Μήπως είναι καλύτερα τα αυτοκίνητα να εξελίσσονται ειδικά για τις κατά τόπους αγορές;
Πριβέ αυτοκίνητα ή όχι;
3.926 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2017)
Πόσο καλή ιδέα είναι τα ίδια αυτοκίνητα να σχεδιάζονται και να παράγονται για όλον τον κόσμο; Μήπως θέλουμε ο καθένας διαφορετικό;
Τι σχέση μπορεί να έχουν τα γούστα ενός Έλληνα οδηγού με ενός Μεξικανού; Και πως μπορεί ένα αυτοκίνητο να καλύψει τις ανάγκες ενός οδηγού από το Λουξεμβούργο και ενός από το Βιετνάμ; Είναι δυνατόν τα αυτοκίνητα να σχεδιάζονται και να εξελίσσονται το ίδιο για όλες τις χώρες;
Και όμως, αν ρωτούσες την Ford πριν κάνα-δύο χρόνια, θα σου έλεγε πως το δόγμα «Ένα Ford» έβγαλε τη μάρκα από τις δυσκολίες της κρίσης του 2008 και την έβαλε σε κερδοφορία. Θα σου έλεγε επίσης πως το ίδιο δόγμα έφερε στην αγορά της Ευρώπης το νέο Mustang, αλλά και τα Ecosport και Ka+.
Η Ford θα έλεγε επίσης ότι κατάφερε να βάλει στην αμερικανική αγορά αυτοκίνητα όπως το Focus και το Fiesta, δίνοντας την ευκαιρία στους εκεί αγοραστές να οδηγήσουν τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Ευρώπης.
¶ρα μάλλον η λογική πέτυχε. Σαφώς, όμως όπως όλα τα πράγματα, έχει και αυτή τον καιρό της. Έτσι σήμερα η Ford απομακρύνεται από το δόγμα αυτό και θα αρχίσει σιγά σιγά να εξελίσσει μοντέλα ξεχωριστά για την κάθε περιοχή. Όχι τόσο στο σχήμα, μάλλον όχι απαραίτητα στο σχήμα, όσο στον εξοπλισμό.
Βλέπεις το Focus στην Ευρώπη είναι το βασικό μοντέλο της Ford και το κοινό που το προτιμά έχει απαιτήσεις τόσο σε ποιότητα όσο και άνεση. Αντίθετα στην Αμερική το Focus είναι ένα φτηνό μοντέλο στη βάση της γκάμας της μάρκας, με έμφαση στην σχέση τιμής-αξίας. Πως μπορούν τα δύο αυτοκίνητα να είναι τα ίδια;
Όμως αρκεί αυτό; Αρκεί ο εξοπλισμός για να διαφοροποιηθούν δύο αυτοκίνητα; Όταν οι πωλήσεις πλέον τρέχουν στην Κίνα, για παράδειγμα, οι κατασκευαστές θα προτιμήσουν να εξελίξουν αυτοκίνητα με βάση τα γούστα της κινεζικής αγοράς. Δηλαδή σεντάν και SUV. Τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να είναι φθηνά, και πολύ άνετα, τόσο που η οδική συμπεριφορά πάσχει.
Αρκεί ένα σετ αμορτισέρ και ένα βαρύ πακέτο εξοπλισμού για να τα φέρει αυτά τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη; Γίνεται με τόσες διαφορές να έχουμε ένα αυτοκίνητο παντού; Μήπως είναι καλύτερα τα αυτοκίνητα να εξελίσσονται ειδικά για τις κατά τόπους αγορές; Αν είναι όμως έτσι, ποιος θα πληρώσει το κόστος; Εσείς τι προτιμάτε και τι είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και όμως, αν ρωτούσες την Ford πριν κάνα-δύο χρόνια, θα σου έλεγε πως το δόγμα «Ένα Ford» έβγαλε τη μάρκα από τις δυσκολίες της κρίσης του 2008 και την έβαλε σε κερδοφορία. Θα σου έλεγε επίσης πως το ίδιο δόγμα έφερε στην αγορά της Ευρώπης το νέο Mustang, αλλά και τα Ecosport και Ka+.
Η Ford θα έλεγε επίσης ότι κατάφερε να βάλει στην αμερικανική αγορά αυτοκίνητα όπως το Focus και το Fiesta, δίνοντας την ευκαιρία στους εκεί αγοραστές να οδηγήσουν τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Ευρώπης.
¶ρα μάλλον η λογική πέτυχε. Σαφώς, όμως όπως όλα τα πράγματα, έχει και αυτή τον καιρό της. Έτσι σήμερα η Ford απομακρύνεται από το δόγμα αυτό και θα αρχίσει σιγά σιγά να εξελίσσει μοντέλα ξεχωριστά για την κάθε περιοχή. Όχι τόσο στο σχήμα, μάλλον όχι απαραίτητα στο σχήμα, όσο στον εξοπλισμό.
