Πόσο σε νοιάζουν τα σηματάκια;

5.414 Επισκέψεις στο άρθρο (26/4/2018)

Εσείς πόσες λεπτομέρειες για το αυτοκίνητό σας θέλετε να φανερώνονται στους κωδικούς δίπλα στο πίσω σηματάκι;

Θυμάστε τις εποχές που τα αυτοκίνητα έγραφαν πίσω «turbo», «intercooler», «5speed» και άλλα τέτοια, λες και έπρεπε να ξέρει ο καθένας τι αυτοκίνητο οδηγεί ο μπροστινός; Πόσες όμως λεπτομέρειες για το αυτοκίνητό σας θέλετε εσείς να διαφημίζονται στο πίσω μέρος;
 
Μέχρι τώρα το στάνταρ ήταν να αναγράφεται το επίπεδο εξοπλισμού και ο κυβισμός ή αν είναι βενζίνη ή ντίζελ το μοτέρ. Τέτοια διακριτικά, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν οι περισσότεροι κατασκευαστές στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων τους. Σε κάποιους αρέσουν και τα αφήνουν, άλλοι αδιαφορούν, κάποιοι τα βγάζουν με πιστολάκι και οδοντικό νήμα.
 
Τώρα έρχεται η Audi να αλλάξει τον τρόπο που βάζει ταμπελίτσες στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων της. Τελειώνει με τον κυβισμό και απλά κωδικοποιεί τις αποδόσεις των μοτέρ, ότι μοτέρ κι αν είναι αυτά, με ένα διψήφιο νούμερο από 30 ως 70. Τα νούμερα δεν λένε τίποτε για την ακριβή απόδοση του αυτοκινήτου, δεν είναι όπως παλιά που έγραφε πίσω 200PS με περηφάνια.
 
Και έχουν δίκιο σε αυτό οι άνθρωποι του μάρκετινγκ της μάρκας, αφού πλέον ο κυβισμός είναι τελείως ασήμαντος από πλευράς απόδοσης. Και όχι μόνο επειδή με το τούρμπο μπορείς να πάρεις ότι απόδοση θες από ότι κυβισμό έχεις, αλλά και επειδή το μείγμα κινητήρων έχει γίνει πιο πολύπλοκο από ποτέ. Έχεις βενζίνη, ντίζελ, υβριδικά, ηλεκτρικά. Αν γράφει πίσω 3.2TDI δεν λέει κάτι.
 
Σε ποιόν όμως δεν το λέει; Η Audi λέει πως η αλλαγή γίνεται ώστε οι αγοραστές της μάρκας να μπορούν εύκολα να ξέρουν τι αμάξι παίρνουν, σε ποιό επίπεδο απόδοσης. Ως εδώ καλά. Όμως ο πίσω, αυτός που βλέπει μπροστά του το καινούργιο σου Audi, γιατί πρέπει και αυτός να ξέρει ποιό αγόρασες; Αν έχεις το γρήγορο και ακριβό 55 ή αν απλά πήγες για το πιο αδύναμο 30;
 
Θα πουν πολλοί, ότι το ίδιο δεν τον ενδιαφέρει τον πίσω και αν το αμάξι σου έχει ή όχι «quattro», και όμως το γράφει. Και μπορεί κάποιος να πει πως τα δικίνητα Audi είναι οι «φθηνές» εκδόσεις, όμως με την απόδοση του κινητήρα κάνει «μπαμ» η διαφορά, ειδικά δεδομένου ότι πλέον έχεις αριθμούς άμεσα συγκρίσιμους, 30, 50, 70 και ενδιάμεσα.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Σας αρέσει αυτή η απλούστευση της ονομασίας των μοντέλων για να διαλέξετε; Και για να «διαφημίσετε»; Μήπως λέει πολλά το αυτοκίνητο πίσω για το τι είναι; Και τελικά εσείς τι θέλετε να «λέει» πίσω;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center