• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Που να κοιτάει το παιδικό κάθισμα; Μπροστά ή πίσω; Λύνουμε τη μεγάλη «διαμάχη»...

Παιδικό κάθισμα: Που να «κοιτάει»; Όλοι το κάνουν λάθος!

Διαβάστηκε από 32133 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/7/2018
 

Με τα τροχαία να είναι η Νο.1 αιτία θανάτου για παιδιά από 1 έως 14 ετών, δεν έχεις καμία δικαιολογία να μην γνωρίζεις πώς να βάλεις το παιδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο.

Στις επόμενες γραμμές δεν θα αναφερθούμε στο ότι τα παιδιά πρέπει να κάθονται υποχρεωτικά σε παιδικό κάθισμα. Είστε γονείς και σκεπτόμενοι άνθρωποι. Δεν χρειάζεται να πούμε πως τα τροχαία ατυχήματα είναι η Νο1 αιτία θανάτου για παιδιά από 1 έως 14 ετών, αλλά και μία από τις σοβαρότερες αιτίες τραυματισμού.

Γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι το παιδί να κάθεται στο καθισματάκι του, για αυτό και θα σας λύσουμε την απορία που έχει δημιουργηθεί προσπαθώντας να λύσετε το γρίφο: «τι -συγκεκριμένο- παιδικό κάθισμα να αγοράσω στο παιδί μου;»…
 
Που να κοιτάει; Μπροστά ή πίσω;
Εδώ υπάρχει η μεγαλύτερη «διαμάχη» και υπάρχει μία μόνο απάντηση: ΠΙΣΩ
Ο νωτιαίος μυελός των μωρών και των νηπίων (είναι αυτός που μεταφέρει κινητικές εντολές από τον εγκέφαλο προς το σώμα και βρίσκεται μέσα στην σπονδυλική στήλη) δεν αντέχει να τεντωθεί πολύ πριν τραυματιστεί σοβαρά ή σπάσει τελείως, καταλήγοντας σε κινητικά προβλήματα, παράλυση ή και θάνατο. Ενώ στους ενήλικες αυτή μπορεί να τεντωθεί μέχρι και έως 5 εκατοστά (φανταστείτε μια εμπρόσθια σύγκρουση), στα παιδιά είναι μόλις 0,6 εκατοστά! Τα καθισματάκια που κοιτάνε πίσω εξασφαλίζουν ότι το κεφάλι, ο αυχένας και η σπονδυλική στήλη του παιδιού σας παραμένουν όσο γίνεται ευθυγραμμισμένα και, άρα, αποτρέπουν τα επικίνδυνα τεντώματα της σπονδυλικής στήλης. Το πότε είναι έτοιμο το νήπιο σας να κάτσει με ασφάλεια κοιτώντας μπροστά, διαφέρει από νήπιο σε νήπιο. Σαν μπούσουλα όμως, μπορείτε να έχετε ότι οι έρευνες λένε πως μόνο το 50% των 3 χρονων είναι ασφαλή να ταξιδέψουν κοιτώντας μπροστά, όλα τα υπόλοιπα χρειάζονται και άλλο χρόνο!
 
Και κάτι ακόμη: Να είναι ISOFIX!
Γιατί; Η απάντηση είναι απλή: Επειδή το ISOFIX κάθισμα κουμπώνει σωστά και στιβαρά στο κάθισμα του αυτοκινήτου με δύο κλικ, και άρα σε περίπτωση σύγκρουσης δεν θα πάει «βόλτα». Τα άλλα, αυτά δηλαδή που δένουν με τις ζώνες, σε ένα ποσοστό 70% δένονται λάθος. Οι έρευνες το λένε, τα γεγονότα το αποδεικνύουν, άρα μην σκέφτεσαι... «Καλά, ξέρεις ποιος είμαι εγώ;».  Επομένως ναι, αξίζει να δώσεις 150 ευρώ επιπλέον και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο ότι δεν θα ξελασκάρουν οι ζώνες…
 