Βλέπεις το Focus στην Ευρώπη είναι το βασικό μοντέλο της Ford και το κοινό που το προτιμά έχει απαιτήσεις τόσο σε ποιότητα όσο και άνεση. Αντίθετα στην Αμερική το Focus είναι ένα φτηνό μοντέλο στη βάση της γκάμας της μάρκας, με έμφαση στην σχέση τιμής-αξίας. Πως μπορούν τα δύο αυτοκίνητα να είναι τα ίδια;
Όμως αρκεί αυτό; Αρκεί ο εξοπλισμός για να διαφοροποιηθούν δύο αυτοκίνητα; Όταν οι πωλήσεις πλέον τρέχουν στην Κίνα, για παράδειγμα, οι κατασκευαστές θα προτιμήσουν να εξελίξουν αυτοκίνητα με βάση τα γούστα της κινεζικής αγοράς. Δηλαδή σεντάν και SUV. Τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να είναι φθηνά, και πολύ άνετα, τόσο που η οδική συμπεριφορά πάσχει.
Αρκεί ένα σετ αμορτισέρ και ένα βαρύ πακέτο εξοπλισμού για να τα φέρει αυτά τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη; Γίνεται με τόσες διαφορές να έχουμε ένα αυτοκίνητο παντού; Μήπως είναι καλύτερα τα αυτοκίνητα να εξελίσσονται ειδικά για τις κατά τόπους αγορές; Αν είναι όμως έτσι, ποιος θα πληρώσει το κόστος; Εσείς τι προτιμάτε και τι είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε;
Αυτό που θα ήθελα εγώ, θα ήταν η δυνατότητα ο καθένας μας να παρεγγέλνει το αυτοκίνητο που επιθυμεί, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που θεωρεί ότι τον αντιπροσωπεύουν. Ας πούμε ότι μου αρέσει μια BMW. Θέλω να μπορώ να την παραγγείλω με τον συγκεκριμένο εξοπλισμό, το συγκεκριμένο χρώμα, που αρέσει σε μένα, την ιπποδύναμη και ροπή του κινητήρα, που θέλω (μέσα σε κάποια όρια) και ότι άλλο θεωρώ σκόπιμο.
Για μενα δεν εχει να κανει με θεμα χωρων η εθνικοτητων, εχει να κανει με την προσωπικη κουλτουρα και τις προτιμησεις του καθενος. Για παραδειγμα, αυτος που θελει κατι εξωτικο και σπορ θα παρει μια Ferrari ,μια Porsche η ενα Dodge Viper πχ. Αυτος που θελει τζιπ μια Cayenne η ενα Mercedes GLE. Ενα οικογενειακο μικρομεσαιο Astra, Golf, Auris, ενα μεσαιο, Mondeo .... και παει λεγοντας.
Διαφορετικές φιλοσοφίες στην προσέγγιση αυτοκίνηση παραουσιάζουν οι άνθρωποι, τα κράτη, τα έθνη, κ.τ.λ. όπως και οι κλιματολογικές συνθήκες τους!!! Άλλο μία μεσογειακή χώρα η οποία δεν χρειάζεται τους ίδιους αισθητήρες όπως μία χώρα βόρεια με περισσότερο κρύο!!! Ένα βόρειο όχημα με turbo δουλεύει πολύ καλύτερα σε ψυχρά κλίματα, απ'ότι σε θερμά... αυτό σημαίνει πως το ίδιο όχημα οι κατασκευαστές όταν το βγάζουν για χώρες με 43 βαθμούς το καλοκαίρι, πρέπει τα πάντα όλα να είναι ενισχυμένα και διαφορετικά ώστε να υπάρχει αξιοπιστία, κ.τ.λ. το πως θα το ταιριάξουν με το οικονομικό κομμάτι είναι μία άλλη συζήτηση... Μετά έχουμε την διαφορά οικονομικού επιπέδου... άλλο το να γεμίζεις με 15 δολλάρια 100 λίτρα super unleaded και άλλο 2 ευρώ το λίτρο!!! Επίσης άλλη φιλοσοφία κατασκευής και οδήγησης στην Αμερική, Ανατολικές χώρες, κ.τ.λ. και διαφορετική στην Ευρώπη... Το τέλειο για εμένα προσωπικά είναι ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ/ΙΑΠΩΝΙΚΗ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ/ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ/ΡΩΣΙΚΗ-ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΓΕΝΙΚΑ-ΟΜΟΡΦΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΓΕΝΙΚΑ-ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, Κ.Τ.Λ. ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΓΕΝΙΚΑ...