• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία;

Που πήγαν τα σπορ μοντέλα;

Διαβάστηκε από 3878 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/8/2017

Μήπως βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία; Γιατί έχουν γίνει τα σπορ μοντέλα είδος υπό εξαφάνιση;

 
Τρία μοντέλα με το καλημέρα του 2017 χάνονται από τη σπορ κατηγορία. Τρία αυτοκίνητα που δεν θα αντικατασταθούν με το πέρας του τρέχοντος μοντέλου. Το 2016 είχαμε ακόμη τόσα και δύο χρόνια πριν μερικά ακόμη. Αν βάλει κανείς στη σειρά να δει τι έμεινε, μιλάμε για ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον.

Η βόμβα ήρθε με την SLC. Το αυτοκίνητο που μάθαμε ως SLK ήταν η μικρή διθέσια ανοιχτή Mercedes με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά της. Και δυστυχώς την τελευταία της. Η Mercedes φαίνεται πως δεν θα προχωρήσει σε αντικαταστάτη, αφήνοντας τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις των C-Class και Ε-Class να απορροφήσουν το αγοραστικό κοινό.

Η Mercedes δεν έχει μάλιστα και καμία ανησυχία για τον ανταγωνισμό, αφού η Z4 της BMW έχει τελειώσει, και αυτή χωρίς αντικαταστάτη, εδώ και χρόνια, οπότε η κατηγορία των roadster έχει μείνει με ένα μόλις μοντέλο, τo Mazda MX-5.

Στην SLC έρχεται να προστεθεί και το Nissan 370Z που φαίνεται να τελειώνει χωρίς αντικαταστάτη, αφήνοντας την μάρκα με ένα μόνο σπορ μοντέλο, το GT-R, στο άνω όμως άκρο της κατηγορίας. Το 370Z ουσιαστικά αφήνει μόνη την Toyota/Subaru με πισωκίνητο σπορ μοντέλο, αφού τόσο η Honda με το S2000, όσο και η Mazda με το RX-8 έχουν φύγει από την κατηγορία, πιθανώς για πάντα.

Εντωμεταξύ, χωρίς αντικαταστάτη έχουν μείνει και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας. Η VW τελείωσε με το Eos, ενώ δεν θα υπάρξει ούτε νέο Sirocco. Σπορ μοντέλα με βάση μικρά και μικρομεσαία που επίσης τελείωσαν ήταν και όλα τα CC που ήρθαν και έφυγαν την περασμένη δεκαετία, ενώ αν δεν το προσέξατε, και ο πρωτοπόρος τους, το μικρό της Peugeot, μετά το 207 δεν ξαναβγήκε CC.

Αντί λοιπόν για αυτές τις ιδιαίτερες κατασκευές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής με επιδόσεις. Ένα πισωκίνητο roadster θέλει δική του πλατφόρμα. Ακόμη και ένα προσθιοκίνητο σπορ θέλει δική του πλατφόρμα. Μέχρι και το Hyundai Coupe είχε δική του. Οπότε το κόστος μεγάλο, ενώ η προτίμηση του κόσμου έχει επικεντρωθεί στα γρήγορα μικρομεσαία και τα SUV.

¶ρα; Μήπως τελικά δεν μας λείπει και τόσο η κατηγορία; Μήπως τα σπορ αυτοκίνητα εξαφανίζονται γιατί απλά δεν τα θέλουμε; Ή μήπως γιατί δεν τα εκτιμάμε, αφού πλέον οι επιδόσεις των γρήγορων εκδόσεων μικρών και μικρομεσαίων επισκίασαν την οδηγική εμπειρία των πραγματικών σπορ αυτοκινήτων; Τι λέτε;

