεση είναι πιο εύκολη και εφικτή. 
Τα πλεονεκτήματα όμως μιας ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης έχουν προέκταση και στην οδική συμπεριφορά, αφού ελέγχει καλύτερα τη γωνία του τροχού ως προς το έδαφος, και άρα την πρόσφυση, αλλά και τη γωνία ως προς την τροχιά που κινείται το αυτοκίνητο. 
 
Και τότε γιατί δεν επιλέγουν όλοι την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση; Μα φυσικά για λόγους κόστους. Επίσης και για λόγους χωροταξίας, μιας και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων απαιτεί χώρο, που συνήθως εξοικονομείται από τον χώρο αποσκευών. Επίσης σε επίπεδο οδικής συμπεριφορας τα πράγματα δεν απέχουν τόσο πολύ. Ο ημιάκαμπτος άξονας κάνει σχεδόν το ίδιο καλή δουλειά με τις διαφορές να εμφανίζονται στο όριο ή και πέρα από αυτό, εκεί που κανένας οδηγός πρακτικά δεν πάει, ή αλλιώς, κανένα ESP δεν επιτρέπει πλέον στο αυτοκίνητο να κινηθεί. 

Από την άλλη, η VW έχει κάνει το δικό της βήμα. Χάρη στην ευπροσάρμοστη πλατφόρμα MQB τις ταπεινές εκδόσεις από πλευράς ισχύος των μοντέλων της και των θυγατρικών της τις προσφέρει με ημιάκαμπτο άξονα. Αντίθετα τα μοντέλα με πάνω από 150 ίππους τα προσφέρει με πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι ανάλογο κάνει και η Nissan με τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις των μοντέλων της.

Εσείς τι λέτε; Τι αξίζει περισσότερο; Η άνεση και η ακριβής οδική συμπεριφοράς ή ο χώρος αποσκευών και το λογικό κόστος; Πιστεύετε πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές; 
 

Toyota
test center