• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία;

Που πήγαν τα σπορ μοντέλα;

Διαβάστηκε από 5262 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/10/2017

Μήπως βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία; Γιατί έχουν γίνει τα σπορ μοντέλα είδος υπό εξαφάνιση;

 
Τρία μοντέλα με το καλημέρα του 2017 χάνονται από τη σπορ κατηγορία. Τρία αυτοκίνητα που δεν θα αντικατασταθούν με το πέρας του τρέχοντος μοντέλου. Το 2016 είχαμε ακόμη τόσα και δύο χρόνια πριν μερικά ακόμη. Αν βάλει κανείς στη σειρά να δει τι έμεινε, μιλάμε για ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον.

Η βόμβα ήρθε με την SLC. Το αυτοκίνητο που μάθαμε ως SLK ήταν η μικρή διθέσια ανοιχτή Mercedes με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά της. Και δυστυχώς την τελευταία της. Η Mercedes φαίνεται πως δεν θα προχωρήσει σε αντικαταστάτη, αφήνοντας τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις των C-Class και Ε-Class να απορροφήσουν το αγοραστικό κοινό.

Η Mercedes δεν έχει μάλιστα και καμία ανησυχία για τον ανταγωνισμό, αφού η Z4 της BMW έχει τελειώσει, και αυτή χωρίς αντικαταστάτη, εδώ και χρόνια, οπότε η κατηγορία των roadster έχει μείνει με ένα μόλις μοντέλο, τo Mazda MX-5.

Στην SLC έρχεται να προστεθεί και το Nissan 370Z που φαίνεται να τελειώνει χωρίς αντικαταστάτη, αφήνοντας την μάρκα με ένα μόνο σπορ μοντέλο, το GT-R, στο άνω όμως άκρο της κατηγορίας. Το 370Z ουσιαστικά αφήνει μόνη την Toyota/Subaru με πισωκίνητο σπορ μοντέλο, αφού τόσο η Honda με το S2000, όσο και η Mazda με το RX-8 έχουν φύγει από την κατηγορία, πιθανώς για πάντα.

Εντωμεταξύ, χωρίς αντικαταστάτη έχουν μείνει και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας. Η VW τελείωσε με το Eos, ενώ δεν θα υπάρξει ούτε νέο Sirocco. Σπορ μοντέλα με βάση μικρά και μικρομεσαία που επίσης τελείωσαν ήταν και όλα τα CC που ήρθαν και έφυγαν την περασμένη δεκαετία, ενώ αν δεν το προσέξατε, και ο πρωτοπόρος τους, το μικρό της Peugeot, μετά το 207 δεν ξαναβγήκε CC.

Αντί λοιπόν για αυτές τις ιδιαίτερες κατασκευές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής με επιδόσεις. Ένα πισωκίνητο roadster θέλει δική του πλατφόρμα. Ακόμη και ένα προσθιοκίνητο σπορ θέλει δική του πλατφόρμα. Μέχρι και το Hyundai Coupe είχε δική του. Οπότε το κόστος μεγάλο, ενώ η προτίμηση του κόσμου έχει επικεντρωθεί στα γρήγορα μικρομεσαία και τα SUV.

¶ρα; Μήπως τελικά δεν μας λείπει και τόσο η κατηγορία; Μήπως τα σπορ αυτοκίνητα εξαφανίζονται γιατί απλά δεν τα θέλουμε; Ή μήπως γιατί δεν τα εκτιμάμε, αφού πλέον οι επιδόσεις των γρήγορων εκδόσεων μικρών και μικρομεσαίων επισκίασαν την οδηγική εμπειρία των πραγματικών σπορ αυτοκινήτων; Τι λέτε;

 
  • Αναστάσιος

    Τα μοντέλα που προσφέρει μια βιομηχανία ακολουθούν το πνεύμα κάθε εποχής. Στην εποχή της λιτότητας και της κακομοιριάς φυσικό είναι ο μέσος πελάτης να θέλει απλά να ικανοποιήσει τις βασικές του μεταφορικές ανάγκες με ασφάλεια και άνεση. Οι σπορ κατασκευές απαιτούν οδηγούς με οικονομική άνεση κι εξωστρεφή διάθεση αλλά και γνήσια οδηγική ικανότητα για να τις απολαύσουν. Βλέπετε πολλούς τέτοιους γύρω σας; Πάντως, όποιος θέλει βρίσκει και καθαρόαιμη σπορ κατασκευή αρκεί να ξέρει ...

      5
  • Κωστας

    Η ζωη κανει κυκλους...οι εταιριες θα ξαναλανσαρουν σπορ κατασκευες...!!!Τωρα ειναι της μοδας αλλα..

      3
  • Παν

    Από αυτά που γράφετε, εγώ θα κρατήσω τα μικρά GTI, τις γρήγορες εκδόσεις μικρομεσαίων, και θέλω τα σπορ coupe που λέτε ότι τείνουν να εκλείψουν, είτε προσθιοκίνητα, είτε πισωκίνητα. Ούτε τα SUV, ούτε τα roadster, ούτε τα CC μου αρέσουν και δε με νοιάζει η ύπαρξη ή η εξαφάνισή τους.

      2
  • ΜΙΧΑΗΛ

    ΤΑ SPORT ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ (ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ) ΣΕ "ΧΕΡΑΔΕΣ" ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΗΤΑΝ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟΙ ΟΠΟΤΕ ΛΟΓΙΚΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ. ΤΩΡΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΚΟΥΛΟΙ (ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ) ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΠΟΣΟ ΚΑΙΕΙ;" (ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ "ΠΟΣΟ ΚΑΙΕΙ" ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΟ "ΒΑΡΙΑ" ΠΑΤΑΝΕ ΤΟ ΓΚΑΖΙ) ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ "ΣΗΜΑ" ΕΧΕΙ; ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Ν' ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ SUV (ΠΙΚ-ΝΙΚΑΤΖΙΔΙΚΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ), ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ Η "ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ" ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.

     
  • loukia

    Ο κόσμος, που είναι και η φυσική ροή των πάντων, μεγαλώνει ηλικιακά και για πολλούς και διάφορους λόγους επιζητεί την ευκολία, την ξεκούραση κατά την οδήγηση, κ.τ.λ. φυσικό επακόλουθο είναι οι σκληροπυρηνικοί στα 70 και άνω χρόνια τους να μειώνονται... βλέπω ηλικίες 40-50 ετών κ.τ.λ. να είναι για τα κ.α.π.η. λόγω προβλημάτων της ζωής, κ.τ.λ. οπότε συνεπακόλουθο είναι, όπως και άλλοι λόγοι τα παραγματικά sport οχήματα και όχι hatch, τύπου sport, κ.τ.λ. να μειώνονται... Ευτυχώς κάποιοι αντιστέκονται... για να μην χαθεί τελείως η κατηγορία...