Συχνές παρανοήσεις και η... πραγματικότητα!
Υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν ότι το καθισματάκι πρέπει να κοιτάει μπροστά γιατί:
  1. Το παιδί βλέπει τον γονιό και δεν αισθάνεται φόβο.
  2. Δεν ζαλίζεται, αφού στο τρένο ή το λεωφορείο, όταν καθόμαστε ανάποδα αρκετοί ενήλικες ζαλιζόμαστε!
  3. Το παιδί έχει χώρο να τεντώσει τα πόδια του, άσε που δεν θα λερώσει το κάθισμα με τα παπούτσια του.
  4. Είναι εύκολο μπει και να βγει μόνο του, όταν μεγαλώσει λίγο, άσε που τα καθίσματα που κοιτάνε προς τα πίσω είναι μεγάλα σε όγκο και δεν χωρούν σε ένα μικρό αυτοκινητάκι... 
ΠΙΣΩ υποστηρίζουν οι υπόλοιποι, μεταξύ αυτών και εμείς γιατί:
  1. Το παιδί μπορεί να σε δει. Απλά τοποθετείς ένα μεγάλο στρογγυλό καθρέπτη! Ασε που έχει μεγαλύτερο οπτικό πεδίο αν αφαιρέσεις τα πίσω προσκέφαλα.
  2. Η ζαλάδα αναφορικά με την κατεύθυνση του ταξιδιού συναντάται στους ενήλικες. Στα παιδιά, αν υπάρξει, αναπτύσσεται σύμφωνα με τις έρευνες στην ηλικία των 4 με 6 ετών. Στα βρέφη η αίσθηση της ισορροπίας δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως, και άρα το να κοιτάει το παιδί πίσω δεν αποτελεί παράγοντα ζάλης.
  3. Στο κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί ένα πατάκι... Όσο για το χώρο; Τα παιδιά δεν κρατούν σε μία σταθερή θέση τα πόδια τους, αλλά κουνιούνται συνεχώς. Αν παραπονεθούν σε ένα μακρινό ταξίδι, τότε απλά κάντε στην άκρη για 5 λεπτά. Επιβάλλεται άλλωστε για πολλούς ακόμη λόγους.
  4. Ένα κάθισμα που κοιτάει προς τα πίσω χωράει εύκολα σε ένα VW Polo, ακόμη και σε ένα VW up! Είναι οπτική η παραπλάνησή σας. Όσο για το πόσο εύκολο είναι αν μπει και να βγει από το αυτοκίνητο; Σε ένα 5πορτο δεν θα αντιμετωπίσετε κάποια δυσκολία.
Τελικά εσείς τι καθισματάκι θα αγοράσετε και πως θα το τοποθετείτε από εδώ και στο εξής;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Θοδωρής

    Εννοείται ότι η βέλτιστη επιλογή είναι να κοιτάει το κάθισμα πίσω. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το παιδί μετά τον 1,5-2ο χρόνο έχει αρχίσει και αλληλεπιδρά με το περιβάλλον του και θέλει να συμμετέχει και σε συζητήσεις αλλά και γενικότερα στα δρώμενα εντός του αυτοκινήτου. Η οπίσθια θέση δυστυχώς το αποτρέπει και πολλές φορές (ειδικά σε μεγάλα ταξίδια) η γκρίνια ή και το κλάμα είναι αναπόφευκτα. Τώρα θα μου πεις ότι και εσύ βάζεις πρώτα την δικιά σου ησυχία και μετά την ασφάλεια του παιδιού σου? Δεν είναι ακριβώς και έτσι καθώς όσο ψύχραιμος οδηγός και να είσαι πολλές φορές το παρατεταμένο κλάμα μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή στον δρόμο. Μπορεί σε κάποια παιδάκια να μην τους δημιουργεί πρόβλημα αλλά στην κόρη μου που την καθυστέρησα όσο μπορούσα ώστε να κοιτάζει πίσω, όταν της αλλάξαμε θέση (ηλικία 1,5 ετών) η ψυχολογία της άλλαξε άρδην. Επίσης θα διαφωνήσω για το θέμα του χώρου για τα πόδια καθώς ένα παιδάκι άνω των 1,5-2 ετών θεωρρώ ότι δυσκολεύεται πολύ να χωρέσει σε κάθισμα με φορά προς τα πίσω. Τα πόδια έχουν μεγαλώσει που θα πρέπει να είναι συνεχώς με λυγισμένα γόνατα. Η λύση παιδιά είναι η χαμηλή ταχύτητα στον δρόμο, η προσοχή και η προνοητική οδήγηση! Καλές διαδρομές!

      13
  • alphaeugenia

    Φαίνεται από τα προηγούμενα πόσο ασχετοσύνη περί ασφάλειας αυτοκινήτου υπάρχει στην Ελλάδα! Ίσως βοηθήσει στην ενημέρωση η δημοσίευση κι άλλων κατατοπιστικών άρθρων!

      2
  • Rainmaker 13

    ΤΙΠΟΤΑ και σχεδον κανενα αρθρο δεν ανταποκρινεται στη πραγματικοτητα , ΟΧΙ αυτη που μας σσπρωχνουν τα περιοδικα . Δεν ειναι αυτο το AUTO ΤΡΙΤΗ που ξερω .

     
  • Rainmaker 13

    Τελικα οσο πατε και τα αρθρα σας ειναι πολυ λαθος , ψαξτε καλυτερα και μη βασιζεστε μονο σε εσας γιατι δε βγαινει αλλιως , λυπαμαι που σας διαβαζω

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός