Το πουλάς σαν ζεστό ψωμάκι ή το κρατάς και το... «παντρεύεσαι»;

Το πουλάς σαν ζεστό ψωμάκι ή το κρατάς και το... «παντρεύεσαι»;

Πούλα τώρα!!

38.142 Επισκέψεις στο άρθρο (20/11/2016)

Έκανες την έξυπνη κίνηση και αγόρασες diesel το 2011. Τώρα που πρόλαβες και έκανες την απόσβεση, κάνε την εξυπνότερη κίνηση και πούλα το όσο προλαβαίνεις. Συμφωνείς; Διάβασε στο τέλος του κειμένου και τις απαντήσεις στις απορίες των αναγνωστών.

Σήμερα, τα μεταχειρισμένα ντηζελάκια 4ετίας-5ετίας πωλούνται σαν ζεστά ψωμάκια, αφού όλοι οι Έλληνες εξακολουθούν να ψάχνουν σαν τρελοί, για ένα καλό τέτοιο μεταχειρισμένο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Το πάρτυ όμως τελειώνει από στιγμή σε στιγμή, αφού αναμένεται να δημοσιευθούν οι επίσημες μετρήσεις ρύπων στην Ε.Ε. που δείχνουν ότι όλα έχουν τους καρκινογόνους ρύπους NOx, πολύ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια και κακώς κυκλοφορούν. Ποιος θα θέλει ένα τέτοιο «καρκινογόνο ζεστό ψωμάκι» σε λίγους μήνες και πόσα θα δίνει για να το πάρει;
 
Ας δούμε όμως, πως φθάσαμε ως εδώ.

Ένα χρόνο πριν «έσκασε» το VW dieselgate. Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητά της είχαν πολύ μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων NOx από τις επιτρεπόμενες. «Χάλασε» ο κόσμος.

Μέσα στους επόμενους μήνες άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι. Η Ε.Ε. ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του 2017, οι μετρήσεις θα γίνονται στο δρόμο και όχι στο εργαστήριο (με ειδικά software κλπ) και οι κατασκευαστές άρχισαν να παραδέχονται ο ένας μετά τον άλλο, ότι τα όρια σε πραγματικές συνθήκες δεν πιάνονται, δηλαδή ότι όλα τα ντηζελάκια εκπέμπουν καρκινογόνους ρύπους NOx, πολλές φορές πάνω από τα όρια και ρυπαίνουν τις πόλεις με επικίνδυνες εκπομπές.
 
Η λύση βέβαια υπάρχει τεχνικά και είναι να τοποθετηθεί ένα σύστημα ουρίας, όπως έχουν τα μεγάλα και ακριβά μοντέλα diesel, κάτι που όμως, όπως δήλωσε και η ίδια η VW, είναι απαγορευτικό, αφού κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον ανά αυτοκίνητο. Σύστημα ουρίας σε μικρά αυτοκίνητα έχουν μόνο το Citroen C4 blue και το Peugeot 308 blue (το blue στο όνομά του μας δείχνει ότι έχει σύστημα ουρίας).
 
Αυτά είναι τα γεγονότα. Ας δούμε όμως τι θα γίνει, μόλις αρχίσει το «πανηγύρι». Τα ντηζελάκια θα στοχοποιηθούν με την αβάντα της Ε.Ε., άρα αυτόματα θα πάψουν να είναι «ζεστά ψωμάκια» και οι τιμές του θα κατρακυλήσουν και καθώς είμαστε λαός της υπερβολής, πιθανότατα θα πάνε πολύ χαμηλά. Αρα συμφέρει να πουλήσουμε τώρα, που οι τιμές είναι στο limit up. Αν το αυτοκίνητο είναι αγορασμένο 4-5 χρόνια πριν, τότε το κέρδος που είχαμε από τη διαφορά στην κατανάλωση είναι πολύ μεγάλο. Αρα αν τα βάλουμε όλα μαζί, θα βγούμε κερδισμένοι.
 
