Δύο μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ, που καταφέρνουν να συνδυάσουν τις ζωηρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, αλλά και που εμφανίζουν μια σημαντική διαφορά: Το SEAT Leon 1,4 e-Hybrid είναι υβριδικό που μπαίνει στην πρίζα και έχει έως 60 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, ενώ η Toyota Corolla με το 2λιτρο υβριδικο σύστημα και την μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία χρησιμοποιεί επικουρικά τον ηλεκτροκινητήρα. Διαφορά υπάρχει και στην τιμή φυσικά μιας και οι μπαταρίες κοστίζουν. Έτσι το αντικειμενικά όμορφο νέο SEAT Leon στη βασική εκδοση Χcellence κοστίζει 33.490 ευρώ, που όμως με το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας «πέφτει» στα 30.990 ευρώ. Οι τιμές της «καλής» υβριδικής Toyota Corolla (υπάρχει και η 1,8 με 122 άλογα) ξεκινούν αρκετά χαμηλότερα, αφού η έκδοση Style κοστίζει 26.170 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά. Εξοπλιστικά και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πληρέστατο πακέτο ασφαλείας και όλες τις σύγχρονες ανέσεις με το Leon να διαφοροποιείται διαθέτοντας και έναν κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα (η Corolla διαθέτει έναν για τα γόνατα του οδηγού).
Εσωτερικό: Μοντέρνα, γεροδεμένα και high-tech, αλλά με μικρά πορτ-μπαγκάζ
Τα εσωτερικά και των δύο μοντέλων διακρίνονται για τη στιβαρή και ποιοτική κατασκευή τους, με τα επίπεδα της συναρμογής να βρίσκονται σε υψηλά στάνταρ και το φινίρισμά τους να μην διαθέτει κάποια χτυπητή ατέλεια. Το μοντέρνο και αιχμηρό design, καθώς και τα ποιοτικά υλικά θα σε κερδίσουν στο γεροδεμένο εσωτερικό του Leon, που έχει τον κατάλληλο διάκοσμο και τα απαραίτητα κουμπιά για την υποστήριξη της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Φυσικά στάνταρ είναι και η οθόνη αφής των 8,25 ιντσών για το χειρισμό του infotainment, ενώ στον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες για την ηλεκτρική αυτονομία, τη λειτουργία του συστήματος κτλ.
Ακόμα πιο ποιοτικό δείχνει το εσωτερικό της Corolla, με πολύ καλά σε υφή υλικά και μοντέρνο look. Εδώ η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών για το χειρισμό του infotainemt δείχνει σα να αιωρείται, αλλά συγκριτικά δεν δείχνει το ίδιο ευκρινής. Επιπλέον η καμπίνα της Corolla δεν έχει την ευρυχωρία που συναντά κανείς στο Leon, ο χώρος αποσκευών του οποίου όμως έχει επηρεαστεί περισσότερο από την τοποθέτηση της μπαταρίας. Έτσι από τα 380 λτ. έχει μειωθεί στα 270 λτ., όταν στην περίπτωση της Corolla από τα 361 λτ. έχει μειωθεί στα 313 λτ.
Τι τα περάσατε τα ευρώ, μαρουλοφυλλα;
Προσπαθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, να ακολουθήσουνε τις νόρμες για τους ρύπους, τα καταφέρνουν μια χαρά σ' αυτόν τον τομέα, αλλά από την άλλη, οδηγούν τους καταναλωτές (και σ' αυτό μεγάλο ρόλο παίζει και ο κλάδος του ειδικού τύπου) προς πανάκριβα αυτοκίνητα, που ουσιαστικά δεν πρόκειται να αποσβέσουνε ποτέ τη διαφορά από την αγορά ενός συμβατικού. Παράδειγμα; 31.000,00€ και 26.000,00€ τα μοντέλα του συγκριτικού (με την έκπτωση!), οικογενειακά με μικρότερο χώρο αποσκευών, με κατανάλωση ελάχιστα χαμηλότερη από ενός συμβατικού, που στοιχίζει αρκετά χιλιάδες ευρώ παρακάτω σε αγορά, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος αντικατάστασης των νέων περιφερειακών (μπαταρίες, υβριδικά στοιχεία κλπ). Απλά μιλάμε για ανισοβαρή στοιχεία σε μια αγορά που την τελευταία δεκαετία δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι. Η τσέπη του Έλληνα, δεν αντέχει τέτοιες επιλογές. Και κάτι άλλο, 0-100 σε κάτι λιγότερο από 8 δεύτερα και βάρη στον 1,5 τόνο (κενά με οδηγό); Με τη νοοτροπία μας στο τιμόνι, που προσπάθεια να αλλάξει δεν βλέπουμε, κοκτέιλ εκρηκτικό.