Mega Test Ανάρτησης
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Mega Test Ανάρτησης

12.769 Επισκέψεις στο άρθρο (2/7/2021)

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες πάνω στον οποίο επενδύουν εκατομμύρια ευρώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η άνεση των επιβατών. Το σημαντικότερο στοιχείο όσον αφορά την άνεση που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες, είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτησή του φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου, όπως σαμαράκια, λακκούβες, φρεάτια κ.λπ.

Τα έξι σαμαράκια τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να πιέζονται αρχικά εναλλάξ οι αναρτήσεις στην αρχή και μετά μαζί οι τροχοί του κάθε άξονα.

Τα έξι σαμαράκια τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να πιέζονται αρχικά εναλλάξ οι αναρτήσεις στην αρχή και μετά μαζί οι τροχοί του κάθε άξονα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Για να δούμε λοιπόν πόσο αποτελεσματική είναι η ανάρτηση κάθε μοντέλου καθιερώσαμε το «Mega Test Ανάρτησης», όπου εξετάζουμε πόσο αποτελεσματικά αποσβένονται οι διαδοχικές εγκάρσιες ανωμαλίες στο δρόμο και τι θόρυβος προκαλείται κατά τη διαδικασία.
 
Πως γίνεται η δοκιμασία
Κάθε μοντέλο στο τεστ ανάρτησης καλείται να περάσει από 6 σαμαράκια. Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία τα τέσσερα πρώτα σαμαράκια έχουν τοποθετηθεί σε σχήμα πλάγιου παραλληλόγραμμου. Έτσι πιέζουμε την ανάρτηση εναλλάξ, από κάθε πλευρά, φροντίζοντας να μη βρεθούν ποτέ δύο τροχοί πάνω σε σαμαράκι την ίδια στιγμή. Τα δύο τελευταία είναι τοποθετημένα στην ίδια ευθεία, ώστε να περάσουν συγχρόνως οι δύο τροχοί από πάνω του. Φυσικά το πλάτος της διαδρομής ορίζεται ανάλογα με τα μετατρόχια κάθε μοντέλου, ώστε οι ρόδες να πατάνε ολόκληρες πάνω στο σαμαράκια.

Με κάθε μοντέλο λοιπόν παίρνουμε φόρα στο νοητό διάδρομο που βρίσκονται τα σαμαράκια και κρατάμε σταθερή πορεία με 40 χλμ./ώρα. Χωρίς να φρενάρουμε ή να σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι περνάμε τα σαμαράκια. Τη συγκεκριμένη διαδικασία την κάνουμε 4 φορές με το κάθε μοντέλο και κατόπιν αναλαμβάνουν οι βοηθοί μας:

1. Ο σεισμογράφος
Η πρώτη ένδειξη που εξετάζουμε είναι αυτή από το σεισμογράφο μας. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ο σεισμογράφος, που έχει τοποθετηθεί και στερεωθεί στο κάτω μέρος της κονσόλας, καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ) που καταγράφηκε, έστω και στιγμιαία.
 
2. Το ντεσιμπελόμετρο
Πέρα από τις αναταράξεις εξίσου σημαντικό είναι και πόσο θόρυβο κάνει η ανάρτηση περνώντας μια ανωμαλία. Έτσι κατά τη διαδικασία που ακολουθούμε ο συνοδηγός κρατάει το ντεσιμπελόμετρο στο ύψος του προσώπου του και σημειώνει τον θόρυβο που ακούγεται στην καμπίνα με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα και κατόπιν όσο γίνεται η διαδικασία σημειώνει την υψηλότερη ένδειξη που έδωσε ο μετρητής.

3. Το ποτήρι με το νερό
Επειδή η μέθοδος του σεισμογράφου είναι επιστημονική-εργαστηριακή, αποφασίσαμε να επαναλάβουμε και τη μέτρηση με έναν πιο πρακτικό τρόπο. Έτσι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου (εκεί οι αναταράξεις είναι εντονότερες) τοποθετήσαμε μια ειδική βάση στην οποία στερεώσαμε ένα γεμάτο ποτήρι με νερό συνολικού βάρους 290 γρ.. Μετά το πέρας της διαδικασίας ξαναμετρήσαμε το βάρος του ποτηριού για να δούμε πόσο νερό χύθηκε. Στην ουσία το συγκεκριμένο τεστ «επικυρώνει» τον σεισμογράφο, παρουσιάζοντας τις πρακτικές συνέπειες των δονήσεων σε ένα καθημερινό παράδειγμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
moto