Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο, τότε τι;
Μήπως τεντώσαμε την ηλικία που θεωρούμε ένα αυτοκίνητο καινούργιο; Μέχρι δύο χρόνια θα έλεγε κανείς το λες καινούργιο, σήμερα όμως ακόμη και αυτοκίνητα δέκα ή και περισσοτέρων ετών τα έχουμε για σχετικά φρέσκα. Αν δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν ένα αυτοκίνητο έχει παλιώσει;
Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80 που το πλαστικό έγινε βασικό υλικό στην κατασκευή των αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα σταμάτησαν να είναι αθάνατα, όπως αυτά της δεκαετίας του 60 και του 70, και πως μέσα σε δέκα χρόνια το πολύ ήταν για πέταμα.
Έλεγαν κάποιοι πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τα αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης, και οι πιο κυνικοί επέμεναν πως όταν θολώσει το πλαστικό φλας και είναι πλέον παλιό, τότε όλο το αυτοκίνητο είναι για πέταμα. Υπερβολές. Όμως σίγουρα πολλά μέρη ενός αυτοκινήτου σχεδιάζονται με μία διάρκεια ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα ακούγονται διάφορα, από 300.000 χλμ. μέχρι και ένα εκατομμύριο. Ποιος ξέρει. Στην σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τα αυτοκίνητα τόσα χιλιόμετρα για να τα δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.
Όμως αυτό φαίνεται να αλλάζει. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τα αυτοκίνητά μας, και τα θεωρούμε καινούργια ακόμη και όταν αυτά διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Δεν παλιώνουν, κάτι όμως αλλάζει. Αν τα χρόνια δεν είναι οδηγός για τι είναι παλιό και τι καινούργιο, τότε μήπως η τεχνολογία που έχουν; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονο και καινούργιο ένα αυτοκίνητο επειδή είναι τούρμπο. Κι αυτό παρότι τα τελευταία δέκα χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία τούρμπο ριζικά, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.
Αλλοι θεωρούν πως όσο ένα αυτοκίνητο συντηρείται, λειτουργεί και δείχνει όπως ήταν όταν αγοράστηκε, παραμένει σαν καινούργιο και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε ένα αυτοκίνητο αν είναι παλιό ή καινούργιο, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο αμάξι επειδή είναι καλά συντηρημένο;
Εσείς τι λέτε λοιπόν; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ένα αυτοκίνητο πως πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Και τελικά η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; Τι λέτε;
Σίγουρα τεχνολογικά υστερεί σε παθητική και ενεργητική ασφάλεια και σε επιδόσεις. Σε κατανάλωση θα έλεγα λιγότερο κρίνοντας από το δικό μου παλιό σε σχέση με τα νεότερα που διαθέτω.
Η συγκριση γίνεται μεταξύ ενός Renault Mégane του 1999 και Renault Capture 1.2 TCe 2017.
Το Mégane έχει κάνει 200000 με σχετικά καλή συντήρηση του κινητήρα ο οποίος δεν παρουσιάζει σημαντική διαφορά στην απόδοση μετά από τόσα χρόνια.
Το αμάξωμα δεν έχει σκουριες πουθενά παρόλο που είναι μόνιμα παρκαρισμένο στον δρόμο.
Το ταμπλό σαν καινούργιο. Αλλοίωση από τον ήλιο έχουν τα μαύρα πλαστικά στους καθρέπτες και στις μπετουγιες.
Η κατανάλωση του 1400cc των 100HP παραμένει σε λογικά επίπεδα. 7-7,5 l/100 εκτός πόλης με 120-140 km/h στην εθνική και γύρω στα 9 μέσα στην πόλη. Στην εθνική υπάρχει μια διαφορά του 1 λίτρου σε σχέση με τα καινούργια. Στην πόλη αρκετά λιγότερο.
Στα 18 χρόνια χρησιμοποιήθηκε εντατικά τα πρώτα 6 και πολύ λιγότερο τα υπόλοιπα. Δεν έχει ζητήσει τίποτα εκτός των βασικών σέρβις με εξαίρεση τον μηχανισμό του παραθύρου του οδηγού και της κλειδαριάς.
Εξαιρετικό αυτοκίνητο θα έλεγα μετά από τόσα χρόνια. Για την εποχή του διέθετε υπολογιστή ταξιδιού, 6 αερόσακους και ήταν 5αστερο. Το χρησιμοποιω ακόμα όταν έρχομαι Ελλάδα και το οδηγώ με την ίδια σιγουριά που έχω στα δυο καινούργια αυτοκίνητα μου(KIA Cee’d SportsWagon και Renault Captur).
Συνεπώς η γνώμη μου είναι ότι αν κάποιος έχει παλιό αυτοκίνητο το οποίο όμως δεν του έβγαλε ζημιές τα πρώτα χρόνια και ήταν μπροστά στην εποχή του, αν το έχει συντηρήσει σωστά και δεν ζητάει συνεχώς χρήματα, το κρατάει. Εκτός και αν του περισσεύουν χρήματα για καινούργιο. Το θέμα όμως είναι ότι αν έχεις ένα παλιό σε τόσο καλή κατάσταση, «θα πάει τσάμπα» αφού δεν πιάνει πάνω από 500 ευρώ. Μια καλή λύση είναι να δοθεί δώρο σε κάποιο νεότερο μέλος της οικογένειας.
Σαφώς και γνώμονας για την παλαιότητα του αυτοκινήτου, είναι τα χρόνια, καθως χρόνο με τον χρόνο βγαίνουν καινούργιες τεχνολογίες που κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή, πιο αξιόπιστα και πιο απολαυστικά και άνετα. Καλό θα ήταν να μπορούμε να αλλάξουμε όχημα μια φορά την δεκαετία ώστε να αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής μας όσο αφορά την οδήγηση. Δυστυχώς όμως ζούμε σε εποχές που ακόμα κι αυτοί που έχουν πέντε φράγκα στην άκρη, τα κρατούν για μια ώρα ανάγκης. Οι προτεραιότητες πλέον έχουν αλλάξει. Η αγορά καινούργιου - ή έστω πιο καινούργιου αυτοκινήτου από αυτό που έχουμε - δεν είναι πρωτεύον. Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να αλλάξουν τα πράγματα....
Συμφωνώ και και γω με τον προλαλήσαντα κο Κώστα. Αν το αμάξι σε εξυπηρετεί και δεν βγάζει ζημιές το κρατάς διότι κακά τα ψέματα ζούμε σε χαλεπούς καιρούς. Εχω και γω ένα Χιουνται Άτος 13 ετών το οποίο έχει κάνει 150.000 χλμ και συνεχίζει ακάθεκτο να με πηγαίνει και να με φέρνει επί καθημερινής βάσης από και προς τον τόπο εργασίας μου, από καιρού δε εις καιρόν χρησιμοποιείται και για κανενα επαγγελματικό ταξίδι. Να χτυπήσω ξύλο δεν έχει παρουσιάσει σχεδόν τίποτε ( η αλλαγή δύο κλειδαριών και ενός μοχλοδιακόπτη είναι ψυχία), μάλιστα δε ακόμα δουλεύει και ο συναγερμός και τα τηλεχειριστήρια. Επομένως το κρατώ και συνεχίζω να πορεύμαι εκτ΄ςο και αν εάν μου πέσει το τζόκερ (όπερ απίθανον)
Σαφώς πρωτεύον ρόλο παίζουν οι ρύποι αλλά να μην ξεχνάμε και την παθητική ασφάλεια του οχήματος μας , η οποία συνεχως αναβαθμιζεται για τους επιβαίνοντες , έτσι ένα λειτουργικό αυτοκίνητο 10-15 υστερεί ως προς την σωματική μας ακεραιότητα σε περίπτωση εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα
Το τι θεωρούμε παλαίωση ενός αυτοκινήτου, έχει δύο ερμηνείες. Η μία έχει να κάνει με την τεχνολογία του, αν δηλαδή θεωρούμε ότι η παλιά τεχνολογία είναι αυτή που καθορίζει και την παλαιότητα του αυτοκινήτου και η άλλη έχει να κάνει με τη συγκεκριμένη κατάσταση, που βρίσκεται το κάθε αυτοκίνητο. Αν πάρουμε ως βάση την τεχνολογία, τότε αυτόματα κάθε παλιότερης χρονολογία ςαυτοκίνητο θεωρείται παλιό και κάθε νεότερης καινούριο. Αν πάλι πάρουμε ως βάση την λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, τότε αν φροντίζουμε τη σωστή του συντήρηση, το αυτοκίνητο μας μπορεί να ζήσει αιώνια. Αυτό βέβαια με την προυπόθεση να αντικαθιστούμε κάθε επι μέρους εξάρτημα, με καινούριο, στα πλαίσια που καθορίζει ο κατασκευαστής του. Αν βέβαια δεν το κάνουμε αυτό και προσπαθούμε να κρατήσουμε στη ζωή ένα παλιό αυτοκίνητο, με φθηνά ανταλλακτικά, ή μεταχειρισμένα, προφανώς και θα έχουμε ως αποτέλεσμα ένα παλιό αυτοκίνητο. Βέβαια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μας βοηθούν στο να διατηρήσουμε ένα αυτοκίνητο στην κατάσταση που θα θέλαμε, καθώς μετά από κάποια χρόνια σταματάνε να διαθέτουν ανταλλακτικά. Στις περιπτώσεις αυτές αναγκαστικά καταφεύγουμε σε κάθε είδους ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο μας να μην ανταποκρίνεται στα κριτήρια ενός καινούριου.
