5 φωτογραφίες »

SEAT Ibiza TGI: Μικρό, αλλά με μια αυτονομία... ΝΑ!

12.532 Επισκέψεις στο άρθρο (2/4/2020)

Το αεριοκίνητο Ibiza συνδυάζει τις κόμπακτ διαστάσεις και το οδηγικό ταμπεραμέντο της SEAT, με το συμφέρον της τσέπης του οδηγού, αφού με μόλις 12 ευρώ στο γέμισμα μπορεί να «βγάλει» 320 χιλιόμετρα.


Το φυσικό αέριο έχει αποδείξει πως συμφέρει την τσέπη, ενώ παράλληλα επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον. Για όσους λοιπόν, η οικονομία καυσίμου αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την επιλογή καινούργιου αυτοκινήτου, ξεκινάμε με το βασικότερο όλων: Το αεριοκίνητο Ibiza γεμίζει με 12 ευρώ και έχει πραγματική αυτονομία 320 χλμ..

Κάτω από το καπό του μικρού μοντέλου της ισπανικής φίρμας βρίσκεται μια τροποποιημένη εκδοχή του 1,0 λίτρου TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος από πλευράς απόδοσης έχει μέγιστη ισχύ 90 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη πέρα από μια ραθυμία στις χαμηλές στροφές, η μείωση της απόδοσης (σε σχέση με τον 1,0 TSI 95 PS) δεν γίνεται αντιληπτή ελέω turbo, αλλά και της 6τάχυτης κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, ο εν λόγω κινητήρας αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματικός, με γραμμική λειτουργία, ωστόσο σε συνθήκες πίεσης ένα γρέζι στον ήχο γίνεται αντιληπτό. Σημειώστε πως, ο κινητήρας κατά κανόνα καταναλώνει πρώτα το φυσικό αέριο και έπειτα την βενζίνη, χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει. Όσον αφορά στην κατανάλωση, τα νούμερα του Ibiza μιλούν από μόνα τους: 4,2 κιλά/100 χλμ. είναι η κατανάλωση με φυσικό αέριο (3,48 ευρώ) και 6,7 λτ./100 χλμ. με βενζίνη (10,78 ευρώ). Δηλαδή το κέρδος στα 10.000 χλμ. αγγίζει τα 730 ευρώ.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του αεριοκίνητου Ibiza δεν συναντούμε καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, εκτός της έξτρα ένδειξης για τη στάθμη του φυσικού αερίου στον πίνακα οργάνων. Από εκεί και έπειτα, η διάταξη του ταμπλό, οι θήκες για μικροαντικείμενα και συνολικότερα η διάταξη της καμπίνας παραμένει αμετάβλητη, ούσα ικανή να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες και με μικρές υποχωρήσεις και πέντε επιβάτες. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον χώρο αποσκευών, εκεί όπου λόγω της ύπαρξης δεύτερης δεξαμενής καυσίμου για το φυσικό αέριο στο πίσω μέρος του αμαξώματος, ο όγκος για τις αποσκευές μειώνεται κατά 100 λίτρα, φτάνοντας τα 262 λτ..

Καταλήγοντας, το Ibiza είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο επίπεδο Style, με τιμή 16.150 ευρώ. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης είναι 2.095 ευρώ πιο ακριβό, ενώ με αυτής του κινητήρα πετρελαίου 50 ευρώ φθηνότερο.

Που γεμίζω CNG;
Το δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG μοντέλων, βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Αυτή τη στιγμή, ο ανεφοδιασμός γίνεται από τα 11 πρατήρια Fisikon σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Βόλο και Λάρισα.

Πιο συγκεκριμένα, λειτουργούν πρατήρια στις εξής περιοχές: 
  • Αττική: Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, `Aγιος Ιωάννης Ρέντης, `Aνω Λιόσια, Κορωπί, Ηλιούπολη, Ασπρόπυργος
  • Θεσσαλονίκη: Πυλαία, Νέα Μαγνησία 
  • Βόλος (Οδός Λαρίσης 202)
  • Λάρισα (Οδός Βόλου 65)
  • Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας-Στυλίδας)
  • Ιωάννινα (Σταθμός ΚΤΕΛ)

Toyota
test center