Υπάρχει βέβαια και η αντίθετη άποψη που προσπερνάει τους καρκινογόνους ρύπους (και είναι πολύ πιθανό να είναι και η πλειοψηφούσα άποψη). Είναι απίθανο να εφαρμοστούν στην Ελλάδα απαγορεύσεις για τα μοντέλα αυτά τα επόμενα 4-5 χρόνια. Αρα γιατί να το δώσουν τώρα; Θα το κρατήσουν για 4-5 χρόνια ακόμα, ξέροντας ότι μέχρι τότε, η αξία του θα έχει εκμηδενιστεί. (300 ευρώ πωλούνται στη Γερμανία τα παλαιάς τεχνολογίας diesel). Θα χάσουν λεφτά βέβαια αλλά μέχρι τότε ποιός ζεί, ποιός πεθαίνει.

«Φουντώνει» η συζήτηση με τους αναγνώστες

Η παραπάνω ανάλυση έχει ξεκινήσει και μια μεγάλη συζήτηση με τους αναγνώστες του Autotriti.gr. Πολλοί από σας, σχολιάσατε με το δικό σας τρόπο το άρθρο, οδηγώντας σε μία εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Δείτε παρακάτω, ένα μέρος αυτής.
 
Μας ρωτήσατε:
  • Για την αλλαγή σκεπτικού και του AutoΤρίτη γύρω από τα diesel
Η απάντηση του Autotriti.gr: Όταν ξεκίνησε το diesel στην Ελλάδα όλος ο πλανήτης πίστευε ότι οι κατασκευαστές είχαν αναπτύξει τεχνολογία που εξουδετέρωνε τους καρκινογόνους ρύπους. Τώρα ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι δεν υπάρχει τέτοια τεχνολογία, εκτός αν πάς σε συστήματα ουρίας που είναι 2000 ευρώ ακριβότερα.  Όσα diesel όμως, έχουν πουληθεί πριν 4-5 χρόνια δεν έχουν τέτοια τεχνολογία.
  •  Για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην αγορά
Η απάντηση του Autotriti.gr:: Η κυκλοφορία μέσα στις πόλεις επιτράπηκε όταν βγήκαν τα euro 5 μοντέλα, επειδή εκπέμπανε πολύ λίγους καρκινογόνους NOx ρύπους. Τώρα φαίνεται ότι στην πραγματικότητα έχουν πολύ περισσότερους ρύπους και κακώς κυκλοφορούν στις πόλεις (δείτε σχετικό άρθρο μας όπου σχεδόν το 80% από σας, λέει ότι θα καταδώσει όποιον πάει να κυκλοφορήσει με μοντέλο που δεν πιάνει τα όρια) Είναι δε τόσο σκούρα τα πράγματα που τα 3 τελευταία μοντέλα που λανσαρίστηκαν αυτό το μήνα, δεν έχουν προς το παρόν κινητήρα diesel, αλλά μόνο βενζίνη.
  •  Για τους λόγους που προτείνουμε την πώληση των diesel 4-5ετίας τώρα
Η απάντηση του Autotriti.gr:: Μόλις βγουν οι επίσημες μετρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν καταγράφουν αυτό που οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να παραδέχονται, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα αποκτήσουν ένα κουσούρι. Θα ξέρουν όλοι ότι δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις σε ρύπους του euro 5, πόσο μάλλον του euro 6. Αρα όποιος θέλει να πουλήσει τότε, θα πουλάει σε αγοραστές που ξέρουν ότι το αυτοκίνητο έχει αυτό το κουσούρι. Αρα θα προσφέρουν λιγότερα για να το αγοράσουν. Από την άλλη μεριά υπάρχουν ΣΗΜΕΡΑ αγοραστές που κάνουν πολλά χιλιόμετρα το χρόνο (άρα κυκλοφορούν κατά βάση εκτός Αθήνας- Θεσσαλονίκης) και θέλουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο (αλλά χωρίς γυρισμένα χιλιόμετρα προφανώς) και δεν βρίσκουν.
 
Εσείς με ποια από τις δύο απόψεις είσαστε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center