Στην ζωη μου ξερω τη φραση "Οτι αφηνεις σε αφηνει". Ετσι πρεπει να προσεχουμε και να καλοσυντηρουμε το αυτοκινητο μας οπως τα μελη της οικογενειας μας!!!!
Καινούριο είναι ένα αυτοκίνητο (ή μοτοσικλέτα, δεν έχει σημασία) όσο δεν έχεις λεφτά να το αντικαταστήσεις. Μόλις βρεις τα λεφτά, παλιώνει. Αυτόματα.
Σίγουρα τεχνολογικά υστερεί σε παθητική και ενεργητική ασφάλεια και σε επιδόσεις. Σε κατανάλωση θα έλεγα λιγότερο κρίνοντας από το δικό μου παλιό σε σχέση με τα νεότερα που διαθέτω. Η συγκριση γίνεται μεταξύ ενός Renault Mégane του 1999 και Renault Capture 1.2 TCe 2017. Το Mégane έχει κάνει 200000 με σχετικά καλή συντήρηση του κινητήρα ο οποίος δεν παρουσιάζει σημαντική διαφορά στην απόδοση μετά από τόσα χρόνια. Το αμάξωμα δεν έχει σκουριες πουθενά παρόλο που είναι μόνιμα παρκαρισμένο στον δρόμο. Το ταμπλό σαν καινούργιο. Αλλοίωση από τον ήλιο έχουν τα μαύρα πλαστικά στους καθρέπτες και στις μπετουγιες. Η κατανάλωση του 1400cc των 100HP παραμένει σε λογικά επίπεδα. 7-7,5 l/100 εκτός πόλης με 120-140 km/h στην εθνική και γύρω στα 9 μέσα στην πόλη. Στην εθνική υπάρχει μια διαφορά του 1 λίτρου σε σχέση με τα καινούργια. Στην πόλη αρκετά λιγότερο. Στα 18 χρόνια χρησιμοποιήθηκε εντατικά τα πρώτα 6 και πολύ λιγότερο τα υπόλοιπα. Δεν έχει ζητήσει τίποτα εκτός των βασικών σέρβις με εξαίρεση τον μηχανισμό του παραθύρου του οδηγού και της κλειδαριάς. Εξαιρετικό αυτοκίνητο θα έλεγα μετά από τόσα χρόνια. Για την εποχή του διέθετε υπολογιστή ταξιδιού, 6 αερόσακους και ήταν 5αστερο. Το χρησιμοποιω ακόμα όταν έρχομαι Ελλάδα και το οδηγώ με την ίδια σιγουριά που έχω στα δυο καινούργια αυτοκίνητα μου(KIA Cee’d SportsWagon και Renault Captur). Συνεπώς η γνώμη μου είναι ότι αν κάποιος έχει παλιό αυτοκίνητο το οποίο όμως δεν του έβγαλε ζημιές τα πρώτα χρόνια και ήταν μπροστά στην εποχή του, αν το έχει συντηρήσει σωστά και δεν ζητάει συνεχώς χρήματα, το κρατάει. Εκτός και αν του περισσεύουν χρήματα για καινούργιο. Το θέμα όμως είναι ότι αν έχεις ένα παλιό σε τόσο καλή κατάσταση, «θα πάει τσάμπα» αφού δεν πιάνει πάνω από 500 ευρώ. Μια καλή λύση είναι να δοθεί δώρο σε κάποιο νεότερο μέλος της οικογένειας.
Σαφώς και γνώμονας για την παλαιότητα του αυτοκινήτου, είναι τα χρόνια, καθως χρόνο με τον χρόνο βγαίνουν καινούργιες τεχνολογίες που κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή, πιο αξιόπιστα και πιο απολαυστικά και άνετα. Καλό θα ήταν να μπορούμε να αλλάξουμε όχημα μια φορά την δεκαετία ώστε να αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής μας όσο αφορά την οδήγηση. Δυστυχώς όμως ζούμε σε εποχές που ακόμα κι αυτοί που έχουν πέντε φράγκα στην άκρη, τα κρατούν για μια ώρα ανάγκης. Οι προτεραιότητες πλέον έχουν αλλάξει. Η αγορά καινούργιου - ή έστω πιο καινούργιου αυτοκινήτου από αυτό που έχουμε - δεν είναι πρωτεύον. Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να αλλάξουν τα πράγματα....
