• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

SUV και τρικύλινδρο 1.000άρι γίνεται;

Διαβάστηκε από 12814 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/12/2018
 

Όταν η σμίκρυνση των κινητήρων φτάνει στα SUV, τότε τα τρικύλινδρα χιλιάρια κάνουν την εμφάνισή τους. Εσάς σας ακούγονται μικρά; Ακόμη; Τα φοβάστε; Κι αν είναι να διαλέξετε, τότε ποιο προτιμάτε; Χιλιάρι Ιαπωνίας, Ιταλίας ή Γερμανίας;

Με τα SUV να κατεβαίνουν κατηγορίες τόσο γρήγορα, ήταν θέμα χρόνου να βρεθούμε με αρκετά μοντέλα με μικρούς κινητήρες. Και είναι επόμενο. Αφού τα SUV πατάνε σε πλατφόρμες συμβατικών μοντέλων, τα πιο μικρά από αυτά θα κάνουν χρήση μηχανικών μερών που φοράνε μικρά και μικρομεσαία.

Έτσι τα μικρά και μικρομεσαία SUV δεν μένουν μόνο στο να κάνουν χρήση της πλατφόρμας των μικρών και μικρομεσαίων μοντέλων, αλλά και στους κινητήρες τους. Με τα τρικύλινδρα χιλιάρια να είναι πλέον η καρδιά της μικρής και μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αναμενόμενο αρκετά SUV να κάνουν χρήση των μοτέρ αυτών.

Ακόμη περισότερο όταν οι κατασκευαστές πρέπει να αποσύρουν πλήρως πλέον τα μικρά ντίζελ μοτέρ. Αυτή είναι ακριβώς η περίπτωση του Fiat 500X που μόλις ανανεώθηκε και αντικατέστησε το παλιό καλό 1.300άρι ντίζελ με ένα ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο 1.000 κυβικών και βενζίνης. Ένα μοτέρ που φοράει και το ομόσταυλο Jeep Renegade, και φυσικά έρχεται και σε πολλά ακόμη μοντέλα του ομίλου.

Στο αντιπέρα στρατόπεδο, ο όμιλος VW φοράει το 3κύλινδρο 1.000άρι του σε τούρμπο έκδοση σχεδόν σε όλα τα SUV του. Από τα μικρά T-Roc και Seat Αrona, μέχρι και τα μικρομεσαία Skoda Kodiaq και Seat Ateca. Και ακολουθούν περισσότερα.

Ακόμη μια προσθήκη στα χιλιάρια SUV ήταν αυτή της Suzuki με την πρόσφατη ανανέωση του Vitara. Το Vitara ξεκινάει με τον 1000άρη τρικύλινδρο της σειράς Boosterjet, φυσικά με τούρμπο, φέρνοντας την Ιαπωνική μάρκα απευθείας απέναντι στον ανταγωνισμό.

Απέναντί τους, Ιταλοί, Γερμανοί και Ιάπωνες έχουν μια σειρά μοντέλων του ανταγωνισμού που βασίζονται σε λίγο μεγαλύτερα μοτέρ. Τα 1.200 κυβικά είναι πιο διαδεδομένα στις Γαλλικές μάρκες, ενώ και η Toyota έχει μπει στο παιχνίδι με το δικό της 1.200άρι να κινεί την «μικρή» έκδοση του μικρομεσαίου της C-HR, αν και αρκετές μάρκες που διαθέτουν χιλιάρια σε άλλα μοντέλα, σύντομα θα τα φέρουν και στα SUV τους, όπως η Honda.

Εσείς όμως τι λέτε; Όταν έρχεται η ώρα για 1.000άρι σε SUV, θα το προτιμήσετε; Και ποιο προτιμάτε; Ιταλικό, Γερμανικό ή Ιαπωνικό; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Ηλίας Αυγέρης

    Διαφωνώ για τόσο μικρούς κινητήρες για τα suv, εκτός αν το θέλουμε μόνο για την άσφαλτο γιατί αν το θέλουμε και για λίγο χώμα ή και κάτι περισσότερο τότε καταλαβαίνεις ότι θέλεις ροπή σε χαμηλές στροφές και επειδή σχεδόν όλα τα suv δεν έχουν αργά, όταν χρειαστεί να ανέβεις μια χωμάτινη ανηφόρα με κάποιες λακούβες θέλεις ροπή από χαμηλές στροφές για να περάσεις χωρίς να το διαλύσεις.Ομως ο χιλιαρης παρόλο το τούρμπο και την ροπή να ξεκινάει σχετικά από χαμηλά, αυτό δεν αρκεί γιατί όσο και υποστηρίζουν οι κατασκευαστές για κάπως κοντή πρώτη δεν αρκεί και αυτό θα φανεί και όταν χρειαστεί νά βγάλεις τη βάρκα ή το μικρό σκάφος από τη θάλασσα και εκεί θά διαπιστώσεις σε λίγο καιρό θα είσαι για δίσκο πλατό που θα χρειάζεται νά δουλεύεις συμπλέκτη γκάζι. Καί με αυτή την λογική των μικρών κινητήρων για suv τότε να βάλουν και στα φορτηγά, νταλίκες και στα καράβια. Τελειώνοντας θέλω να πω ότι οι κινητήρες αυτοί είναι ιδανικοί για όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα ( κούρσες) και suv αλλά μόνο για άσφαλτο και μέσα στην πόλη

      5