• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πριγκιπική υποδοχή - ο Αλβέρτος Β΄ του Μονακό (60), στο γαλαζοαίματο γκαράζ δίπλα σε δύο αυτοκίνητα από την παιδική του ηλικία: μια Renault Floride κι ένα Fiat 600 Jolly, αμφότερα του 1959. Πίσω διακρίνονται θέσεις παλιών σταύλων.

Η Πριγκίπισσα Σαρλίν του Μονακό μαζί με τον διάδοχο του θρόνου πρίγκιπα Ιάκωβο, την πριγκίπισσα Γαβριέλα (αμφότερα 3 ετών) και τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β΄.

Ο Αλβέρτος ο δεύτερος μαζί με το συνεργάτη μας.

Oχτακύλινδρη: Η εν λόγω Packard Type Eight του 1935 ανήκει στα κοσμήματα της συλλογής.

«Τα αυτοκίνητα με οικολογικές γραμμές κίνησης είναι μονόδρομος για να βελτιώσουμε τον αέρα που αναπνέουμε.» Πρίγκιπας Αλβέρτος Β΄ του Μονακό

Σε τάξη: το κλειδοθέσιο του μουσείου.

Ο Τομάς Μπλεσώ, ο Φιλίπ και ο Ζιλιέν Ρεντζίνι (από αριστερά) αναπαλαιώνουν μια Deutsch-Bonnet. Mε αυτό το μοντέλο ο Πρίγκιπας Ρενιέ συμμετείχε στο αυτοκινητιστικό Tour de France του 1953.

Πριγκιπικό βιβλίο κινήσεων: Στις σημειώσεις του 1973 συναντούμε καταχωρήσεις με το όνομα τόσο της Στεφανί, όσο και του διαδόχου Αλβέρτου.

Κόντρα στη νοσταλγία: η Chrysler Imperial του 1956 ήταν επιλογή του Ρενιέ για την αμερικανίδα σύζυγό του.

H Πριγκίπισσα Γκρέις μέσα στη Renault Floride. Η σύζυγος του Ρενιέ πέθανε το 1982 σε τροχαίο ατύχημα.

O αρχηγός του κρατιδίου μας υποδέχτηκε στο γραφείο του στο παλάτι. Πίσω του ένας πίνακας της μητέρας του, Πριγκίπισσας Γκρέις, διά χειρός ¶ντι Γουόρχολ.

«Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν ένα Golf LS. Aκολούθησε ένα Golf GTI και αργότερα μια Corvette και μια Porsche 928» Πρίγκιπας Αλβέρτος Β΄ του Μονακό

O Aλβέρτος οδηγεί Lexus, Tesla, Renault Twizy ή Prius. Mπροστά-μπροστά όμως έχει βάλει τη Floride με το μονόγραμμα της μητέρας του.

O Πρίγκιπας Αλβέρτος Β΄ ποζάρει μέσα στο Fiat 600 Jolly.

Ο ενός έτους Αλβέρτος κρατάει το τιμόνι ενός άλλου Fiat 600 Jolly στο πλαίσιο φωτογράφησης για το Ιταλικό περιοδικό «Orizzonti». Tα πλεκτά καθίσματα ήταν πολύ πρακτικά για βόλτες με βρεγμένα μαγιό.

To ότι του Αλβέρτου «πιάνουν» τα χέρια του είχε φανεί ήδη από το 1985 και τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Ντακάρ.

Κατά τη δική μας επίσκεψη ο πρίγκιπας έλεγξε από κάτω μια Mercedes V-Class.

Κι όμως, εκεί που κάθεται ο συνεργάτης μας είναι ο χώρος αποσκευών. Εκεί ήθελε να κάθεται και ο Αλβέρτος Β΄ όταν ήταν παιδί. Η μητέρα του, Γκρέις Κέλι, είχε αγοράσει το εν λόγω λονδρέζικο ταξί για οικογενειακή χρήση.

Γαλαζοαίματη κατοικία: το πριγκιπικό παλάτι επεκτείνεται μέσα στα χρόνια. Η πρώτη οχύρωση έγινε το 1215.

O πρίγκιπας Αλβέρτος Α΄, προπάππος του σημερινού Αλβέρτου, διέσχισε το 1902 ολόκληρη τη Γαλλία, με μια Humber.

Στην πρόσφατη φωτογραφία βλέπουμε τον διευθυντή του μουσείου με μια ρέπλικα της μοτοσικλέτας εκείνης.

Σε πρώτη ζήτηση: στο πλαίσιο επίσημων επισκέψεων ο Κλαούντιους Μάιντς, επικεφαλής του γκαράζ, επιλέγει τους ανάλογους θυρεούς.

Στο γκαράζ ενός πρίγκιπα

Διαβάστηκε από 9857 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/12/2018
 

O Πρίγκιπας Αλβέρτος ανοίγει, για τα μάτια σας μόνο, το γκαράζ με τα κλασικά αλλά και τα σύγχρονα αυτοκίνητά του. Πίσω από τα οποία κρύβονται μοναδικές ιστορίες.

O ξανθομάλλης πιτσιρικάς περνά με ταχύτητα κάτω από τον προστατευτικό φράχτη, αρπάζει τη χειρολαβή της Porsche 911 Carrera RS 2.7. Είναι ξεκλείδωτη! Ο μικρός την αφήνει και συνεχίζει την κούρσα του παρακάτω. Κάθεται σε ένα μοντέλο της δεκαετίας του 1920 αν και με δυσκολία φτάνει το τιμόνι. Πίσω του τον ακολουθεί εξίσου γρήγορα ένα ολόιδιο ξανθό κοριτσάκι. Τα δύο παιδιά τρέχουν και χοροπηδάνε μέσα στο μουσείο αυτοκινήτου του Μονακό, τη γνωστή ως «Top Cars Collection».

Kι όλα αυτά μπροστά στα μάτια του Φιλίπ Ρενζίνι, διευθυντή του μουσείου, ο οποίος τα χαζεύει απόλυτα ήρεμος και απλώς χαμογελά. Δεν τρέχει απολύτως τίποτα. Οι δύο λιλιπούτειοι επισκέπτες έχουν όλη την άνεση να παίζουν εδώ μέσα. Βλέπετε τα 120 εκθέματα ανήκουν στον μπαμπά τους: τον πρίγκιπα Αλβέρτο Β΄, του Μονακό. 

Ο 60χρονος γαλαζοαίματος μας κάλεσε σε μια αποκλειστική ξενάγηση της συλλογής με τα αυτοκίνητά του, οπότε και τα δυο παιδάκια του είναι φυσικό να έρθουν μαζί. 

Εδώ θα βρείτε αυθεντικά μονοθέσια της Formula 1, ιταλικά κουπέ, αγωνιστικά για Ράλλυ, μικρά μοντέλα, λιμουζίνες για αρχηγούς κρατών ή και πιο καθημερινά μοντέλα. Όλα σε ένα πολύχρωμο κοκτέιλ για τον πραγματικό γνώστη. 

Λίγα λεπτά αργότερα, η πριγκίπισσα Γαβριέλα και ο πρώτος στη σειρά της διαδοχής πρίγκιπας Ιάκωβος (αμφότεροι ηλικίας τριών ετών και κάτι) αποφάσισαν να ασχοληθούν με ένα αυθεντικό λονδρέζικο ταξί. Η γιαγιά των διδύμων (1929-1982), η ηθοποιός Γκρέις Κέλι και μετέπειτα πριγκίπισσα Γκρέις Πατρίσια  είχε δει το εν λόγω Austin στο Λονδίνο στο πλαίσιο γυρισμάτων και το είχε επιλέξει ως οικογενειακό λόγω της αφθονίας χώρων που διέθετε. Ένας σωφέρ είχε αναλάβει τις μετακινήσεις της Γκρέις μαζί με τα παιδιά της στους δρόμους του μικρού πριγκιπάτου.

Ο Αλβέρτος θυμάται εκείνα τα χρόνια κι έχει συγκρατήσει μια λεπτομέρεια – το χώρο για τις αποσκευές, «…ο οποίος ήταν τοποθετημένος αντί του καθίσματος του συνοδηγού και μπορούσες να βάλεις εκεί βαλίτσες και δέματα. Ήταν πάντα όνειρο για μένα ως παιδί να πηγαίνω και να στέκομαι όρθιος στο σημείο εκείνο» μας λέει ο πρίγκιπας. Είναι απόγευμα και ο επικεφαλής του κρατιδίου, μας υποδέχεται στο επίσημο «γκαράζ» του παλατιού. Βρήκε μια ώρα χρόνο και για εμάς ενώ μόλις το ίδιο πρωινό είχε υποδεχτεί επίσημα τον Πρόεδρο του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Ειδικά για τη φωτογράφιση, ο επικεφαλής του Οίκου των Γκριμάλντι έβαλε στην άκρη μια Renault Floride κι ένα Fiat 600 Jolly. Και τα δυο τους σούπερ-κλασσικά μοντέλα του 1959, θα σταθμεύσουν σήμερα εμπρός από τις θύρες ενός πάλαι ποτέ στάβλου. Τα δε ονόματα των ίππων είναι ακόμη χαραγμένα πάνω στις ξύλινες εισόδους. «Όταν βλέπω το Jolly, σκέφτομαι αυτόματα το καλοκαίρι» μας λέει ο γαλαζοαίματος οικοδεσπότης μας, την ώρα που έξω από το κτίριο πέφτει μια βροχή που νομίζεις ότι «χαλάει» ο Θεός τον κόσμο. Κυρίως όμως η Renault είναι που φέρνει τις πιο έντονες αναμνήσεις. «Με τη Floride επιστρέφαμε από μια γιορτή το 1975 μαζί με την αδερφή μου, την Καρολίνα. Οδηγούσε εκείνη καθότι είχε ήδη δίπλωμα. Εγώ καθόμουν στη θέση του συνοδηγού. Τότε μας προέκυψε μια βλάβη την οποία προσπαθήσαμε αλλά δε μπορέσαμε να την επισκευάσουμε. Αναγκαστήκαμε έτσι να περιμένουμε βοήθεια από το παλάτι για να επιστρέψουμε».

Η μητέρα του Αλβέρτου, πριγκίπισσα Γκρέις Πατρίσια, είχε λάβει το αυτοκίνητο ως δώρο από τη Renault – ακριβώς όπως η διάσημη γαλλίδα ηθοποιός, Μπριζίτ Μπαρντό. Τα κίνητρα ήταν βέβαια προφανή, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να περιβάλλει τα αυτοκίνητά της με την αύρα των δύο παγκόσμιας εμβέλειας σταρ. 

Ο ίδιος ο Αλβέρτος πάντως ήταν πολύ πιο προσγειωμένος σε ό,τι αφορά το ξεκίνημά του στο τιμόνι – το πρώτο του όχημα ήταν ένα VW Golf LS, αυτόματο. «Αυτό ήταν το πρώτο μου αυτοκίνητο και δύο ή τρία χρόνια μετά πέρασα σε ένα GTI, το οποίο ήταν αληθινά διασκεδαστικό». Για να «τη δοκιμάσει», όπως λέει ο ίδιος ο πρίγκιπας, απέκτησε αργότερα μια Corvette και μετά μια Porsche 928. «Η Porsche ήταν ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που είχα. Όλοι εστίαζαν τότε στην 911. Στην 928 όμως ένιωθα πολύ πιο σίγουρος διότι είναι πιο μεγάλη και πολύ καλή στο δρόμο. Μαζί της δύσκολα καταλαβαίνεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις.» 

Στις μέρες μας ωστόσο, ο πρίγκιπας Αλβέρτος κινείται πιο πολύ με Lexus ή Tesla. Βλέπετε, η προστασία του περιβάλλοντος είναι ζήτημα που τον απασχολεί πολύ. «Όλοι θυμόμαστε με νοσταλγία τις ημέρες κατά τις οποίες ονειρευόμασταν να οδηγήσουμε κάποια φανταστικά αυτοκίνητα. Φοβάμαι όμως ότι όλοι αυτοί οι γεμάτοι χαρακτήρα κινητήρες και οι παραδοσιακές πηγές ενέργειες ανήκουν στο παρελθόν. Θα πρέπει να τα κλείσουμε αυτά στα μουσεία, να τα θαυμάζουμε εκεί και να τα βγάζουμε έξω απλώς για κάποια βόλτα, μια φορά στο τόσο». 

Με τον υπερπληθυσμό στις πόλεις «οι φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις είναι μονόδρομος, προκειμένου να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα». Και δεν τίθεται θέμα για το «…αν πρέπει να το κάνουμε αυτό, αλλά για το πότε» μας λέει ο Αλβέρτος. «Πολλοί λένε ότι χρειαζόμαστε μια νέα ιδέα. Από την αρχή της πορείας της όμως η αυτοκινητοβιομηχανία σκεφτόταν την ηλεκτροκίνηση. Επιστρέφουμε δηλαδή σε μια παλιά, καλή σκέψη». 

Μέχρι και το γαμήλιο αυτοκίνητο του Αλβέρτου και της συζύγου του, Σαρλίν Γουίτστοκ, κινείται ηλεκτρικά από το 2011: είναι ένα Lexus LS 600h μετασκευσμένο σε Landaulet, το οποίο επίσης μπορεί να το δει κανείς στο μουσείο. 

Τότε στο τιμόνι ήταν ο Κλωντ Μας, επικεφαλής του γκαράζ σήμερα. Ο 51 ετών υπεύθυνος του «στόλου», μας δείχνει τους χώρους όπου υποδέχονται και φροντίζουν τα γαλαζοαίματα αυτοκίνητα. Σε δύο ορόφους βρίσκουμε βαφείο, ανυψωτικές ράμπες, γραφεία, θέσεις αναμονής και φυσικά συνεργείο. Μέχρι και τόρνος υπάρχει. «Κατά κάποιο τρόπο μπορούμε μέχρι και να φτιάξουμε μόνοι μας κάποια ανταλλακτικά για ορισμένα παλαιά και σπάνια αυτοκίνητα» μας λέει ο «Chef του γκαράζ» ο οποίος είχε σωφάρει και για τον Πρίγκιπα Ρενιέ τον ΙΙΙ (1923-2005). Ο πατέρας του Αλβέρτου μετρούσε ως παθιασμένος συλλέκτης αυτοκινήτων. Μάλιστα πολλά από τα κομμάτια της δική του συλλογής κάνουν ακόμη εμφανίσεις ως αυτοκίνητα για τον αρχηγό του κρατιδίου.

Όπως μια Chrysler Imperial του 1956, την οποία είχε αγοράσει ο Ρενιέ για τη σύζυγό του Γκρέις ως μια λύση, μην τυχόν και νιώσει η πριγκίπισα κάποια νοσταλγία για την πατρίδα της την Αμερική. Είναι σαφές ότι χάρη στον πλούτο του, ο Ρενιέ μπορούσε να εκπληρώσει οποιοδήποτε όνειρο γύρω από τα αυτοκίνητα. 

Υπάρχει σήμερα κάποια ανεκπλήρωτη επιθυμία; Ναι, ο διευθυντής του μουσείου, ο Φιλίπ Ρεντζίνι θα ήθελε οπωσδήποτε να έχει στην έκθεση τη Rolls-Royce Silver Cloud IIΙ, το αυτοκίνητο του γάμου για το Ρενιέ και την Γκρέις. «Αυτό σίγουρα πρέπει να έρθει εδώ. Οπωσδήποτε» , λέει ο Ρεντζίνι. Και προσωπικά για τον Αλβέρτο; «Είχα σκεφτεί και είχα βάλει στη λίστα μου μία από τις πρώτες McLaren. Στο τέλος όμως μου φάνηκε αρκετά ακριβή.»

 Στον πρίγκιπα πάντως αρέσουν πολύ οι ερωτήσεις σχετικά με το μέλλον. Για τα αυτόνομα οχήματα π.χ. έχει ξεκάθαρη άποψη: «Είναι σαφές ότι η τεχνολογία αυτή θα κάνει την κυκλοφορία πιο εύκολα διαχειρίσιμη και ασφαλέστερη, κυρίως στις πόλεις. Αν και για μένα είναι δύσκολο να φανταστώ, ότι θα πρέπει να βάλουμε στην άκρη την απόλαυση της οδήγησης. Όποιος θέλει να οδηγεί θα πρέπει να μπορεί να το κάνει και στο μέλλον. Είναι σημαντική η απόλαυση της οδήγησης για τον άνθρωπο.»

Εξάλλου, η αγάπη για τα μηχανοκίνητα είναι στο αίμα των Γκριμάλντι. Ήδη ο πρίγκιπας Αλβέρτος Α΄ (1848-1922) είχε οδηγήσει πολλές φορές από το 1902 έως το 1904 μια μεγάλη απόσταση από το Μονακό έως την πριγκιπική κατοικία στο γαλλικό βορρά.  Και όχι με αυτοκίνητο, αλλά με μια από τις πρώτες μοτοσικλέτες, μια Humber 350. Απόσταση; Γύρω στα 1.000 χλμ. σε όχι στρωμένους δρόμους και σε χωράφια. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα ελαστικά του δίτροχου ήταν τα καρφιά από τα πέταλα των αλόγων. Δέκα μέρες χρειαζόταν τότε ο προπάππος του σημερινού πρίγκιπα Αλβέρτου του Β΄ για το ταξίδι αυτό. 

Οι Γκριμάλντι λοιπόν είναι πραγματικοί petrolheads και μάλιστα από πολλές γενιές πίσω. Και όποιος έχει αμφιβολία ότι αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον, πρέπει να έρθει μια επίσκεψη στο μουσείο αυτοκινήτων του Μονακό. Εκεί, όπου με λίγη τύχη μπορεί να συναντήσει το διάδοχο Ιάκωβο και την αδερφή του, την πριγκίπισσα Γαβριέλα. Τα, τρελαμένα με τα αυτοκίνητα, πριγκιπόπουλα αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι στο Πριγκιπάτο οι κινητήρες δεν πρόκειται  να σιγήσουν ποτέ. 

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