Συμφωνώ και και γω με τον προλαλήσαντα κο Κώστα. Αν το αμάξι σε εξυπηρετεί και δεν βγάζει ζημιές το κρατάς διότι κακά τα ψέματα ζούμε σε χαλεπούς καιρούς. Εχω και γω ένα Χιουνται Άτος 13 ετών το οποίο έχει κάνει 150.000 χλμ και συνεχίζει ακάθεκτο να με πηγαίνει και να με φέρνει επί καθημερινής βάσης από και προς τον τόπο εργασίας μου, από καιρού δε εις καιρόν χρησιμοποιείται και για κανενα επαγγελματικό ταξίδι. Να χτυπήσω ξύλο δεν έχει παρουσιάσει σχεδόν τίποτε ( η αλλαγή δύο κλειδαριών και ενός μοχλοδιακόπτη είναι ψυχία), μάλιστα δε ακόμα δουλεύει και ο συναγερμός και τα τηλεχειριστήρια. Επομένως το κρατώ και συνεχίζω να πορεύμαι εκτ΄ςο και αν εάν μου πέσει το τζόκερ (όπερ απίθανον)
Τό αυτοκίνητο εγώ πιστεύω ότι θεωρείται παλιό άν δέν έχει τά απαραίτητα συστήματα ασφαλείας.Δέν αναφέρομαι στό σύνολο τών σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας πού τά περισσότερα μόνον γιά μπέρδεμα υπάρχουν.Εννοώ τά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης καί τό ΑΒS,όλα τά υπόλοιπα είναι γιά νά μάς μπερδεύουνε ιδίος αυτό γιά τήν αλλαγή λορίδας είναι αίσχος !!! Αν τό αυτοκίνητο έχει τά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης καί ABS,καί 15 ετών νά είναι θά παραμένει καινούργιο άν κάνει σωστά τά σέρβις στήν ώρα τους !!!!
Σαφώς πρωτεύον ρόλο παίζουν οι ρύποι αλλά να μην ξεχνάμε και την παθητική ασφάλεια του οχήματος μας , η οποία συνεχως αναβαθμιζεται για τους επιβαίνοντες , έτσι ένα λειτουργικό αυτοκίνητο 10-15 υστερεί ως προς την σωματική μας ακεραιότητα σε περίπτωση εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα
είναι και τα χρόνια , είναι και οι βλάβες, η σύγκριση με ό,τι νεώτερο κυκλοφορεί.
Το τι θεωρούμε παλαίωση ενός αυτοκινήτου, έχει δύο ερμηνείες. Η μία έχει να κάνει με την τεχνολογία του, αν δηλαδή θεωρούμε ότι η παλιά τεχνολογία είναι αυτή που καθορίζει και την παλαιότητα του αυτοκινήτου και η άλλη έχει να κάνει με τη συγκεκριμένη κατάσταση, που βρίσκεται το κάθε αυτοκίνητο. Αν πάρουμε ως βάση την τεχνολογία, τότε αυτόματα κάθε παλιότερης χρονολογία ςαυτοκίνητο θεωρείται παλιό και κάθε νεότερης καινούριο. Αν πάλι πάρουμε ως βάση την λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, τότε αν φροντίζουμε τη σωστή του συντήρηση, το αυτοκίνητο μας μπορεί να ζήσει αιώνια. Αυτό βέβαια με την προυπόθεση να αντικαθιστούμε κάθε επι μέρους εξάρτημα, με καινούριο, στα πλαίσια που καθορίζει ο κατασκευαστής του. Αν βέβαια δεν το κάνουμε αυτό και προσπαθούμε να κρατήσουμε στη ζωή ένα παλιό αυτοκίνητο, με φθηνά ανταλλακτικά, ή μεταχειρισμένα, προφανώς και θα έχουμε ως αποτέλεσμα ένα παλιό αυτοκίνητο. Βέβαια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μας βοηθούν στο να διατηρήσουμε ένα αυτοκίνητο στην κατάσταση που θα θέλαμε, καθώς μετά από κάποια χρόνια σταματάνε να διαθέτουν ανταλλακτικά. Στις περιπτώσεις αυτές αναγκαστικά καταφεύγουμε σε κάθε είδους ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο μας να μην ανταποκρίνεται στα κριτήρια ενός καινούριου.
Στην ζωη μου ξερω τη φραση "Οτι αφηνεις σε αφηνει". Ετσι πρεπει να προσεχουμε και να καλοσυντηρουμε το αυτοκινητο μας οπως τα μελη της οικογενειας μας!!!!