• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία;

Που πήγαν τα σπορ μοντέλα;

Διαβάστηκε από 7480 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/12/2017

Μήπως βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία; Γιατί έχουν γίνει τα σπορ μοντέλα είδος υπό εξαφάνιση;

 
Τρία μοντέλα με το καλημέρα του 2017 είχαν χαθεί από τη σπορ κατηγορία. Τρία αυτοκίνητα που δεν θα αντικατασταθούν με το πέρας του τρέχοντος μοντέλου. Το 2016 είχαμε ακόμη τόσα και δύο χρόνια πριν μερικά ακόμη. Αν βάλει κανείς στη σειρά να δει τι έμεινε, μιλάμε για ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον.

Η βόμβα ήρθε με την SLC. Το αυτοκίνητο που μάθαμε ως SLK ήταν η μικρή διθέσια ανοιχτή Mercedes με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά της. Και δυστυχώς την τελευταία της. Η Mercedes φαίνεται πως δεν θα προχωρήσει σε αντικαταστάτη, αφήνοντας τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις των C-Class και Ε-Class να απορροφήσουν το αγοραστικό κοινό.

Η Mercedes δεν έχει μάλιστα και καμία ανησυχία για τον ανταγωνισμό, αφού η Z4 της BMW έχει τελειώσει, και αυτή χωρίς αντικαταστάτη, εδώ και χρόνια, οπότε η κατηγορία των roadster έχει μείνει με ένα μόλις μοντέλο, τo Mazda MX-5.

Στην SLC έρχεται να προστεθεί και το Nissan 370Z που φαίνεται να τελειώνει χωρίς αντικαταστάτη, αφήνοντας την μάρκα με ένα μόνο σπορ μοντέλο, το GT-R, στο άνω όμως άκρο της κατηγορίας. Το 370Z ουσιαστικά αφήνει μόνη την Toyota/Subaru με πισωκίνητο σπορ μοντέλο, αφού τόσο η Honda με το S2000, όσο και η Mazda με το RX-8 έχουν φύγει από την κατηγορία, πιθανώς για πάντα.

Εντωμεταξύ, χωρίς αντικαταστάτη έχουν μείνει και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας. Η VW τελείωσε με το Eos, ενώ δεν θα υπάρξει ούτε νέο Sirocco. Σπορ μοντέλα με βάση μικρά και μικρομεσαία που επίσης τελείωσαν ήταν και όλα τα CC που ήρθαν και έφυγαν την περασμένη δεκαετία, ενώ αν δεν το προσέξατε, και ο πρωτοπόρος τους, το μικρό της Peugeot, μετά το 207 δεν ξαναβγήκε CC.

Αντί λοιπόν για αυτές τις ιδιαίτερες κατασκευές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής με επιδόσεις. Ένα πισωκίνητο roadster θέλει δική του πλατφόρμα. Ακόμη και ένα προσθιοκίνητο σπορ θέλει δική του πλατφόρμα. Μέχρι και το Hyundai Coupe είχε δική του. Οπότε το κόστος μεγάλο, ενώ η προτίμηση του κόσμου έχει επικεντρωθεί στα γρήγορα μικρομεσαία και τα SUV.

¶ρα; Μήπως τελικά δεν μας λείπει και τόσο η κατηγορία; Μήπως τα σπορ αυτοκίνητα εξαφανίζονται γιατί απλά δεν τα θέλουμε; Ή μήπως γιατί δεν τα εκτιμάμε, αφού πλέον οι επιδόσεις των γρήγορων εκδόσεων μικρών και μικρομεσαίων επισκίασαν την οδηγική εμπειρία των πραγματικών σπορ αυτοκινήτων; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Jimmys

    H Παγκόσμια οικονομική κρίση οδήγησε την πλειονότητα της νέας γενιάς να μην έχει επαφή με σπορ αυτοκίνητα αφού οι περισσότεροι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα με μεγάλους χώρους και πρακτικά. Έτσι δεν έχουν αισθανθεί τη γοητεία της σπορ οδήγησης ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να μη τους γεννηθεί και η επιθυμία να οδηγήσουν σπορ αυτοκίνητα. Το ενδιαφέρον τους και τα όνειρά τους έχουν προσαρμοστεί σε πιο προσιτά προϊόντα όπως είναι τα κινητά, οι υπολογιστές και το ηλεκτρονικό gaming. To αυτοκίνητο πλέον αντιμετωπίζεται από την πλειονότητα των νέων μόνο ως ιδιωτικό μέσο μετακίνησης. Πιο πολύ ενδιαφέρει ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός και η συμβατότητα ηλεκτρονικών συσκευών, μετά η άνεση και οι χώροι. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, αλλά δυστυχώς όλο και πιο λίγοι. Γι αυτό και οι εταιρείες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.

      5
  • Στάθης

    Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σήμερα, αν και υπάρχουν ακόμη πολλοί που βελτιώνουν συνηθισμένα αυτοκίνητα και τα κάνουν γρήγορα, ως πολύ γρήγορα, ως μια λύση πιό οικονομική, αν και όχι πάντα. Όμως η λύση της βελτίωσης έχει και κάποια πλεονεκτήματα, όπως ότι χαίρεσαι τις συνεχείς αλλαγές στο αυτοκίνητο, έτσι ώστε κάθε φορά που βελτιώνεις κάτι, να αισθάνεσαι ότι αλλάζεις αυτοκίνητο, ή οδηγείς κάτι καλύτερο από πριν. Όσο αφορά την άποψη ότι καθώς μεγαλώνουμε αρχίζουμε να χάνουμε το ενδιαφέρον μας για τα γρήγορα αυτοκίνητα, αυτό νομίζω ότι έχει δεν αφορά εκείνους, που έχουν πάθος με το γρήγορο σπορ αυτοκίνητο. Εγώ π.χ. δεν έχω χάσει ούτε χιλιοστό από το πάθος για το αυτοκίνητο και ας έχω φθάσει τα 69 μου χρόνια σήμερα. Οδηγώ όπως όταν ήμουν 20 χρονών και αγαπώ το γρήγορο αυτοκίνητο, όσο τίποτε άλλο στον κόσμο.

     
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΜΟΣ

    Η απάντηση σε όλα όσα μας λείπουν η δεν μας λείπουν, στην Ελλάδα του σήμερα είναι μία: ΚΡΊΣΗ-ΜΝΗΜΌΝΙΑ-ΑΝΕΡΓΊΑ-ΦΤΏΧΕΙΑ. Οπότε η σπορ κατηγορία δεν μας λείπει γιατί μας λείπουν τα λεφτά.

     
  • loukia

    ...ότι λέει ο κύριος Jimmys... συν του ότι οι παλιοί ηλικιακά μεγαλώνουμε και οι περισσότεροι δεν επιθυμούμε πλέον τα πραγματικά sport οχήματα, όμως καθείς κάτι άλλο... βέβαια αντιστεκόμαστε κάποιοι, μέχρι το τελευταίο καμπανάκι... όμως όλο και μειωνόμαστε...

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός