• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέχεις όταν οδηγείς 4χ4 ώστε να γλιτώσει χρήματα και ζημιές.

Σε off-road διαδρομές να κινήστε με χαμηλή ταχύτητα, καθώς μεγάλες λακκούβες και κοφτερές πέτρες μπορεί να προκαλέσουν ζημιά σε ελαστικά και υπόλοιπα μέρη του οχήματος.

Αν προσπαθήσετε να διασχίσετε κάποιο ποταμό βεβαιωθείτε πως η στάθμη του νερού είναι χαμηλότερα από το ύψος του φίλτρου εισαγωγής.

Κάθε έδαφος έχει το δικό του τύπο ελαστικού, ο οποίος πέρα από την ασφάλεια και την καλύτερη πρόσφυση που προσφέρει, είναι κατασκευασμένος για να αντέχει όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται.

Πως να γλιτώσεις λεφτά όταν οδηγείς 4χ4

Διαβάστηκε από 8439 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/4/2019
 

Τα βασικά μυστικά οικονομίας στην οδήγηση σκληροτράχηλου 4Χ4. Πως θα γλιτώσεις λεφτά από καύσιμα, περιττές φθορές, αλλά και πιθανές βλάβες.

Ξεκινώντας από τα βασικά, η χρήση ενός τετρακίνητου SUV έχει μεγαλύτερο κόστος από αυτή ενός 4Χ2. Οι απαιτήσεις σε καύσιμο είναι μεγαλύτερες, ενώ αν κινήστε σε δύσβατα εδάφη, ταλαιπωρούνται περισσότερο επιμέρους μέρη του οχήματος. 

Μη καις τζάμπα καύσιμο
Αρχικά το βασικότερο όλων είναι να χρησιμοποιείτε την τετρακίνηση μόνο όταν τη χρειάζεστε πραγματικά. Σε αρκετά 4Χ4 η επιλογή της τετρακίνησης είναι κατ επιλογή, συνεπώς όταν κινείστε στην άσφαλτο ή ακόμα και σε light off-road εδάφη αφαιρέστε τη καθώς το μόνο που κερδίζετε είναι αύξηση περίπου 10% στην κατανάλωση. 

Επίσης όταν αποφασίζετε να βγείτε από την άσφαλτο και να κινηθείτε σε λάσπη ή χώμα η επαφή σας με το πεντάλ του γκαζιού θα πρέπει να είναι πολύ ελεγχόμενη, καθώς πιέζοντας το γκάζι, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να ανεβάσετε στροφές στον κινητήρα, άρα και την κατανάλωση.

Τέλος σχετικά με το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου, θα πρέπει, εφόσον έχετε μη ασφάλτινα ελαστικά, να τα τοποθετείτε μόνο όταν έχετε σκοπό να κινηθείτε εκτός ασφάλτου, καθώς στο δρόμο ανεβάζουν κατακόρυφα την κατανάλωση. Εκτός αυτού διαταράσσονται η ποιότητα κύλισης και τα επίπεδα θορύβου που εισέρχονται στην καμπίνα, ενώ και τα ελαστικά αυτά καταστρέφονται πρόωρα.

Φθορά ελαστικών και άλλων μερών
Μια που αναφερθήκαμε στα ελαστικά, η σωστή επιλογή τους θα σας γλιτώσει χρήματα από την επιμήκυνση της ζωής τους. Αναλυτικότερα κάθε έδαφος έχει το δικό του τύπο ελαστικού, ο οποίος πέρα από την ασφάλεια και την καλύτερη πρόσφυση που προσφέρει, είναι κατασκευασμένος για να αντέχει όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται. Για παράδειγμα, στο χιόνι ή το χώμα τα ασφάλτινα ελαστικά δε θα βρίσκουν πρόσφυση και θα φθαρεί το πέλμα τους πολύ περισσότερο και ανομοιόμορφα. Συνεπώς πέρα από το άμεσο κόστος της αντικατάστασης ελαστικών, θα χρειαστείτε επίσης να προβείτε σε ζυγοστάθμιση των τροχών, ενώ και το σύστημα διεύθυνσής θα ταλαιπωρηθεί επιπλέον.

Ακόμα ένα τμήμα του αυτοκινήτου που ταλαιπωρείται υπερβολικά σε off-road κομμάτια είναι το σύστημα της ανάρτησης. Όπως αντιλαμβάνεστε και εσείς, σε ανώμαλα εδάφη οι αναρτήσεις γράφουν υπερωρίες, ενώ πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να τις «τραυματίσετε», γι` αυτό και θα πρέπει να κινήστε με χαμηλή ταχύτητα, ώστε οι πιέσεις να έρχονται προοδευτικά και ομαλά. 

Ένα καλό τρικ για την προστασία της ανάρτησης, είναι σε εκτός δρόμου διαδρομές να μειώσετε λίγο την πίεση των ελαστικών, ώστε να απορροφούν μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών από λακκούβες.

Πρόληψη αναπάντεχων ζημιών
 Εφόσον αποφασίσετε να κινηθείτε εκτός ασφάλτου πάντα να έχετε υπόψιν πως παραμονεύουν κίνδυνοι που μπορεί να προκαλέσουν βλάβες οι οποίες μπορεί να φτάσουν ακόμα και πολλές εκατοντάδες ευρώ. Ας δούμε μερικές αναλυτικότερα.

Νερό: Αν προσπαθήσετε να διασχίσετε κάποιο ποταμό βεβαιωθείτε πως η στάθμη του νερού είναι χαμηλότερα από το ύψος του φίλτρου εισαγωγής, ώστε να μην πάρει νερό ο κινητήρας. 

Κοφτερές πέτρες: Προσοχή στο έδαφος διότι μια κοφτερή πέτρα μπορεί να σκίσει το ελαστικό και να το καταστρέψει τελείως. 

Λακκούβες: Αν πέσετε με φόρα πάνω σε μια λακκούβα, μπορεί να σχηματιστεί καρούμπαλο στο ελαστικό σας, άρα να αχρηστευτεί, ενώ σε πιο ακραίες περιπτώσεις να δημιουργηθεί ζημιά σε μέρη όπως τα ψαλίδια.

Αναχώματα: Όλη η «κοιλιά» του αυτοκινήτου είναι εκτεθειμένη σε χτυπήματα από τα αναχώματα που υπάρχουν σε εκτός δρόμου διαδρομές. Έτσι με ένα δυνατό χτύπημα μέρη όπως ψαλίδια, ημιαξόνια, διαφορικό κ.λπ. κινδυνεύουν.

Αλάτι: Σε πολλές περιπτώσεις οι αρχές ρίχνουν αλάτι σε χιονισμένους δρόμους, το οποίο σε βάθος χρόνου μπορεί να διαβρώσει μεταλλικά μέρη του αυτοκινήτου σας.

Hyundai i10 vs Kia Picanto vs Toyota Aygo

Δοκιμή: Υβριδικό Honda CR-V

Νέο DS 7 και σε Coupe;

Τι T-Cross, τι T-Roc: Που διαφέρουν;

Η κίνηση στους δρόμους

Citroen C5 Aircross VS Audi Q3 VS VW Tiguan

Nissan GT-R Vs Aprilia RSV4 στα Μέγαρα

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes EQA

«Έχουμε κρίση, δεν πειράζει που ρυπαίνει το αμάξι μου»

«Μάνα» είναι μόνο μία!

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

95 ή 100 οκτάνια;

Φρεσκάρισμα για το Honda Civic

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

MERCEDES: Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

περισσότερα »