• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μια βελτιωμένη ανάρτηση συνδράμει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου προσφέροντας αυξημένο κράτημα.

Πώς να το κάνεις «τρένο»

Διαβάστηκε από 11239 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/5/2017

Μια κλασική μετατροπή για καλύτερο κράτημα και συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου είναι η τοποθέτηση μιας νέας aftermarket ανάρτησης. Δες τώρα ότι πρέπει να ξέρεις για αμορτισέρ και ελατήρια.

 
Μια τέτοιου τύπου ανάρτηση συνδράμει κατά πολύ στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου μας προσφέροντας αυξημένο κράτημα, κάτι που αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου μας.

Ο ρόλος των αμορτισέρ
Ως γνωστόν ο ρόλος των αμορτισέρ είναι να απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου, ώστε να μη μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών και να και να αποσβένουν τις οποιεσδήποτε ταλαντώσεις του ελατηρίου που επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα και, γενικά, την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το κύριο συστατικό, που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία αλλά και την απόσβεση των αμορτισέρ, είναι το λιπαντικό που περιέχεται στο εσωτερικό του κορμού τους (μπουκάλα). 

Η φθηνότερη λύση είναι τα αέρος λαδιού, ενώ στο άλλο άκρο βρίσκονται τα αζώτου λαδιού, τα οποία προτιμούνται, διότι συμπεριφέρονται καλύτερα στη σκληρή χρήση. Αυτό οφείλεται στη χρήση αζώτου που δεν επιτρέπει στο λάδι να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο όγκος του. Για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς που ζητούν την απόλυτη ρύθμιση για χαλαρές ή γρήγορες βόλτες υπάρχουν τα αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης. 

Οι τρεις τύποι που μπορούμε να βρούμε στο εμπόριο είναι οι εξής: Αμορτισέρ που ρυθμίζονται πριν τοποθετηθούν, ή που ρυθμίζονται με ειδικό κλειδί από το πάνω μέρος τους (από το top mount) ή που ρυθμίζονται ηλεκτρονικά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ειδικού χειριστηρίου.

Σημαντικά τα ελατήρια
Το δεύτερο σημαντικό μέρος της ανάρτησης ενός αυτοκινήτου είναι τα ελατήρια. Βασικός σκοπός των ελατηρίων είναι να διατηρούν την επαφή του κάθε τροχού του οχήματος με το δρόμο. 

Το ιδανικό σετ ελατηρίων για το αυτοκίνητό μας πρέπει να είναι τόσο μαλακό, ώστε η αντίστασή του να βοηθά τους τροχούς να έχουν συνεχή επαφή με το οδόστρωμα και τόσο σκληρό ώστε να μην τερματίζει η διαδρομή της ανάρτησης και να αποφεύγεται ο «τραυματισμός» της, όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από μεγάλες ανωμαλίες. 

Τα βελτιωτικά ελατήρια, που μπορούμε να βρούμε στην αγορά, προσφέρουν μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Υπολογίστε ότι μια τέτοια μετατροπή με ένα καλό aftermarket πακέτο αμορτισέρ και ελατηρίων, δεν ξεπερνά τα 900 ευρώ.

Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις: Για τους πολύ ψαγμένους
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις αποτελούνται από αμορτισέρ και ελατήριο και προορίζονται για αυτούς που έχουν υψηλές απαιτήσεις από το σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου τους. 

Βασικό προτέρημα σε σχέση με ένα σετ ελατηρίων που συνδυάζεται ξεχωριστά με αμορτισέρ είναι ότι προσφέρουν ρυθμίσεις για τη σκληρότητα, το ύψος, αλλά και άλλες παραμέτρους που αφορούν στη γεωμετρία της ανάρτησης και επηρεάζουν το πάτημα του τροχού στο δρόμο. 

Έτσι, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που είναι εφοδιασμένο με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μπορεί να κάνει ξεχωριστές ρυθμίσεις για την άνετη κίνηση στην πόλη και διαφορετική ρύθμιση για γρήγορη οδήγηση σε πίστα. 

 
  • Θράσος

    Όταν μιλάτε για ανάρτηση,εννοείτε τις μή αναρτημένες μάζες του οχήματος,δηλαδή,οτιδήποτε βρίσκεται απο την άνω έδραση του αποσβεστήρα μέχρι και το ελαστικό.Άλλο αποσβεστήρας ελατήριο,άλλο ανάρτηση.Απο κεί φαίνεται το επίπεδο γνώσεων που έχετε.Απο την άλλη,καλό είναι να μήν παρακινείτε τους αναγνώστες σας να αλλάζουν ελατήρια γιατί η σκληρότητα του ελατηρίου επιδράει αρνητικά στη συμπεριφορά του οχήματος ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΚΤΟΣ ΠΙΣΤΑΣ και για αυτό γράφουν απέξω απο τα κουτιά τους Not for road use μη παει κανενας εξυπνος να μυνήσει οποιαδήποτε εταιρία που πέταξε με 100 όταν πάτησε λάκκο σε κατηφόρα σε στροφή επειδή νόμιζε οτι καβαλούσε τρένο.

      3
  • France

    Προσωπικά για μένα είναι η πρώτη μετατροπή που πρέπει να κάνεις στο αυτοκίνητο.Τα περισσότερα αυτοκίνητα έρχονται από το εργοστάσιο με ανύπαρκτη έως άθλια ανάρτηση φτιαγμένη για ηλικίες άνω των..80.Το περνάω μαλακά χωρίς κοπανήματα με το εχω κρατήματα ειναι τεράστια η διαφορα.Δήθεν τα τεστάρουν οι εταιρειες αυτοκινήτων τα μανίσια ελατήρια αμορτισέρ και τα βρισκουν καταλληλα για το αυτοκινητο και είναι εγγυημένα...τρίχες,όλα στο βωμό του χρήματος κι ο νοών νοήτο.Ευτυχως στο κεφάλαιο αυτό μπαίνουν οι ιδιωτικές αναρτήσεις tein kw bilstein hr κλπ αλλά και ειδικότερες κατασκευές leder κ.α που στο φέρνουν στα μέτρα που θες(Κιρλαγκίτσης bilstein π.χ)

      2