Βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία;

Που πήγαν τα σπορ μοντέλα;

8.948 Επισκέψεις στο άρθρο (29/12/2017)

Μήπως βολευτήκαμε με τα SUV, τα μικρομεσαία, τα μικρά GTI και τα κάμπριο και ξεχάσαμε τη σπορ κατηγορία; Γιατί έχουν γίνει τα σπορ μοντέλα είδος υπό εξαφάνιση;

Τρία μοντέλα με το καλημέρα του 2017 είχαν χαθεί από τη σπορ κατηγορία. Τρία αυτοκίνητα που δεν θα αντικατασταθούν με το πέρας του τρέχοντος μοντέλου. Το 2016 είχαμε ακόμη τόσα και δύο χρόνια πριν μερικά ακόμη. Αν βάλει κανείς στη σειρά να δει τι έμεινε, μιλάμε για ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον.

Η βόμβα ήρθε με την SLC. Το αυτοκίνητο που μάθαμε ως SLK ήταν η μικρή διθέσια ανοιχτή Mercedes με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά της. Και δυστυχώς την τελευταία της. Η Mercedes φαίνεται πως δεν θα προχωρήσει σε αντικαταστάτη, αφήνοντας τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις των C-Class και Ε-Class να απορροφήσουν το αγοραστικό κοινό.

Η Mercedes δεν έχει μάλιστα και καμία ανησυχία για τον ανταγωνισμό, αφού η Z4 της BMW έχει τελειώσει, και αυτή χωρίς αντικαταστάτη, εδώ και χρόνια, οπότε η κατηγορία των roadster έχει μείνει με ένα μόλις μοντέλο, τo Mazda MX-5.

Στην SLC έρχεται να προστεθεί και το Nissan 370Z που φαίνεται να τελειώνει χωρίς αντικαταστάτη, αφήνοντας την μάρκα με ένα μόνο σπορ μοντέλο, το GT-R, στο άνω όμως άκρο της κατηγορίας. Το 370Z ουσιαστικά αφήνει μόνη την Toyota/Subaru με πισωκίνητο σπορ μοντέλο, αφού τόσο η Honda με το S2000, όσο και η Mazda με το RX-8 έχουν φύγει από την κατηγορία, πιθανώς για πάντα.

Εντωμεταξύ, χωρίς αντικαταστάτη έχουν μείνει και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας. Η VW τελείωσε με το Eos, ενώ δεν θα υπάρξει ούτε νέο Sirocco. Σπορ μοντέλα με βάση μικρά και μικρομεσαία που επίσης τελείωσαν ήταν και όλα τα CC που ήρθαν και έφυγαν την περασμένη δεκαετία, ενώ αν δεν το προσέξατε, και ο πρωτοπόρος τους, το μικρό της Peugeot, μετά το 207 δεν ξαναβγήκε CC.

Αντί λοιπόν για αυτές τις ιδιαίτερες κατασκευές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής με επιδόσεις. Ένα πισωκίνητο roadster θέλει δική του πλατφόρμα. Ακόμη και ένα προσθιοκίνητο σπορ θέλει δική του πλατφόρμα. Μέχρι και το Hyundai Coupe είχε δική του. Οπότε το κόστος μεγάλο, ενώ η προτίμηση του κόσμου έχει επικεντρωθεί στα γρήγορα μικρομεσαία και τα SUV.

¶ρα; Μήπως τελικά δεν μας λείπει και τόσο η κατηγορία; Μήπως τα σπορ αυτοκίνητα εξαφανίζονται γιατί απλά δεν τα θέλουμε; Ή μήπως γιατί δεν τα εκτιμάμε, αφού πλέον οι επιδόσεις των γρήγορων εκδόσεων μικρών και μικρομεσαίων επισκίασαν την οδηγική εμπειρία των πραγματικών σπορ αυτοκινήτων; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center