• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αλλάζετε τα λιπαντικά στην ώρα τους και τι λιπαντικά επιλέγετε;

Πώς επιλέγετε λιπαντικά;

Διαβάστηκε από 12882 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2018

Τηρείς τα διαστήματα αλλαγής λαδιών ή όχι; Και τελικά, διαλέγεις αυτά που λέει ο κατασκευαστής, αυτά που σου είπαν ότι είναι καλύτερα ή τα φθηνότερα;

 
Το λιπαντικό αποτελεί κύρια παράμετρο στη λειτουργία του κινητήρα. Στόχος του είναι να μειώνει στο ελάχιστο τις τριβές των μηχανικών μερών στο εσωτερικό του, ώστε να μη δημιουργηθεί φθορά στα τμήματα αυτά. Επίσης, έχει την ικανότητα να απορροφά τις υψηλές θερμοκρασίες από τα τμήματα που διαπερνά, ιδιαίτερα στα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα, όπου οι θερμοκρασίες στο τούρμπο φτάνουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Τέλος, με τα ειδικά χημικά πρόσθετα που εμπεριέχει, καθαρίζει τον κινητήρα από υπολείμματα καύσης, που δημιουργούνται στο πέρασμα του χρόνου. 

Επειδή, όμως, κάθε λιπαντικό έχει συγκεκριμένο όριο ζωής, μέχρι το οποίο προσφέρει σωστή λίπανση, ο κάθε κατασκευαστής ορίζει -ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα- το πότε θα πρέπει να αντικαθίστανται τα λάδια. Από την άλλη πλευρά, τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας χρειάζονται αλλαγή λαδιών, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, κάθε 15.000 -και παραπάνω- χιλιόμετρα, νούμερο που σε πολλούς φαίνεται φυσιολογικό και σε άλλους υπερβολικό. Τα λιπαντικά αυτά συνήθως φέρουν την ονομασία «long life» (μακράς διάρκειας), κάτι που υποδηλώνει ότι έχουν την ικανότητα να αντέχουν το όριο που ορίζει ο κατασκευαστής. 

Ελέω οικονομικής κρίσης είναι αρκετοί αυτοί που ισχυρίζονται ότι τα σημερινά λιπαντικά αντέχουν για περισσότερα χιλιόμετρα, από κείνα που ορίζουν οι κατασκευαστές ή ακόμη ότι μπορείς να τα κρατάς για χρόνια αν δεν έχεις συμπληρώσει τα απαιτούμενα χιλιόμετρα.

Εσείς όμως τι κάνετε; Αλλάζετε τα λιπαντικά στην ώρα τους ή τα αφήνετε για χρόνια; Τηρείτε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή ή επιλέγετε να χρησιμοποιείτε οικονομικές λύσεις;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Λογικος

    Αυτα που λεει ο κατασκευαστης. Εχω παιξει με ιδιες προδιαγραφες και σε τριτους κορυφαιους κατασκευαστες οχι φτηνιαρικα και κατεληξα στο οτι αυτα που βαζουν στο επισημο σερβις ειναι τα καλυτερα γιατι πανω σε αυτα εξελιχθηκε ο κινητηρας.

      27
  • atanasios

    Δεν ξερω για εσας εμενα μου στελνει λαδι ο ξαδερφος απο την καλαματα εξτρα παρθενο και ο κινητηρας λειτουργει αψογα το βασικο ειναι να γινεται αλλαγη καθε 10.000 χιλιομετρα..

      3
  • Βασίλης Αγγελόπουλος

    Είμαι κάτοχος υπερτροφοδοτούμενου, οι αλλαγές λαδιού γίνονται αυστηρά κάθε έξι με επτά χιλιάδες χλμ, πάντα με λάδι προδιαγραφών κατασκευαστή.

      2
  • Στάθης

    Πέρα από τα λάδια αυτά καθαυτά, υπάρχουν στο εμπόριο και πολλά άλλα πρόσθετα λαδιών για τα οποία ποτέ κανείς δεν έκανε μια έρευνα να μας ενημερώσει αν κάνουν τη δουλειά που λένέ ή όχι. Υπάρχουν πρόσθετα με τεφλόν για μείωση των τριβών, άλλα με διθειούχο μολυβδαίνιο, και διάφορα άλλα. Θα σας πρότεινα λοιπόν να πάρετε κάποια αυτοκίνητα και να δοκιμάσετε όλα αυτά τα πρόσθετα, για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια να λύσετε τους κινητήρες τους και να μετρήσετε τις φθορές στους κινητήρες. Έτσι θα ενημερώσετε και εμάς ποιό είναι το καλύτερο και ποιό το χειρότερο πρόσθετο, ώστε και εμείς με τη σειρά μας να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε.

     
  • Στάθης

    Ο κατασκευαστής προτείνει κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές, που θέλει να έχει το λάδι. Όμως εδώ υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις. Υπάρχουν λάδια που υποτίθεται ότι πληρούν αυτές τις προδιαγραφές ενώ στην πραγματικότητα είναι κατώτερης ποιότητας. Μια σιγουριά λοιπόν ότι η ποιότητα και οι προδιαγραφές που λένε είναι σωστές, μας δίνουν λάδια επώνυμης μάρκας. Από την άλλη κάθε μέρα τα λιπαντικά εξελίσσονται και βγαίνουν καλύτερα στο εμπόριο, από τα παλιότερα. Γιατί λοιπόν να μην βάλουμε αυτά τα καλύτερα; Όσο καλύτερα είναι τα λάδια τόσο καλύτερα θα λιπάνουν τον κινητήρα μας. Άρα καλή μάρκα και τα καλύτερα λάδια της μάρκας είναι η τέλεια λύση για κάθε κινητήρα νέο, ή παλιό. Τώρα αν ο κινητήρας είναι φθαρμένος είναι καλύτερα ένα παχύτερου ιξώδους λάδι, ώστε να διατηρεί την πίεση του λαδιού στα προτεινόμενα όρια, ενώ αν ο κινητήρας είναι νεότερης τεχνολογίας, μπορεί να δεχτεί ένα πιό λεπτόρρευστο λάδι, για λιγότερες τριβές.

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός