ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πού πήγαν τα λεφτά της θρυλικής Mercedes του Δηλαβέρη στον Πειραιά;

(18/9/2025)
Πού πήγαν τα λεφτά της θρυλικής Mercedes του Δηλαβέρη στον Πειραιά;
4 Φωτογραφίες »

Ο πειραιώτης βιομήχανος & βουλευτής που είχε την τελευταία Mercedes 300 SL που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα.
Βρισκόταν εγκαταλελειμμένη σε υπόγειο του δήμου για 40 χρόνια.
Με μόλις 97.000 χλμ. στο κοντέρ, δημοπρατήθηκε από το δήμο το 2011.
Το αστρονομικό ποσό που έπιασε και το έργο του Πειραιά που χρηματοδότησε.

autotriti team

Ο πειραιώτης βιομήχανος & βουλευτής που είχε την τελευταία Mercedes 300 SL που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα

Ο Κρίτωνας Δηλαβέρης είναι ο τελευταίος μεγάλος ευεργέτης του Πειραιά, που μετά τον θάνατό του, άφησε όλη του την περιουσία στον δήμο της πόλης. Γεννημένος στο Πειραιά, σπούδασε δικηγόρος και ανέλαβε την βιομηχανία πλινθοκεραμοποιίας του πατέρα του Ευστάθιου, την οποία επέκτεινε με νέο εργοστάσιο στην αρχή της λεωφόρου Θηβών, μερικές εκατοντάδες μέτρα από το λιμάνι του Πειραιά. Μεταξύ άλλων διετέλεσε 3 φορές βουλευτής Πειραιά και ήταν πρόεδρος και ιδρυτής πολλών σωματίων της πόλης.

Βρισκόταν εγκαταλελειμμένη σε υπόγειο του δήμου για 40 χρόνια

Εκτός όμως από την ακίνητη περιουσία του, υπήρχε και ένα αυτοκίνητο-θησαυρός που έμεινε κλεισμένο σε υπόγειο χώρο του Δήμου Πειραιά, από το 1972 όταν και έφυγε από τη ζωή ο ιδιοκτήτης του. Έπρεπε να φτάσουμε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ώστε η Mercedes 300 SL Roadster του 1960 να… «ανασυρθεί» από το σκοτεινό υπόγειο, να καθαριστεί ώστε να φύγει η σκόνη και το χώμα που το κάλυπταν για 4 δεκαετίες, να φουσκώσουν τα λάστιχά του και να επισκευαστεί το εμπρός φανάρι που είχε φύγει από τη θέση του.


Το 2011 ο Δήμος Πειραιά δημοπράτησε την Mercedes στο Βεάκειο.
4 Φωτογραφίες »

Το 2011 ο Δήμος Πειραιά δημοπράτησε την Mercedes στο Βεάκειο.

Με μόλις 97.000 χλμ. στο κοντέρ, δημοπρατήθηκε από το δήμο το 2011

Το 2011, ο Δήμος αποφάσισε να το δημοπρατήσει στο Βεάκειο θέατρο και όρισε αρχική τιμή τις 240.000 ευρώ. Όμως η κατάσταση και η σπανιότητα της Mercedes είχε ως αποτέλεσμα να κατατεθούν 8 προσφορές με την μεγαλύτερη να φτάνει τις 405.000 ευρώ. Νέος της ιδιοκτήτης έγινε ο 45χρονος Γερμανός Ράιαν Χίλντεμπραντ, επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης μιας ακόμα 300 SL, έναντι ενός Αμερικανού συλλέκτη.

Το αστρονομικό ποσό και το έργο του Πειραιά που χρηματοδότησε

Όπως ανέφερε τότε ο δήμαρχος, Βασίλης Μιχαλολιάκος, τα χρήματα του πλειστηριασμού θα διατίθεντο για την ανάπλαση του Κτήματος Δηλαβέρη, στο σημείο που βρισκόταν το εργοστάσιο πλινθοποιίας και το οποίο είχε γκρεμιστεί το 1985 για την δημιουργία πάρκου, το οποίο όμως με το πέρασμα των χρόνων είχε μετατραπεί σε σκουπιδότοπο. Οι εργασίες ανάπλασης ολοκληρώθηκαν περίπου 2 χρόνια μετά και σήμερα το πάρκο αποτελείται από χώρο πρασίνου, παιδικές χαρές, γήπεδο μπάσκετ και άλλους χώρους εκδηλώσεων. Στο κέντρο του διασώζεται η κάμινος Ηoffmann με την περιμετρική της στοά και δύο ακόμα καμινάδες αλλά και το κτίριο διοίκησης επί της λεωφόρου Θηβών, το οποίο έχει ανακαινιστεί και στο οποίο λειτουργεί βρεφονηπιακός σταθμός.

Mercedes
Cupra