 
  • Παναγιωτης

    Εχω τη δυνατοτητα να οδηγησω και τα τρια ΙΧ της οικογενειας.Ενα Toyota RAV4 , ενα VW POLO 1.2 turbo 105 ιππων και το τελευταιο μοντελο Hyundai Coupe. Απολαμβανω ενα ταξιδι με το τριτο αυτοκινητο.Το πατας μερικες φορες στα 200 και νομιζεις οτι κολαει στο δρομο.Δεν γερνει στις στροφες , δεν ακους αεροδυναμικους θορυβους.Για τα λεφτα του μακρα το καλυτερο και το πιο απολαυστικο.Αν ταξιδευεις στα ορια ταχυτητας θα καψει 8 λιτρα .Αν κινησε στα ορια του αυτοκινητου θελει 12 λιτρα.Το POLO ειναι γρηγορο στην ευθεια αλλα στις στροφες φοβασαι γιατι γερνει.Γενικα ειναι γρηγορο για μια μικρη οικογενεια χωρις να μπορει να ευχαριστησει τον οδηγο του.Το RAV4 ειναι δυνατο και ειναι ευχαριστο στην οδηγηση στην ευθεια μεχρι τα ορια ταχυτητας του δρομου.Δεν εχει κατασκευαστει για τρεξιμο αλλα μαλλον για αργες ορεινες διαδρομες.Με αυτες τις συνθηκες κινησης καιει 8 λιτρα βενζινης. Συμπερασμα, διαλεγεις αυτοκινητο αναλογα με τις αναγκες κινησης που εχεις, τον τροπο οδηγησης που σου αρεσει και τελος τα χρηματα που διαθετεις.

      1
  • ΑΠΚ

    Εγώ πιστεύω πως οι νέες γενιές δεν θέλγονται ιδιαιτέρως από τα σπορ αυτοκίνητα οπότε δεν έχει λόγο η αυτοκινητοβιομηχανία να τα παράξει πλην ελαχίστων ειδικών κατασκευαστών. Λαμβάνοντας επίσης υπόψιν ότι πλέον τα μη σπορ αυτοκίνητα έχουν πολύ καλές επιδόσεις ποιος ο λόγος να επενδύσουν χρήματα οι αυτοκινητοβιομηχανίας για τη παραγωγή και εξέλιξη σπορ μοντέλων; Πχ ποιος ο λόγος η ΑΛΦΑ ΡΟΜΕΟ να βγάλει πάλι μια έκδοση κουπέ όταν η Τζουλιεττα, ειδικά με τους κινητήρες βενζίνης, πάει σφαίρα.

     
  • Χρήστος S

    Παντελώς άχρηστα αμάξια για έναν οικογενειάρχη και συνήθως πανάκριβα. Οπότε δεν είναι καθόλου παράδοξο που έχει περιοριστεί η παραγωγή τους. Άλλωστε έχουν βγει πολλά μοντέλα που συνδυάζουν σπορ χαρακτηριστικά και χώρους που χρειάζεται μια οικογένεια με συνέπεια να προτιμούνται έναντι των αμιγώς σπορ αυτοκινήτων που πλέον απευθύνονται μόνο σε ευκαταστατους εργένηδες ή οικογενειάρχες που μπορούν να τα αγοράσουν ως δεύτερα...

     
  • Γεώργιος Χριστόπουλος

    Αναφέρετε mercedes και bmw για τα σπορ κουπέ. Είπατε οτι θα σταματήσουν την παραγωγή των σπορ αυτοκινήτων ( slk-slc και z4 ). Μετά αναφέρατε mazda , pegeuot, nissan που είναι σε άλλη κατηγορία σαφώς χαμηλότερη. Δεν αναφέρατε καθόλου το σημαντικότερο premium coupe που είναι στην τρίτη γενιά του. Το απόλυτο audi tt. Το ξεχάσατε μάλλον. Θα ήθελα να μάθω λοιπόν αν η audi προχωρήσει αργότερα στην 4η γενιά μόνη της. Ήδη το απλό tt πωλείται πάνω απο 50.000 ευρώ ( το 1.8 ) οπότε αν κάποιος θέλει το tts αυτόματο ίσως φτάσει στα χρήματα της porsche cayman. Βλέπω να μένουν οι δυό τους στο τέλος ( audi, porsche) και να απευθύνονται σε πολύ μικρό κοινό γιαυτήν την κατηγορία....Ευχαριστώ για τον χώρο που μου διαθέσατε.